Palmetreet Skrevet 2. september 2021 #1 Del Skrevet 2. september 2021 Jeg har enda ikke tatt vaksinen, men jeg skal. Jeg har en sykdom som gjorde at jeg valgte å vente litt, det står også i pakningsvedlegget til både Pfizer og Moderna at det skal vises forsiktighet hvis man har den sykdommen jeg har. Men nå ser jeg at de fleste jeg kjenner har det gått supert med. Alle jeg kjenner har fått Pfizer untatt to. Disse to andre fikk Moderna, og han ene ble ganske dårlig. Så da jeg bestemte meg for å bestille time, så fikk jeg beskjed om at nå skal de kun bruke Moderna her jeg bor. Denne er jeg mer usikker på, selv om den selvfølgelig er veldig lik. Så er den fortsatt ikke 100% lik Pfizer. Jeg ønsker derfor å ta Pfizer, da flere jeg kjenner virker å ha klart seg bra på den til tross denne sykdommen. Hvorfor får vi ikke velge? Har dere noen råd om hvordan jeg kan klare å få Pfizer istedenfor for Moderna? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken888 Skrevet 2. september 2021 #2 Del Skrevet 2. september 2021 Fordi kommuene får utdelt et vist antall vaksiner. De står på venteliste. Hvis de ikke får morderna må de bruke den andre. De kan ikke utsette vaksinasjonen fordi de skal ha den ene. Jeg har fått to doser med morderna og hadde ingen bivirkninger 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 2. september 2021 #3 Del Skrevet 2. september 2021 Jeg fikk velge, kunne komme tilbake senere for å få pfizer, var en annen som gjorde det, selv tok jeg bare moderna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmetreet Skrevet 2. september 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 2. september 2021 Frøken888 skrev (1 minutt siden): Fordi kommuene får utdelt et vist antall vaksiner. De står på venteliste. Hvis de ikke får morderna må de bruke den andre. De kan ikke utsette vaksinasjonen fordi de skal ha den ene. Jeg har fått to doser med morderna og hadde ingen bivirkninger 🙂 Godt å høre du ikke fikk noen bivirkninger 😄 Leser om så mange her inne som får bivirkninger på Moderna, da blir jeg ekstra redd. trøndermann38 skrev (1 minutt siden): Jeg fikk velge, kunne komme tilbake senere for å få pfizer, var en annen som gjorde det, selv tok jeg bare moderna. Oi! Kanskje jeg kan ringe de for å høre om de kanskje kan tilby det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 2. september 2021 #5 Del Skrevet 2. september 2021 Ta en telefon og forklar problemstillingen. Så lenge kommunen din har tilgang på begge vaksiner, så er det større sjanse for at du får den vaksinen du stoler mest på ift din sykdom 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 2. september 2021 #6 Del Skrevet 2. september 2021 (endret) 40 minutter siden, Palmetreet said: Jeg har enda ikke tatt vaksinen, men jeg skal. Jeg har en sykdom som gjorde at jeg valgte å vente litt, det står også i pakningsvedlegget til både Pfizer og Moderna at det skal vises forsiktighet hvis man har den sykdommen jeg har. Men nå ser jeg at de fleste jeg kjenner har det gått supert med. Alle jeg kjenner har fått Pfizer untatt to. Disse to andre fikk Moderna, og han ene ble ganske dårlig. Så da jeg bestemte meg for å bestille time, så fikk jeg beskjed om at nå skal de kun bruke Moderna her jeg bor. Denne er jeg mer usikker på, selv om den selvfølgelig er veldig lik. Så er den fortsatt ikke 100% lik Pfizer. Jeg ønsker derfor å ta Pfizer, da flere jeg kjenner virker å ha klart seg bra på den til tross denne sykdommen. Hvorfor får vi ikke velge? Har dere noen råd om hvordan jeg kan klare å få Pfizer istedenfor for Moderna? Fordi man ønsker å vaksinere så raskt som mulig. Kommunene vet normalt ikke før noen dager før hva slags vaksiner de får tildelt. Så da hadde det blitt mye fram og tilbake. Jeg fikk Moderna som første i juni. Null stress for min del, kun litt øm arm i ca 24 timer. Er ikke noe problem å gå fra stedet der det settes vaksiner etter at man får vite hva slags, men da må man nesten vurdere hva som er viktigst. Vaksine eller noe annet. Endret 2. september 2021 av skrue 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 2. september 2021 #7 Del Skrevet 2. september 2021 Når jeg har tatt vaksine tidligere, og jeg har tatt mange, har jeg aldri spurt etter hvem som har laget den. Bare gitt "den hvitkledde" tilgang på en arm og latt det stå til, og har ikke engang reflektert over om jeg hadde noen bivirkninger. Heller ikke når jeg tenker tilbake kan jeg huske noe bivirkninger. Mulig jeg har vært for naiv.....? