Gå til innhold

Hvor tidlig informere sjefen om ulønnet permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i november, og etter at foreldrepermisjonen er ferdig i juli 2022 tenker jeg å ta ut 1 års ulønnet permisjon.

Når jeg er tilbake på jobb etter 1 års ulønnet permisjon ønsker jeg å jobbe redusert, og gå fra 100% til 80 eller 70. Dette med redusert stilling har jeg tidligere diskutert med sjefen og fikk det innvilget. Men så ble jeg gravid og sykmeldt, dermed har det ikke blitt aktuelt nå likevel.

Det jeg lurer på er hvor tidlig jeg bør informere sjefen om at jeg ønsker å søke om 1 års ulønnet perm, og evt redusert stilling etter det. Noen som har gjort det samme og vil komme med innspill? 

Anonymkode: 15da8...b90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med en gang. Så får hun utlyst et to-årig vikariat.

• Liker 5
Skrevet

Fristene står i AML §12-7, men arbeidsgiver blir alltid glad når ansatte meldte ifra så tidlig som mulig slik at vi kan få ansatt vikar for hele perioden i god tid. 

• Liker 2
Skrevet

Det burde du sagt straks du visste at du kom til å gjøre det. Det er utrolig vanskelig å være leder for ansatte som venter i det lengste med å gi slike viktige beskjeder. 

Anonymkode: aeed7...539

Skrevet

Jeg fødte i august (i fjor), ulønnet permisjon kom ikke på banen her hjemme før i oktober. Ga beskjed til sjefen få dager etter. 

Anonymkode: 6c00a...309

Skrevet

Les deg opp på reglene for varsling ved ulønnet permisjon i AML. Mitt råd er å ikke varsle før du må, da ting kan endre seg. Og da sitter du fint i det dersom du alt har søkt, og fått innvilget, permisjon. Kanskje du blir raskt gravid igjen og har behov for å tjene opp nye foreldrepenger eller kanskje du blir sykmeldt eller partneren din blir syk eller mister jobben og du har behov for å jobbe fullt for å forsørge dere. Tenk på deg selv først. 

Anonymkode: e70c5...147

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Les deg opp på reglene for varsling ved ulønnet permisjon i AML. Mitt råd er å ikke varsle før du må, da ting kan endre seg. Og da sitter du fint i det dersom du alt har søkt, og fått innvilget, permisjon. Kanskje du blir raskt gravid igjen og har behov for å tjene opp nye foreldrepenger eller kanskje du blir sykmeldt eller partneren din blir syk eller mister jobben og du har behov for å jobbe fullt for å forsørge dere. Tenk på deg selv først. 

Anonymkode: e70c5...147

Kan man ikke angre seg om man først har fått det innvilget? (Spør fordi jeg ikke vet, ikke fordi jeg tviler😄

Anonymkode: 841d3...616

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...