Gå til innhold

Konfirmasjon og nye familiemedlemmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! For litt over ett år siden var mannen til søsteren min utro med en felles venninne av dem og forholdet hadde vart en stund uten at hun visste noe. De flyttet fra hverandre og den nye flyttet inn til ham sammen med sine barn. Nå i høst skal en i familien hans gifte seg  og hun har invitert mannen og søsteren min (de er gode venninner), men ikke den nye samboeren. 
jeg vet at søsteren min hadde sannsynligvis ikke klart å se dem sammen, men den nye blir jo stemoren til søsteren min sine 2 barn og hva med fremtiden og nye relasjoner? Vi inviterte ham, men ikke henne, en gang (rett etter bruddet). Det var for å vise omtanke for barna- han er en god far. Han hverken kom eller meldte avbud, og vi var vel helt ærlig litt lettet, fordi søsteren min fikk seg en skikkelig knekk og har nå i det siste begynt å se fremover igjen. Vi er ny i dette- hva er riktig å gjøre? Hva gjør andre?

Anonymkode: e9942...edf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde enten invitert bare han eller ingen av dem. Du og dine barn har jo ikke noe familieforhold til denne damen. 

Anonymkode: 42896...901

• Liker 3
Skrevet

Her er vel deres «jobb» å være best støttende mot søsteren din? Og ikke blande seg i hvordan andre inviterer i alle fall🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 9836f...638

• Liker 5
Gjest Poppeloppen
Skrevet

Hans familie kan vel invitere hvem de vil? For dem er eksmannens nye samboer et nytt familiemedlem.

Synes eksmannen og søsteren din skylder barna å samarbeide, og hvis ikke din søster vil eller kan være i samme rom som eksen kan hun takke pent nei til invitasjonen.

Dere som er på søsterens side dropper selvfølgelig å invitere hennes eks, både av hensyn til søsteren din og den nye samboeren som tross alt er stemor til barna.

Skrevet

Vi har erfart at slike ting er det best å ikke blande seg inn i. Vi har selv prøvd å skvære opp mellom parter som er nær oss, rent familiært, selv om vi personlig ikke var involvert i hendelser a la det du nevnte. Opplever da bare å få drittslenging mot oss fra dem det gjelder. Det fører til at vi trekker oss bort fra dem. 

Så mitt råd er å backe opp din søster.

Inviterer hennes tidligere mann med nye dame dere på besøk, så kan dere jo gjerne komme dit, men da prøve å være nøytrale.

Anonymkode: 658b2...4e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...