Gå til innhold

Hva tenker dere om et forbud som sier at man ikke kan røyke i egen bil lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på dette. Diskuterte dette med min samboer, og vi har så delte meninger om dette. Jeg mener staten ikke kan kontrollere alt man vil gjøre, så lenge dette ikke er skadelig for en selv, og andre  I TRAFIKKEN

Anonymkode: ee64c...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et slikt forbud synes jeg hadde vært helt greit. Å finne frem røyk, lighter og tenne på et lile distraherende som å trykke på mobilen.

Anonymkode: 02adb...ab7

• Liker 8
Gjest Celina holmkold
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et slikt forbud synes jeg hadde vært helt greit. Å finne frem røyk, lighter og tenne på et lile distraherende som å trykke på mobilen.

Helt enig! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det går på automatikk, trenger ikke ta blikket av veien. 

Skal røyking forbys så bør også spising, drikking, radiostyring og aircon-fikling forbys også. Spesielt om de styres med touch og ikke knapper. 

Skrevet

Helt på trynet. Regner ikke med at folk sitter å ruller røyk mens de kjører bil.

Skrevet

Bil er vel privat eiendom (så lenge en har ikke billån tror jeg ,da banken eier en del %) så staten kan ikke forby det.

Blir vel samme som å forby røyking i privat hjem. Går ikke .....

Anonymkode: 6b4b1...d91

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan finne frem røyk, lighter og tenne på i blinde. Men jeg trenger synet om jeg skal trykke på mobilen.

Hvis trafikksikkerhet er målet, så er jo tanken bak et slikt forbud bra - men da får de forby diverse annet oppmerksomhetsavledende, sånn som spise, drikke, ta en tyggis, slå på radio, justere volumet, etc. etc.

Anonymkode: 03525...fef

• Liker 3
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Helt på trynet. Regner ikke med at folk sitter å ruller røyk mens de kjører bil.

Det skal jeg love deg at en del gjør. Det er jo damer som sminker seg også mens de kjører.

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Det skal jeg love deg at en del gjør. Det er jo damer som sminker seg også mens de kjører.

Galskap😂

Skrevet
Saph skrev (4 minutter siden):

Det går på automatikk, trenger ikke ta blikket av veien. 

Skal røyking forbys så bør også spising, drikking, radiostyring og aircon-fikling forbys også. Spesielt om de styres med touch og ikke knapper. 

Enig i denne. 

Man kan ikke styre alt folk gjør. Jeg røyker ikke, men bryr meg lite om hva folk gjør i egne biler. Jeg velger selvsagt å ikke sitte på med dem, men tviler på at det er noe tap for sjåføren.

Anonymkode: 98954...1e7

• Liker 1
Skrevet

Tull og tøys. Og jeg har aldri røyket.

Skrevet

Folk klarer jo åpenbart ikke å passe på seg selv, gitt at de røyker i 2021. Hvis du ikke er 80 år gammel og ligger på dødsleiet, så er du rimelig tjukk i hodet hvis du røyker fremdeles. Så det er helt på sin plass med forbud. Burde vært forbud mot å omsette det.

Anonymkode: c9b58...34b

• Liker 3
Skrevet

Om det redder barn fra egoistiske vokse som gir blanke faen å røyker i bilen. Så ja BRA!!

Anonymkode: ae2e8...cb7

• Liker 4
Skrevet

Håper på forbud mot å røyke i eget hjem. Vi har blitt passiv-røykere etter at vi fikk ny nabo som røyker. Som om all røyken smyger seg inn i vår leilighet!

Anonymkode: b070b...d1e

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (15 minutter siden):

Så la oss forby sminking i bilen også.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Kågebruker said:

Det er allerede uløvlig og du får et saftig bot om politiet ser deg sminker deg mens du kjøre. 

Helt greit for meg at det blir forbudt. Egentlig gleder meg når dette blir ulovlig overalt da røykere er et stor sjenanse for alle andre folk. 

Anonymkode: 74a0b...9b6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Håper på forbud mot å røyke i eget hjem. Vi har blitt passiv-røykere etter at vi fikk ny nabo som røyker. Som om all røyken smyger seg inn i vår leilighet!

Anonymkode: b070b...d1e

Jada, særlig, ALL røyken...🙄

Anonymkode: 77c61...499

• Liker 1
Skrevet
Kågebruker skrev (11 minutter siden):

Det er forbudt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er allerede uløvlig og du får et saftig bot om politiet ser deg sminker deg mens du kjøre. 

Helt greit for meg at det blir forbudt. Egentlig gleder meg når dette blir ulovlig overalt da røykere er et stor sjenanse for alle andre folk. 

Anonymkode: 74a0b...9b6

Det er da fullt lovlig å sminke seg mens man kjører med mindre man under sminkingen gjør seg skyldig i brudd på vegtrafikkloven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...