AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Del Skrevet 2. september 2021 Er det bra? I så fall hvorfor? Det er tre soverom, men ser for meg at det blir litt lite privatliv for tenåringene mine - noen som bor slik og kan fortelle hvordan det er og om du heller ville hatt to etasjer? Anonymkode: 57a6a...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #2 Del Skrevet 2. september 2021 Det er å foretrekke for min del. Slipper trapper og robotstøvsugeren kommer til overalt 😅 Anonymkode: 3d529...4d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Del Skrevet 2. september 2021 Ville hatt alt på en flate🙌🏻 Alt handler om hvor god planløsning en klarer å få til. Feks en egen «avdeling» med soverom til barna og en egen tv-stue til de - la foreldresoverommet være i en annen del av huset👍🏻 Anonymkode: 9fb05...9fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 2. september 2021 #4 Del Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det bra? I så fall hvorfor? Det er tre soverom, men ser for meg at det blir litt lite privatliv for tenåringene mine - noen som bor slik og kan fortelle hvordan det er og om du heller ville hatt to etasjer? Anonymkode: 57a6a...9dc Det er drømmen min, men det bygges ikke mange slike hus. Absolutt mange fordeler og ingen (i mine øyne) ulemper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Del Skrevet 2. september 2021 Eneste ulempen er at det ikke er like gøy å hive klærne til gubben ut av vinduet fra første etasje, om du noen gang bestemmer deg for å tuppe han på rævva ut Anonymkode: 48b1f...082 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #6 Del Skrevet 2. september 2021 Ulempen blir vel fort at man får mindre areal. Er derfor det bygges i høyden, små tomter som utnytter arealet. Anonymkode: 19444...e42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 2. september 2021 #7 Del Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ulempen blir vel fort at man får mindre areal. Er derfor det bygges i høyden, små tomter som utnytter arealet. Anonymkode: 19444...e42 Det spørs hvor stor tomten er og hvor mye areal man trenger. I store byer med små tomter blir det lite praktisk, ja. Men i små byer eller på landet er det absolutt bedre. Her tenker jeg ikke bare på fordelen å slippe trapper (i sine eldre dager eller med små barn og trappegrind), men også i tilfelle brann er det lettere å komme seg ut fra alle vinduer ved behov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #8 Del Skrevet 2. september 2021 Min drøm er et atriumhus, der er alt på en flate (noen har utbygget kjeller). Man har f. eks L-form hvor man kan ha soverom i hver sin ende, da blir det godt med privatliv. Og stor hage i kvadrat utenfor. Anonymkode: f84a2...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #9 Del Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min drøm er et atriumhus, der er alt på en flate (noen har utbygget kjeller). Man har f. eks L-form hvor man kan ha soverom i hver sin ende, da blir det godt med privatliv. Og stor hage i kvadrat utenfor. Anonymkode: f84a2...e2e Min drøm er å ha et hus formet som en firkant med et åpent ute areale i midten 😍 Blir sikkert steike varmt der, men da kan jeg kanskje ha litt palmer og litt drivhus planter ect Anonymkode: 48b1f...082 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #10 Del Skrevet 3. september 2021 Ettplanshus er superpraktiske. Men i Oslo, der vi bygget hus, hadde vi fått kanskje 100 kvm totalt med tomtestørrelsen som er tilgjengelig. Vi bygget da så klart hellere to fulle etasjer og kjeller og har knapt 300 kvm! Anonymkode: 1d82a...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #11 Del Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 17.55): Er det bra? I så fall hvorfor? Det er tre soverom, men ser for meg at det blir litt lite privatliv for tenåringene mine - noen som bor slik og kan fortelle hvordan det er og om du heller ville hatt to etasjer? Anonymkode: 57a6a...9dc Det er jo ikke noe galt med planløsningen i et hus på en etasje. Planløsninger er dårlige eller gode uavhengig av antallet etasjer. Men et hus med en etasje har første etasje rett på grunnen. Så om du skal kjøpe et slikt er min anbefaling å ta med deg en fagperson på visning, og insistere på å gjøre egne fuktmålinger, se radonrapporter etc. Et hus med to etasjer og dårlig utført grunnarbeid er fortsatt semi-ok i etasjer som ikke ligger på grunn. Et hus med en etasje er ubeboelig. Og mange eldre atriumhus har dette problemet, (det er dårlig bygget) og det medfølgende elendige inneklimaet. Bor du i områder plaget av flok og huset ligger i en sannsynlig flomvernet med dagens endrede klima (du kan se kart på nett) så stur unna. En ting er å få elv eller kloakk inn i kjelleren hvert 5. år. Noe annet er å få det inn på stua. Anonymkode: 51ac7...f3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #12 Del Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bor du i områder plaget av flok og huset ligger i en sannsynlig flomvernet med dagens endrede klima (du kan se kart på nett) så stur unna. En ting er å få elv eller kloakk inn i kjelleren hvert 5. år. Noe annet er å få det inn på stua. Tenkte det samme. Dette aktuelle huset er bygget rett på fjell og har tg2 på drenering med fukt i krypkjeller. Takstmann beregner at det er vanskelig å utbedre drenering siden det står rett på fjell. Anonymkode: 57a6a...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #13 Del Skrevet 4. september 2021 Eneste ulempen jeg kan se er at du ikke kan ha det bomba i andre etasje mens du har gjester på besøk i den strøkne første etasjen 😂 Jeg liker godt å ha alt på et plan. Anonymkode: 7afbb...e06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #14 Del Skrevet 4. september 2021 Mamma og pappa har alt på ett plan og det er utrolig behagelig synes jeg vårt hus har 3 etg og jeg er så lei av trapper. Vi har kjøpt nytt hus med 2 etg og gleder meg til å flytte inn!! Anonymkode: 1f6bb...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå