AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Vi har en på 15 år, vi bor en plass med mye smitte, og vi har bestemt oss for at vår skal vaksineres. Var usikker på om jeg skulle legge det her eller på korona-forumet, men kom frem til at det handler om barn/ungdom, så det ble her😊 Så hva tenker dere andre foreldre med barn i den alderen? Anonymkode: eea79...6ac 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Min på 14 vil vaksineres og det skal hen få lov til Anonymkode: 46df9...fa7 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 Jeg er veldig i tvil. En på 13 og h*n vil ikke vaksineres og jeg er selv usikker .Syns det er vanskelig. Hadde jeg visst den var helt trygg så ja! Er selv fullvaksinert. Og de har alle andre vaksinene. Men akkurat denne til de unge er vanskelig. Anonymkode: a30b1...780 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 Antakeligvis ikke enda. Har jente, og har ikke lyst til at hun skal vaksineres før en vet mer om hvorfor dette påvirker dem hormonelt. Anonymkode: 2ce58...ea5 11
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Mine skal ta når det er deres tur. Heller ta sjansen på en vaksine som er godkjent og anbefalt enn en sykdom som det fortsatt kommer skremmende nyheter om. Anonymkode: eebb2...8ce 15
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er veldig i tvil. En på 13 og h*n vil ikke vaksineres og jeg er selv usikker .Syns det er vanskelig. Hadde jeg visst den var helt trygg så ja! Er selv fullvaksinert. Og de har alle andre vaksinene. Men akkurat denne til de unge er vanskelig. Anonymkode: a30b1...780 Min 13-åring vil heller ikke vaksineres. Jeg respekter det. Jeg er fullvaksinert selv også. Anonymkode: 56ba0...9d4 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min 13-åring vil heller ikke vaksineres. Jeg respekter det. Jeg er fullvaksinert selv også. Anonymkode: 56ba0...9d4 Ja jeg føler og at h*n må få bestemme det selv i den alderen. Anonymkode: a30b1...780 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 Mitt barn vil ikke ta den ennå. Hun er 15. Jeg er fullvaksinert og hadde ingen bivirkninger. Allikevel er dette noe hun får bestemme selv. Jeg kan ikke tvinge henne inn på et senter og holde henne fast til sprøyten er satt. Anonymkode: 87bf3...7ff 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Mine skal vaksineres, spesielt 15-åringen med astma. Astmaen slår ut hver gang han blir forkjølet og blir litt surklete og får hoste. Han har blitt testet mange ganger i pga astma og allergi, mer eller mindre vært snufsete siden mars. Anonymkode: 15822...6ad 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 Synes det er rart at skolene ble holdt åpne, og svært lite bøe gjort for å ivareta smittevernet til lærerne , fordi barn var trygge mtp korona, men likevel må de vaksineres.... Anonymkode: 27583...d81 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Synes det er rart at skolene ble holdt åpne, og svært lite bøe gjort for å ivareta smittevernet til lærerne , fordi barn var trygge mtp korona, men likevel må de vaksineres.... Anonymkode: 27583...d81 Skjønte ikke helt. Nå er vel de fleste lærerne vaksinert? Og det er uansett bra å vaksinere barna mtp flokkmmunitet, og selv om de fleste barna ikke blir særlig syke av korona, så er det noen som blir veldig syke. Så ved å vaksinere barna, vil samfunnet åpne fortere opp igjen, spesielt siden smitten nå er absolutt høyest blant ungdommen. Anonymkode: eea79...6ac 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 Begge med foreldreansvar må godkjenne det. Er usikker på hvordan samværsforeldren står ift vaksinen… men jeg ønsker at barnet skal vaksineres til neste år når hun blir 12 år. Anonymkode: f9ec5...cd9 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 Kjenner jeg er skeptisk. Vaksinen kludret med min menstruasjon - så jeg er skeptisk til hvordan de påvirker hormonsystemet. Jeg er selv fullvaksinert - men jeg er voksen og ferdig med barn osv, så for meg spiller det ingen rolle. Men er usikker på jentungen på 14. Tror vi venter. Anonymkode: 6c797...ab1 11
Arkana Skrevet 2. september 2021 #16 Skrevet 2. september 2021 Hvis min 12-åring vil vaksineres så sier vi ja til det. Jeg stoler på helsemyndighetene. 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #18 Skrevet 2. september 2021 Litt usikker. Har 2 jenter på 12 og 13 år og er ikke så veldig lenge siden de fikk mensen. Hos meg ble det mye rot med menstruasjonen men er ferdig med barn så har ikke noe å si. Veldig usikker på hvordan det vil påvirke de. Anonymkode: b78c6...b3e 4
GammelKaktus Skrevet 2. september 2021 #19 Skrevet 2. september 2021 Nå er min bare 10 så jeg kan vente og se det an en stund, foreløpig iallfall, kjenner en viss skepsis til hva dette vil gjøre med en ung kropp og jo lenger vi kan vente jo bedre, slik at vi får sett konsekvensene av å vaksinere så unge folk eventuelt og langtidsvirkninger av selve sykdommen. Når det er sagt så kunne tiåringen her i hus tenkt seg vaksinen og jeg er fullvaksinert selv så er ingen motstander. Men er forskjell på en voksen kropp som har gjort jobben og en ung kropp i utvikling. Så ja, jeg er avventende men er ikke motstander heller. 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #20 Skrevet 2. september 2021 Vel de får jo covid sertifikat om de blir smittet også 🤔 mulig long-covid eller mulige bivirkninger av vaksine. Pokker ikke lett 🤮 14 og 15 og begge vil vaksineres. Anonymkode: 14993...a07 2
Anbefalte innlegg