AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Har en datter som akkurat har begynt i 1. klasse. Hun har så kalt monobryn. Det hente at noen kommenterte det i barnehagen, men på skolen har det blitt ille. Vi sier jo at hun er pen som hun er og ikke trenger det, men i går var hun skikkelig lei seg, og jeg lot henne vokse mellomrommet. Hun ble kjempeglad og sa at «nå er jeg pen!» samboer, derimot ble dritsur og mente at jeg ikke burde gjort det. hva tenker dere? Burde vi tvinge henne til å leve med monobrynet? Anonymkode: bf890...404
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Jeg har ei på 10 med blonde monobryn, og da hun første gang nevnte at hun helst ikke ville ha det, fikset jeg det på henne. Ikke verre enn det. Tenker at sånt bestemmer hun selv. Anonymkode: df7b4...b23 19
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 Ville nok gjort det samme som deg og vokset det bort… Anonymkode: 768ae...1ed 17
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 Hun hadee nok gjort noe med det før eller senere uansett. Så er jo like greit at hun fikk hjelp. Anonymkode: de5d1...483 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 Ville tatt det bort. Anonymkode: 1d4f1...0d9 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Hvis hun er mørk i håret så kan man bruke laser på det. Etter noen få behandlinger er det borte og vil bare kreve vedlikehold svært sjelden. Med laser tar man røttene og det krever som regel ca 3 behandlinger for å ta livet av røttene. Anonymkode: 63a51...7be
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvis hun er mørk i håret så kan man bruke laser på det. Etter noen få behandlinger er det borte og vil bare kreve vedlikehold svært sjelden. Med laser tar man røttene og det krever som regel ca 3 behandlinger for å ta livet av røttene. Anonymkode: 63a51...7be Laser på en seksåring? Seriøst? Anonymkode: 0eeb0...258 21
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 Hvis du med en enkel voksstripe kan fjerne noe som medfører at barnet ditt blir ertet, så ja, da ville jeg gjort det. Enkelt og greit. Anonymkode: 176a1...002 24
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 Du gjorde det riktige. Jeg var nesten 20 før jeg fant ut at det gikk an å fikse monobryn. Kunne ha sluppet mye mobbing hvis noen (f.eks min mor) hadde tatt grep tidligere. Anonymkode: b299d...5d0 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Det er tøft nok å være barn som det er om en ikke skal kunne bestemme over egen kropp, når det er en enkel og forståelig ting som dette, og ha noe på sin egen kropp fordi far syns det er rett. Anonymkode: d38e1...539 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 Enig med alle som sier at det er helt ok å hjelpe barnet å føle seg bedre/eliminere årsak til mobbing. Jeg måtte finne ut av Alt selv, fra påkledning til negleklipping til tannpuss. Blei jo mobba frem til jeg gjorde noe med de tingene. Mobbing forsvant når jeg fjernet årsak til mobbing. Men det gjelder jo ikke alle da. Noen ganger finner de bare andre ting.. Men akkurat unibrow må vel være greit å fjerne hvis hun selv ønsker det. Anonymkode: f73dc...160 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 Jeg hadde fjernet det. Anonymkode: 7e6bd...891
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 Bra at dere fjernet ellers så kunne man jo endt opp som modell: Anonymkode: abcb0...3ee
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 Hadde hun vært den eneste jenta med monobryn, og hun hadde vært plaget pga det, hadde jeg hjulpet henne med å fjerne det bort. Samtidig lurer jeg veldig på hvordan i helsike så små barn tenker at "monobryn" er feil og hvordan de kan dette ordet.. Anonymkode: d5a26...a1f 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hadde hun vært den eneste jenta med monobryn, og hun hadde vært plaget pga det, hadde jeg hjulpet henne med å fjerne det bort. Samtidig lurer jeg veldig på hvordan i helsike så små barn tenker at "monobryn" er feil og hvordan de kan dette ordet.. Anonymkode: d5a26...a1f Det er jo ikke sikkert at ungene har kalt det 'monobryn' da. Det er jo ikke pent og ser rart ut. Unger ser jo det. Anonymkode: f978b...d6c 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #16 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke sikkert at ungene har kalt det 'monobryn' da. Det er jo ikke pent og ser rart ut. Unger ser jo det. Anonymkode: f978b...d6c Nei, det ser ikke rart ut. Helt naturlig. Anonymkode: d5a26...a1f 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #17 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Bra at dere fjernet ellers så kunne man jo endt opp som modell: Anonymkode: abcb0...3ee Seriøst.... nei. Anonymkode: d66b5...57d 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #18 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hadde hun vært den eneste jenta med monobryn, og hun hadde vært plaget pga det, hadde jeg hjulpet henne med å fjerne det bort. Samtidig lurer jeg veldig på hvordan i helsike så små barn tenker at "monobryn" er feil og hvordan de kan dette ordet.. Anonymkode: d5a26...a1f Min tanke også! Dette har de selvsagt ikke funnet på selv. Om de ikke har hørt det eldre søsken har de overhørt egne foreldre! Vi snakket aldri om andres kropper, utseende, eller dårlige oppførsel foran baran! Det er klart de plukker sånt om. Monobryn er et ord jeg aldri før har brukt. Men selvsagt har det hendt at jeg og mannen har pratet om barn i klassen til ungene våre, men da alltid når vi har vært sikker på å ikke bli overhørt. Men mange tenkte ikke lengre en til sin egen nese. Selv det å kommentere andres utseende på tv, snapper selvsagt ungene opp. Totalt unødvendig å sende de på den kursen før det er nødvendig. Da minstejenta var 4 år kom hun hjem fra bhg og fortalte at hun var den i bhg med mest utstående ører! Det hadde et annet barn i barnehagen sagt til henne. Hun hadde heldigvis ikke tenkte på det som noe negativt, men fy fan altså! Hun fortalte oss også at alle i familien til M.... i bhg (ei jente som var et år eldre) brukte briller, derfor var de en brillefamilie. Hallo 😢 det hadde et annet barn i bhg sagt. Anonymkode: f1905...b89 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #19 Skrevet 2. september 2021 Jeg synes du gjorde helt riktig. Lytt til barnet ditt. Hvis voks blir vondt og ubehagelig kan du også fjerne det med kniv (beregnet på bryn/ hår) Anonymkode: 807df...171 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #20 Skrevet 3. september 2021 Jeg har (hadde) monobryn, det samme med lillesøsteren min. Takket være en PK rødstrømpemamma gikk vi gjennom mobbing store deler av barneskolen pga dette. Farmor bodde på andre siden av landet, og i en sonmerferie der jeg fortalte om hva jeg opplevde, tok hun meg med til hudpleier. Jeg var så lettet og glad at jeg strigråt. 1.5 min tok det for å hjelpe meg. Jeg gir meg faen i at det er "naturlig" osv. Jeg synes det er stygt og kler mye bedre å ha begge bryna hver for seg. Du er en god mamma 💛 Anonymkode: 22316...bfa 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå