AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Med tanke på smitteøkningen de siste dagene, er det noen av dere høygravide som vurderer å holde søsken hjemme en kort periode før fødselen? Vi bor i en av de større byene med størst utbrudd og jeg er foreløpig uvaksinert. Blir heller ikke vaksinert før fødselen. Tror dere skolen vil akseptere at de holdes hjemme en liten uke? (Har dato for fødsel) Anonymkode: 25d94...96b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Kort tid til fødsel med dato her og, og bor en by med mye økende smitte - særlig på skolen. Men jeg holder ikke datteren min hjemme fra skolen 💁♀️ dersom hun skal holdes hjemme i to uker før fødsel, så er det like naturlig å måtte holde henne hjemme etter fødsel og - da spedbarn er og utsatt for smitte den første tiden. Da må hun og holdes hjemme fra fritidsaktiviteter. Det har vært et rart år for alle barn og unge, så jeg tenker for hennes del at det er fint at ting er noenlunde normalt (til eventuelt myndighetene anbefaler noe annet). Nå vet jeg ikke hvor gammelt ditt barn er, men datteren her er 11 år så hun skjønner greia med avstand, vasking og spriting av hender. Så tar vi samme forhåndsregler hjemme 😊 Anonymkode: 00884...225 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 Nei, det var aldri aktuelt å holde storesøsken hjemme fra barnehagen i forbindelse med fødsel, selv om jeg var uvaksinert og med mye smitte. Mest mulig normalitet for barna et viktig syntes jeg, det har vært nok fjas allerede. Hvis det er skole så ville jeg absolutt ikke holdt hjemme, elever har rett på skolegang. Anonymkode: 74f41...d32 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 Selvfølgelig ikke. Anonymkode: 06d26...dfd 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 Nei, selvfølgelig ikke. Forøvrig anbefales gravide også å vaksinere seg. Anonymkode: 75e57...3cd 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Å holde hjemme synes jeg blir feil for barnet! Mest mulig normalitet som det nevnes over! Har nå vaksinert meg da.. Anonymkode: ecdf6...966 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det var aldri aktuelt å holde storesøsken hjemme fra barnehagen i forbindelse med fødsel, selv om jeg var uvaksinert og med mye smitte. Mest mulig normalitet for barna et viktig syntes jeg, det har vært nok fjas allerede. Hvis det er skole så ville jeg absolutt ikke holdt hjemme, elever har rett på skolegang. Anonymkode: 74f41...d32 Du skriver "var". Har du da født i løpet av de siste dagene mens smittetallene har vært rekordhøye? Anonymkode: 25d94...96b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, selvfølgelig ikke. Forøvrig anbefales gravide også å vaksinere seg. Anonymkode: 75e57...3cd Er ikke alle som kan det vettu. Anonymkode: 25d94...96b 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #9 Skrevet 3. september 2021 Hadde holdt henne hjemme en periode før og etter fødsel. Er så ekstremt mye smitte i nærmiljøet vårt nå... Anonymkode: 78756...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #10 Skrevet 3. september 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Du skriver "var". Har du da født i løpet av de siste dagene mens smittetallene har vært rekordhøye? Anonymkode: 25d94...96b ... smitten har vært av og på veldig høy i ulike deler av landet i snart 1,5 år nå. Anonymkode: 74f41...d32 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #11 Skrevet 3. september 2021 Jeg holder barnet hjemme fra barnehage nå i påvente av fødsel. Vi bor et av de stedene med høyest smitte nå og vi hadde smittetilfeller i barnehagen sist uke. Anonymkode: d0dc2...400
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #12 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg holder barnet hjemme fra barnehage nå i påvente av fødsel. Vi bor et av de stedene med høyest smitte nå og vi hadde smittetilfeller i barnehagen sist uke. Anonymkode: d0dc2...400 Det blir vel noe annet? Barnehage er frivillig og følger ikke et pensum. Anonymkode: cc07c...531 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #13 Skrevet 3. september 2021 Nei det gjør jeg ikke. Da må man nesten holde barnet hjemme etter fødsel også. Barnet sin hverdag skal ikke preges av at noen gravide er litt iverksatt hysterisk. Hadde du spurt skolen hadde du fått soleklart nei. Anonymkode: d5df5...cd6 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #14 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nei det gjør jeg ikke. Da må man nesten holde barnet hjemme etter fødsel også. Barnet sin hverdag skal ikke preges av at noen gravide er litt iverksatt hysterisk. Hadde du spurt skolen hadde du fått soleklart nei. Anonymkode: d5df5...cd6 Hysterisk? Svangerskapsforgiftning, blodpropp i morkaka og for tidlig fødsel ved covid-19? Neida... hysterisk kvinne, må vite. Anonymkode: cda73...6fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå