Gå til innhold

Har vært utro, i dødt ekteskap, oppdaget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i er dødt ekteskap, har to barn (jenter 8 & 9 år). Forelsket meg i en som jeg traff via trening, falt utpå EN gang som har sparket meg i ræva og jeg tenker nå jeg må ta grep og komme meg ut av ekteskapet på en ryddig måte. Men i forrige uke fikk jeg høre av en kompis på jobb at noen visste om at jeg hadde vært bortpå han andre og det gikk rykter. Jeg har allerede bestilt hos parterapaut her i Oslo, og hadde egentlig ikke tenkt å fortelle mannen at jeg har vært utro. Nå har jeg helt fullstendig panikk og angstanfall, vondt i brystet - hva faan gjør jeg nå? Har lovet han andre å ikke fortelle noe (han er også gift)

vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg her hjemme, mannen min vet jeg har litt dårlige følelser for ekteskapet så han varter opp og prøver det han kan for å få opp stemningen, har panikk for at ryktene kommer ut og at det går utover barna osv

hjelp!!!! 😰

Anonymkode: 32254...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så jævlig respektløst ovenfor han som har gitt deg 2 barn og mange gode minner i livet...  Syns ikke synd på deg, uansett hvor dødt ekteskapet har vært. 

Anonymkode: 42af6...f07

• Liker 44
Skrevet

Det var du som valgte å være utro. Da må du ta konsekvensene av det.

• Liker 22
Skrevet

Var da voldsomt til dømming.. ta deg en pust i bakken noen dager og tenk godt over hvorfor du gjorde det. Ikke fortell det til ham hvis du vil ut av ekteskapet ( men ikke skyld på ham hvis du gjør det…) Hvis du vil prøve å gjenopplive må du nok fortelle - enten blir du skilt eller så jobber dere sammen og får det bedre

• Liker 5
Gjest Elder Millennial
Skrevet (endret)

Vanskelig å gi gode råd her. 

Hvis du vil bli i ekteskapet må alle kortene på bordet og dere må ta det der i fra. 

Er du klar til å gå uansett så tenker jeg at han trenger ikke å få alle detaljene, men si ifra før ryktene når han. 

Du må nok bare stå i det egentlig. Du tabbet deg ut og du kan ikke regne med å komme fra dette uten at det blir litt drama uansett. 

Men pust med magen og ta beslutninger når du ikke er en ball av følelser lengre. Det kommer nok til å ordne seg til slutt, på den ene eller andre måten.

Endret av Elder Millennial
Skrevet

Håper ryktene kommer ut til mannen din ❤️ 

Ikke andres skyld at du driter deg ut og får konsekvenser for det! Håper du skammer deg

• Liker 9
Skrevet

Man høster det man sår. 🤷‍♀️

For å få bukt med angstanfall vil nok det beste være å si det som det er. Vær ærlig. Er det lenge til time hos parterapeut? Kanskje ta det opp i timen - om det føles tryggere. 

Men angsten vil ikke forsvinne før du har løst problemet. Problemet er at du ikke vet om han vet. 

Det positive er at dette er en katalysator for endring. Enten jobbe igjennom det, sammen - eller så bryter du/eller han ønsker å bryte. Hadde du ikke vært redd han visste, så kunne affæren ha fortsatt... Og det hadde igjen skapt mer dårlig samvittighet (om du angrer deg). 

• Liker 3
Skrevet

Hadde løpt og fortalt det med en eneste gang. Det er virkelig det aller minste du kan gjøre ut av respekt for han.

Anonymkode: a582c...a9f

• Liker 6
Skrevet

Hvis ryktene allerede går, kommer han garantert til å få vite det. Skjønner godt at du er stresset - det har du god grunn til å være - men det er ikke annet å gjøre enn å ta tyren ved hornene og fortelle alt snarest mulig. Så får du ta kritikken - og tåle hans rettferdige harme - når den kommer. Ekteskapet høres jo ut som et totalhavari, så det er sikkert lurt å begynne å tenke på barnefordeling, ny bolig osv.

Anonymkode: d54b8...3d9

• Liker 8
Skrevet

Er vel en sånn privatetterforsker som sikkert har avslørt deg, om mannen din har vært mistenksom så har han sikkert sendt en sånn etter deg. Velfortjent at det kommer ut at du har vært utro. Spyr av folk som gjør slikt mot partneren sin. Æsj.

Anonymkode: 9b44b...09a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er vel en sånn privatetterforsker som sikkert har avslørt deg, om mannen din har vært mistenksom så har han sikkert sendt en sånn etter deg. Velfortjent at det kommer ut at du har vært utro. Spyr av folk som gjør slikt mot partneren sin. Æsj.

Anonymkode: 9b44b...09a

Ja, spesielt når de har "buhu det er synd i meg mentalitet". Nei ts, samme gjelder om du dreper noen er det ikke deg det er synd i om noen finner ut. 

Anonymkode: 80191...8f9

Skrevet

Kjenn etter hva hjertet ditt sier. Er det et brudd du virkelig vil? Hvis ja, så er det på en måte dyttet du trenger nå. 

Bor du i en bygd siden det går rykter? Har dere blitt fersket av noen?

Anonymkode: fef57...5b2

• Liker 4
Skrevet

Har du ikke selvkontroll?

Du er gift og har barn!

Fy flate så jævlig du har vært mot familien din.

Håper mannen din går for full omsorg!

Anonymkode: dcc89...065

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er i er dødt ekteskap, har to barn (jenter 8 & 9 år). Forelsket meg i en som jeg traff via trening, falt utpå EN gang som har sparket meg i ræva og jeg tenker nå jeg må ta grep og komme meg ut av ekteskapet på en ryddig måte. Men i forrige uke fikk jeg høre av en kompis på jobb at noen visste om at jeg hadde vært bortpå han andre og det gikk rykter. Jeg har allerede bestilt hos parterapaut her i Oslo, og hadde egentlig ikke tenkt å fortelle mannen at jeg har vært utro. Nå har jeg helt fullstendig panikk og angstanfall, vondt i brystet - hva faan gjør jeg nå? Har lovet han andre å ikke fortelle noe (han er også gift)

vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg her hjemme, mannen min vet jeg har litt dårlige følelser for ekteskapet så han varter opp og prøver det han kan for å få opp stemningen, har panikk for at ryktene kommer ut og at det går utover barna osv

hjelp!!!! 😰

Hvordan du skal oppføre deg? Du skal fortelle mannen din om utroskapen din. Så er det opp til han om han vil gå i parterapi eller gå fra deg. 

Anonymkode: ca4e4...b5a

• Liker 4
Skrevet

Alt ordner seg ts. 

Anonymkode: 1cadc...4e8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kjenn etter hva hjertet ditt sier. Er det et brudd du virkelig vil? Hvis ja, så er det på en måte dyttet du trenger nå. 

Bor du i en bygd siden det går rykter? Har dere blitt fersket av noen?

Anonymkode: fef57...5b2

Bor ikke i en bygd. Har villet ha brudd lenge men har ikke tort da han har vært aggressiv mot barna

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hjelp!!!! 😰

Du kan jo bare flytte og ta med deg barna og pålegge far samværsnekt. Dette for å slippe å se ham og bli påminnet det fæle du har stellt istand. 

• Liker 2
Gjest NoDiablo
Skrevet

Selvsagt er dette dødt. Rykter. Planer om å være uærlig. Virker som du forsøkte overbevise deg selv om at dette kunne fikses med litt løgner og innsats.
Hvor mye verre kan det bli? Du må planlegge fremover nå. Med barn og eks. Stakkars barn.
Personlig synes jeg "han andre" slipper billig unna, om ikke ryktene feller ham også.

Gjest Småbrukmann
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hjelp!!!! 😰

Du er søppel. Voksne mennesker(i huet) går ut av dårlig ekteskap før man roter seg borti noe annet.,

her er det bare å legge kortene på bordet og komme deg til f vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...