AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Jeg er i 30-årne, nylig fått barn og øsnekr å kjøpe noe større. hJeg ar flyttet mye rundt i 20-årene. Og aldri funnet en plass som er "drømmeplassen". Hvordan veit man hvor det er best å bo? Hvordan vite om det skal være i bysentrum, nærmere sjøen, ved skogen, lengre utenfor? Jeg ønsker ikke fortsette å flytte hvert 3. år som jeg har gjort nå som jeg har barn. Er det sånn at noen bare aldri blir 100% fornøyd med et sted? Anonymkode: 7eebb...c37
Keppe Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Var ikke helt i samme situasjon som deg, men når jeg og samboer ble enige om å kjøpe bolig sammen (han og hennes unger og så videre), gikk vi på mange visninger i ulike områder. Satte gjerne bilen et stykke unna og gikk til boligen slik vi fikk med oss inntrykk av området. Kjenner jo godt til byen hvor vi bor, men er allikevel overrasket over at vi er flyttet til en plass jeg aldri hadde tenkt, jeg skulle bo. Området har det vi sammen fant ut av er viktig for oss og så lidt give and take… vi koser oss her 😊 diskuter hva som er viktig for dere og prioriter ønskene 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er i 30-årne, nylig fått barn og øsnekr å kjøpe noe større. hJeg ar flyttet mye rundt i 20-årene. Og aldri funnet en plass som er "drømmeplassen". Hvordan veit man hvor det er best å bo? Hvordan vite om det skal være i bysentrum, nærmere sjøen, ved skogen, lengre utenfor? Jeg ønsker ikke fortsette å flytte hvert 3. år som jeg har gjort nå som jeg har barn. Er det sånn at noen bare aldri blir 100% fornøyd med et sted? Anonymkode: 7eebb...c37 Er du så lite bestemt at du ikke vet om du vil bo i en by eller bygd, ved fjell, sjø eller i skogen så lurer jeg på hvordan du kan forvente at vi kan gi deg noen gode råd. Anonymkode: 8e2d5...c91 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du så lite bestemt at du ikke vet om du vil bo i en by eller bygd, ved fjell, sjø eller i skogen så lurer jeg på hvordan du kan forvente at vi kan gi deg noen gode råd. Anonymkode: 8e2d5...c91 Nettopp. Du må tenke gjennom hva som er viktig for deg - natur, byliv, kollektivtransport, stillhet, osv. Anonymkode: 5b354...b49
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er i 30-årne, nylig fått barn og øsnekr å kjøpe noe større. hJeg ar flyttet mye rundt i 20-årene. Og aldri funnet en plass som er "drømmeplassen". Hvordan veit man hvor det er best å bo? Hvordan vite om det skal være i bysentrum, nærmere sjøen, ved skogen, lengre utenfor? Jeg ønsker ikke fortsette å flytte hvert 3. år som jeg har gjort nå som jeg har barn. Er det sånn at noen bare aldri blir 100% fornøyd med et sted? Anonymkode: 7eebb...c37 Det er som regel en årsak du er i en slik syklus. Det starter med at du må bli kjent med deg selv, og ikke minst erfare å bli elsket. Anonymkode: 5464f...1e8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Jeg har også bodd nye rundtomkring i Norges land. Har funnet av noen steder jeg liker i vest, øst og sør. Anonymkode: 37386...f8b
Jytte Skrevet 3. september 2021 #7 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er i 30-årne, nylig fått barn og øsnekr å kjøpe noe større. hJeg ar flyttet mye rundt i 20-årene. Og aldri funnet en plass som er "drømmeplassen". Hvordan veit man hvor det er best å bo? Hvordan vite om det skal være i bysentrum, nærmere sjøen, ved skogen, lengre utenfor? Jeg ønsker ikke fortsette å flytte hvert 3. år som jeg har gjort nå som jeg har barn. Er det sånn at noen bare aldri blir 100% fornøyd med et sted? Anonymkode: 7eebb...c37 Du finner ikke alt på ett sted, sånn er det for de fleste av oss men vi kan likevel være fornøyde.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #8 Skrevet 3. september 2021 Vi sleit veldig med det du beskriver. Vi fulgte "normen" og forventningene som indirekte sier at man skal kjøpe enebolig og bo rolig og landlig med stor hage og masse plass og i nærhet til marka. Hatet det. Absolutt hatet det. Prøvde å få det til å fungere i 3 år før det sa stopp. Endte med å selge huset og flytte tilbake der vi opprinnelig bodde, sentrumsnært og i leilighet. Vær ærlig med deg selv. Har du masse arbeidskapasitet, har dere mye penger, er dere handy og liker å vedlikeholde og snekre og bruke tiden hjemme? Eller er dere sosiale, liker å stikke på cafe, bruke tid på hverandre eller andre ting som ikke krever at dere hele tiden er hjemme? Personlig hatet vi alt som krevdes av oss med stort hus og jeg hatet å ikke kunne gå til butikken eller å ikke kunne ta et glass vin fordi jeg måtte kjøre overalt. Vi ville heller være friere, nærmere familie og venner og kunne gå til jobb og barnehage og skole. Vi ville ha tid til å dra på hytta eller å dra på matfestival eller et eller annet som skjer i byen eller svømmebassenget eller ut på tur i helgene framfor å måtte klippe plen og gjøre husarbeid og vedlikeholde hus og stable ved. Derfor ble det sentrumsnært og leilighet på oss 😊 Mange andre liker å pusle i hagen og har ikke behov for å dra i svømmehallen eller finne på ting. Folk er forskjellige, og du må finne ut hvem du er og hva du ønsker å bruke tiden din på 😊 Anonymkode: eb0da...016 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #9 Skrevet 3. september 2021 Er du alene med barnet? Da ville jeg bodd et sted der tidsklemma ble minst mulig. Enten nærme familie som kan hjelpe til eller nærme jobb. Å bruke mye tid på pendling er veldig kjipt når man er alene. Anonymkode: a882b...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 Noen med erfaring? Anonymkode: 5464f...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå