Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært sammen med en utrolig fin fyr i omtrent 1 år, og er nå i en frustrerende situasjon. Jeg skrev og leverte master nå i våres, og var i denne perioden konstant stresset. Vi hadde imidlertid god tid til hverandre siden hverdagen var fleksibel. "Uheldigvis" fikk jeg et sommervikariat som begynte under 1 uke etter levert master. Så med masterstresset borte, begynte jeg nå i ny jobb. Dette var en stor overgang etter å sittet hjemme i 1.5 år. Deretter var jeg så "uheldig" og fikk et nytt vikariat et annet sted. Jeg sluttet i ene jobben en fredag, og begynte i den nye på mandagen. Begge jobbene har i overkant av 1 time reisevei hver vei. 

Jeg har vært heldig som har fått disse vikariatene, og er evig takknemlig for det. Imidlertid kjenner jeg at det er krevende å jobbe nærmere 40 timer på kontor hver uke. Jeg har tidligere jobber som servitør, og hadde da 12 timers skift, men ble aldri så sliten i hodet og utmattet som det jeg er nå. Jeg regner med at dette går seg til etterhvert når jeg får en fast jobb og får landet, men akkurat nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg holder meg oppe på jobb, men er så ekstremt utmattet. Er mye svimmel, kvalm og har hodepine. Ikke på jobb, men når jeg kommer hjem. Dette gjør at jeg ikke har overskudd til kjæresten min. Vi har nesten ikke sex lenger, fordi kroppen/hodet mitt ikke har overskudd til å bli kåt, og jeg er mye i dårlig humør. Vi har jobbet aktivt for å få opp sengeaktiviteten, og dette har også ført oss nærmere hverandre igjen. Imidlertid begynte jeg i den nye jobben for noen dager siden, og trenger nok litt tid på å lande der før jeg klarer å hente fram noe nytt overskudd til kjæresteforholdet. I tillegg ser vi hverandre bare noen dager i uka, så det tærer ekstra på at jeg ikke klarer å hente fram energi.

Som nevnt regner jeg med at jobblivet vil gå seg greit til. Jeg har tidligere jobber veldig mye, men kjenner at overgangen etter korona + 2 nye jobber ila noen måneder tærer på. I tillegg vet jeg innen 4 måneder må jeg finne meg enda en ny jobb. 

Noen råd i denne situasjonen? Enten det er på å takle "det nye livet" eller for å hente fram overskudd? 

Anonymkode: 0881a...a79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å se hverandre litt sjeldnere en periode? Så får du hvilt/sovet ut, og kan møtes og ha sex når overskuddet er der.

Anonymkode: 04683...775

Skrevet

Snakk ut om det. Forklar han at du trenger å lande, og be om forståelse og tålmodighet.
Elsker han deg, så skjønner han at det er stressende å begynne i ny jobb, og at sex ikke skal være stressende oppå det hele. Tenk om dere kunne vært sammen og bare slappet av i armkroken? Uten sex. Ladet opp i stedet for å slite deg enda mer ut. Tenker det hadde styrket forholdet deres. At dere har en sexpause trenger jo ikke å bety at dere ikke ser hverandre så mye. Bortsett fra når du trenger å ta igjen litt søvn.

Anonymkode: 4f234...ba3

• Liker 1
Skrevet

Du kjører jo på uten pause. Pass på kroppen🙂

Har selv vært der hvor jeg overhørte alle signaler, presset på og ble kronisk utmattet. Må i dag hele tiden passe på hva jeg gjør, for ikke å bli sengeliggende. Det var utrolig uvant. For var vant til en veldig travel hverdag med mye trening i tillegg. Dere kom av at jeg ignorerte kroppens signaler alt gir lenge. 

Det virker som at kroppen din prøver å fortelle deg at du trenger en pause. Det burde du ta på alvor. 

Sykemelde deg en periode til du føler deg ovenpå? Er det noe du gjør på fritiden du kan kutte ut en periode? Har du noe bagasje psykisk? - psykisk sykdom kan også gjøre en utmattet hvis man ikke tar tak i det. Og ja som andre sier, snakk med kjæresten slik at sex ikke blir noe som skal være stress. 

Anonymkode: 70e2f...c8b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kjører jo på uten pause. Pass på kroppen🙂

Har selv vært der hvor jeg overhørte alle signaler, presset på og ble kronisk utmattet. Må i dag hele tiden passe på hva jeg gjør, for ikke å bli sengeliggende. Det var utrolig uvant. For var vant til en veldig travel hverdag med mye trening i tillegg. Dere kom av at jeg ignorerte kroppens signaler alt gir lenge. 

Det virker som at kroppen din prøver å fortelle deg at du trenger en pause. Det burde du ta på alvor. 

Sykemelde deg en periode til du føler deg ovenpå? Er det noe du gjør på fritiden du kan kutte ut en periode? Har du noe bagasje psykisk? - psykisk sykdom kan også gjøre en utmattet hvis man ikke tar tak i det. Og ja som andre sier, snakk med kjæresten slik at sex ikke blir noe som skal være stress. 

For lenge " skulle det stå. 

Glemte å tilføye. Har du tatt prøver hos fastlegen? Det kan også gi deg svar på om du mangler noe i kroppen eller avdekke eventuelle andre sykdommer som gjør deg utmattet. 

Igjen, du burde virkelig ta helsen din på alvor 🙂

Håper du får deg fast jobb også, så du kan få ro. 

Skrevet

Det er noe helt annet å være sliten i hodet enn i kroppen. Er jeg sliten i kroppen så slapper jeg bare av på sofaen og ser på Netflix. Er jeg sliten i hodet så sovner jeg på sofaen...

Anonymkode: 3701d...9c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...