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmetreet Skrevet 2. september 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 2. september 2021 acna skrev (28 minutter siden): Ta en telefon og forklar problemstillingen. Så lenge kommunen din har tilgang på begge vaksiner, så er det større sjanse for at du får den vaksinen du stoler mest på ift din sykdom 😊 Takk for g odt tips 😄 Skal ringe de med en gang i morgen skrue skrev (9 minutter siden): Fordi man ønsker å vaksinere så raskt som mulig. Kommunene vet normalt ikke før noen dager før hva slags vaksiner de får tildelt. Så da hadde det blitt mye fram og tilbake. Jeg fikk Moderna som første i juni. Null stress for min del, kun litt øm arm i ca 24 timer. Er ikke noe problem å gå fra stedet der det settes vaksiner etter at man får vite hva slags, men da må man nesten vurdere hva som er viktigst. Vaksine eller noe annet. Godt å høre du ikke fikk noen bivirkninger av Moderna. Tiuren skrev (5 minutter siden): Når jeg har tatt vaksine tidligere, og jeg har tatt mange, har jeg aldri spurt etter hvem som har laget den. Bare gitt "den hvitkledde" tilgang på en arm og latt det stå til, og har ikke engang reflektert over om jeg hadde noen bivirkninger. Heller ikke når jeg tenker tilbake kan jeg huske noe bivirkninger. Mulig jeg har vært for naiv.....? Det samme har jeg gjort, men denne gangen har det vært så mye snakk om forskjellige vaksiner og bivirkninger at man blir spesielt oppmerksom på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 2. september 2021 #9 Del Skrevet 2. september 2021 2 minutter siden, Palmetreet said: Det samme har jeg gjort, men denne gangen har det vært så mye snakk om forskjellige vaksiner og bivirkninger at man blir spesielt oppmerksom på det. Det er akkurat det som er problemet, fokus på mulig ubehag vil generere ubehag.... Men noen får selvfølgelig bivikninger, jeg nekter ikke for det. Men om man neste år opplyser om at det finnes to typer influensa vaksine. Den vi fikk for to år siden og en helt uten bivirkninger, men vi bare har noen få doser av den beste, og disse skal gis regjering og høyere statsansatte, da tror jeg vi ville fått noen flere tilfeller av bivirkninger en tilfellet var for to år siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsMacchiato Skrevet 2. september 2021 #10 Del Skrevet 2. september 2021 Jeg har valgt Moderna, og det var et aktivt valg jeg tok. Fikk først time i sommer, som jeg takket nei til, for da visste jeg at de kun satte Pfizer. Senere fikk kommunen en større dose Moderna, og da dro jeg på drop-in og fikk den. Har ny time om to uker, og skal da forhøre meg om at det er Moderna de setter da også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 2. september 2021 #11 Del Skrevet 2. september 2021 Moderna sin vaksine er mer effektiv enn pfizer. Det kommer nok til å gå bra uansett hvilken av disse du får 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmetreet Skrevet 2. september 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 2. september 2021 MrsMacchiato skrev (37 minutter siden): Jeg har valgt Moderna, og det var et aktivt valg jeg tok. Fikk først time i sommer, som jeg takket nei til, for da visste jeg at de kun satte Pfizer. Senere fikk kommunen en større dose Moderna, og da dro jeg på drop-in og fikk den. Har ny time om to uker, og skal da forhøre meg om at det er Moderna de setter da også. Godt å høre om noen som frivillig har valgt Moderna også, da jeg kun hører om Pfizer her blant mine kjente. Fikk du noen bivirkninger? Zikkzakk skrev (33 minutter siden): Moderna sin vaksine er mer effektiv enn pfizer. Det kommer nok til å gå bra uansett hvilken av disse du får Det sies så, så det er jo positivt. Tusen takk for oppmuntringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsMacchiato Skrevet 2. september 2021 #13 Del Skrevet 2. september 2021 Palmetreet skrev (1 minutt siden): Godt å høre om noen som frivillig har valgt Moderna også, da jeg kun hører om Pfizer her blant mine kjente. Fikk du noen bivirkninger? Det sies så, så det er jo positivt. Tusen takk for oppmuntringen Fikk litt støl arm, ikke verre enn det. Gikk opp og ned Oksen to dager etter, så var i god form🙂 Jeg valgte Moderna fordi mannen fikk Pfizer (begge dosene). Ville ikke legge alle eggene i samme kurv, i tilfelle noe skulle ha skjedd (på lang sikt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jhaawk Skrevet 2. september 2021 #14 Del Skrevet 2. september 2021 MrsMacchiato skrev (29 minutter siden): Fikk litt støl arm, ikke verre enn det. Gikk opp og ned Oksen to dager etter, så var i god form🙂 Jeg valgte Moderna fordi mannen fikk Pfizer (begge dosene). Ville ikke legge alle eggene i samme kurv, i tilfelle noe skulle ha skjedd (på lang sikt). Det var nok kjempelurt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmetreet Skrevet 2. september 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 2. september 2021 MrsMacchiato skrev (1 time siden): Fikk litt støl arm, ikke verre enn det. Gikk opp og ned Oksen to dager etter, så var i god form🙂 Jeg valgte Moderna fordi mannen fikk Pfizer (begge dosene). Ville ikke legge alle eggene i samme kurv, i tilfelle noe skulle ha skjedd (på lang sikt). Smart valg sånn sett det ja. Og godt å høre du var i god form, det gjør meg mer rolig. Takk for så gode svar, jeg føler meg roligere mtp. Moderna nå. Får jeg ikke Pfizer, så melder jeg meg på Moderna-timen neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 2. september 2021 #16 Del Skrevet 2. september 2021 Tiuren skrev (2 timer siden): Når jeg har tatt vaksine tidligere, og jeg har tatt mange, har jeg aldri spurt etter hvem som har laget den. Bare gitt "den hvitkledde" tilgang på en arm og latt det stå til, og har ikke engang reflektert over om jeg hadde noen bivirkninger. Heller ikke når jeg tenker tilbake kan jeg huske noe bivirkninger. Mulig jeg har vært for naiv.....? Du kan ikke sammenligne to synonympreparater og to ulike preparater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg