Gå til innhold

Barnet gråter unødvendig etter bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei
Gutten min fyller 3 i slutten av okt. Han begynte for første gang i bhg for 3 uker siden. Ser ut som han trives der. Når jeg henter han ser han stortsett glad og fornøyd ut men noen ganger hender det at han gråter litt når han ser meg kanskje fordi at savnet meg...

Vi leverer han mellom 7:30/8 og henter 15/1530. Han sover ikke i bhg.

Problemet er at når han har kommet hjem så gråter han helt unødvendig. Han gråter av ingen ting. Vi forstår ikke hva problemet er. Han bare sitter på sofaen og gråter høyt.
Vet ikke hva det kan være? Noen som vet?😑

Vi prøver å holde han våken til 19

Anonymkode: d4622...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har jo vært kunstig lenge hjemme.. er nok en reaksjon av å endelig få være sosial. 

Anonymkode: f348c...4e4

• Liker 13
Skrevet

Han er selvfølgelig sliten, dere har jo holdt han hjemme veldig lenge, og da tar det tid før han klarer å tilpasse seg mye aktivitet og sosialisering. 

Anonymkode: b8b9e...d0e

• Liker 28
Skrevet

Gråter unødvendig 😅 Du mener uten grunner du skjønner?

Han har begynt nokså sent i barnehagen, og omveltningen kan være stor da. Vanskelig å komme raskt inn i lek og annet som de andre er vant til.

Det blir nok fysisk slitsomt uten at ham forstår hvorfor selv?

Får han hvilestund i barnehagen? Slappe av på madrass for eksempel? 

Snakk med barnehagen og spør etter hvilestund. 

• Liker 13
Skrevet

Hos frøkna her er det, og har vært hittil, et tegn på at hun er helt utslitt, ofte av mange inntrykk og travel dag. Jeg blir fortsatt slik, i en alder av 36 år. Har det vært mange nye inntrykk uten pauser(alenetid) til å fordøye dem, for lite søvn/hvile, eller andre ting som gjør meg helt utslitt, skal det INGENTING til før tårer og hiksting overtar kontrollen over meg.

Så hvis han får mulighet til å hente seg inn littegrann, blir det en bedre dag for dere alle sammen, tenker jeg. 

Anonymkode: 5bd95...d5c

• Liker 7
Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han har jo vært kunstig lenge hjemme.. er nok en reaksjon av å endelig få være sosial. 

Kunstig lenge :ler: 

Skrevet

Unødvendig?? Barn gråter ikke uten grunn. Han er åpenbart sliten, rett og slett! 

Sitt sammen med han, snakk med han, syng litt. Gjør noe avslappende (uten skjerm selvsagt). 

Snakk med barnehagen og hør om forholdene der. Enkelte barnehager har veldig høyt lydnivå! 

Anonymkode: 03c72...eea

• Liker 10
Skrevet

Min treåring klarer ikke å hvile i barnehagen, men tar seg en powernap på sofaen når han kommer hjem. Lar han sove 20 minutt, og har en blid gutt resten av kvelden. Legger seg rundt 19-19.30. Blir mye gråting og klenging hvis han ikke får hvilt seg.

Anonymkode: efce6...8f7

• Liker 5
Skrevet

Dattera mi begynte også med det da hun ikke ville sove lur mer i bhg, etter hun begynte på stor side. Løsningen her var å legge henne 6, noen ganger halv 6.. Da ble dagene bedre. Eneste minuset er at det blir mindre tid sammen,  men da blir jo til gjengjeld den tiden vi har koseligere og uten gråt. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min treåring klarer ikke å hvile i barnehagen, men tar seg en powernap på sofaen når han kommer hjem. Lar han sove 20 minutt, og har en blid gutt resten av kvelden. Legger seg rundt 19-19.30. Blir mye gråting og klenging hvis han ikke får hvilt seg.

Anonymkode: efce6...8f7

Er det enkelt å få han til å våkne etter 20 min? Gråter han ikke at han vil sove mer?

Skrevet

Han er sliten og har masse inntrykk å fordøye. Det er helt vanlig.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei
Gutten min fyller 3 i slutten av okt. Han begynte for første gang i bhg for 3 uker siden. Ser ut som han trives der. Når jeg henter han ser han stortsett glad og fornøyd ut men noen ganger hender det at han gråter litt når han ser meg kanskje fordi at savnet meg...

Vi leverer han mellom 7:30/8 og henter 15/1530. Han sover ikke i bhg.

Problemet er at når han har kommet hjem så gråter han helt unødvendig. Han gråter av ingen ting. Vi forstår ikke hva problemet er. Han bare sitter på sofaen og gråter høyt.
Vet ikke hva det kan være? Noen som vet?😑

Vi prøver å holde han våken til 19

Han er trolig overtrøtt la barnet få en dupp etter barnehagen 

• Liker 1
Skrevet

Han er sikkert sliten. Det er lange dager med mye inntrykk for en liten en, og han er jo i tillegg også vant med å være hjemme sammen med deg/pappa i et mye roligere tempo. Så han gråter ikke uten grunn, han gråter fordi han er sliten og trøtt, fordi situasjonen hans er ny og uvant og fordi han forsøker å fordøye alle inntrykkene dagen har gitt han. 
Det går seg nok til, men pass på at du får satt av nok tid til han når dere er hjemme så han kan få hvilt seg litt, prat om dagen hans og legg han evt tidligere en periode hvis han er veldig trøtt. 

Anonymkode: f0e0f...8f7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mine har startet når de er mellom 30-36 mnd og det er ikke noe kunstig med det

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er det enkelt å få han til å våkne etter 20 min? Gråter han ikke at han vil sove mer?

Det finnes barn som trenger en liten dupp etter bhg. Spesielt nå i overgangen fra å gå hjemme til å ha dager fulle av inntrykk. Syns ikke du at de første dagene etter ferien kan være litt slitsomme. 

Anonymkode: 7cc51...532

• Liker 1
Skrevet

Det var det samme her. Vi snakket med barnehagen og avtale at etter lunsjen kl 11 skulle han legge seg på madrassene inne, han sovnet fort og sov i en times tid og ettermiddagene våre ble mye bedre.

Anonymkode: 55e6c...b3f

• Liker 3
Skrevet

Sliten, masse inntrykk. Kan skje trenger han å sove i barnehagen selv om han ikke gjorde det før han startet fordi det er masse intrykk og de er mye ute. I perioder hvor de er mye på tur blir fire åringen min også veldig grinete. I 3 års alderen måtte min sove annen hver dag i barnehagen ca, de dagene han ikke fikk det var pyton.

Jeg har startet i ny jobb nå, er også mer  sliten og mer trett og mannen min ville nok definitivt kalt meg mer grinete. Men heldigvis mener han ikke at det er uten grunn da. 

Anonymkode: 212b3...9fc

• Liker 4
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er vel ikke barnehage det mest naturlige i verden heller. Barnehage for så små barn har jo ikke vært normen i mer enn kanskje 10-15 år her i landet. I de fleste andre land passes barn av foresatte eller dagmamma. Det at barnet har vært hjemme betyr jo ikke at det ikke har møtt andre barn. Skulle selv ønske jeg hadde hatt mulighet til å ha barnet mitt hjemme så lenge.

Anonymkode: 1e4d9...4cb

• Liker 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Mine har startet når de er mellom 30-36 mnd og det er ikke noe kunstig med det

Altså.. 2,5 - 3 år? 

Anonymkode: 558ca...5dc

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...