Gå til innhold

Å bo på en liten plass når man er lesbisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp stått frem som lesbisk, jeg er voksen og har en heterofilt ekteskap bak meg. Jeg er nå igang med dating og har møtt ei som jeg liker godt. Hun bor ikke samme plass som meg, og nå skal hun komme på besøk for første gang. Jeg gleder meg veldig, blir fint å treffes igjen. Men jeg kjenner en uro i kroppen når det gjelder å være sammen ute i mitt lokalsamfunn. Er redd for å treffe på familie eller venner, og måtte gi noen forklaringer. Venninnene min vet om denne dama, men jeg er på ingen måte klar for at noen skal treffe henne. Rett og slett fordi det er tidlig og ingenting er definert. Og familien min (eks,barn, foreldre) vet ikke om at jeg har begynt å date igjen. Men når hun blir noen dager så må vi jo på en måte ut av huset…..

Føler meg skikkelig teit, jeg er jo voksen og tar mine egne valg. Men er allikevel urolig. Hun har «alltid» vært skeiv, mens jeg er nylig kommet ut selv om jeg har skjønt det ganske mange år. 

Anonymkode: 3c05b...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå opp for deg selv! Ikke være redd for hva andre tenker og mener. Det er deres problem.. :) 
Så lenge du har en partner du er lykkelig med, så skal du rett og slett drite i hva andre mener. Og du overtenker nok. 

• Liker 1
Skrevet

Å bo på en liten plass som skeiv er noe dritt. Det er bedre å bare flytte inn til byen med en gang egentlig. 

Anonymkode: 4d4c9...494

Skrevet

Hmm. Skjønner dilemmaet, er også forresten bifil selv. 

Hva med å ta en prat med daten din om dette? Dere kunne jo avtalt at dere bare er "venninner" når dere møter på folk, om hun forstår din situasjon, så vil jeg tro hun er med på det? Det er jo flere heterofile også som later som om de bare er venner foran folk en stund, ikke alle har lyst til at "alle" skal prate med en gang, det kan føles som et stort press på om det blir noe varig eller ikke. (Det finnes jo de, venner og slektninger, som begynner å snakke om bryllup og barn før paret i det hele tatt har fått tid til å bli kjent, spesielt på små steder). Har flere i minnet av de jeg har kjent som var "venner" i lang tid foran andre før de "plutselig" er kjærester. ;) Om dere snakker om dette på forhånd, så går det nok fint, tror du ikke :) 

Også går det jo an å dra litt på utflukt også, istedet for å være mye i sentrum, -høsten har jo så vidt begynt, er fortsatt fint å dra til utsiktspunkter eller innsjøer, kanskje dra til en kro, eller nabobygda/byen, for å spise ute. 

Ønsker deg lykke til i allefall, kjempeglad på dine vegne for at du begynner å finne ut hvem du er, og allerede kanskje har funnet noen igjen! :kghjerte:

Anonymkode: ddfdc...fa2

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Å bo på en liten plass som skeiv er noe dritt. Det er bedre å bare flytte inn til byen med en gang egentlig. 

Er enig i den..jeg kommer fra en liten bygd på 100 mennesker og jeg husker en ung mann som kom ut som homofil der og tok med seg kjæresten til bygda og møtte opp på noe sosialt. Basar kanskje det var. Herregud som de ble beglodd... de kom ikke flere ganger for å si det sånn. En blir hele tiden sett på som de "rare" på en slik liten plass så for å få fred med deg selv hadde jeg flyttet litt mer sentralt. Norge er ikke så moderne på alle steder enda. Men håper bygda de er mer tolerant enn bygda mi var da. Er nå lenge siden det nå da men jeg husker det godt. 

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (39 minutter siden):

Er enig i den..jeg kommer fra en liten bygd på 100 mennesker og jeg husker en ung mann som kom ut som homofil der og tok med seg kjæresten til bygda og møtte opp på noe sosialt. Basar kanskje det var. Herregud som de ble beglodd... de kom ikke flere ganger for å si det sånn. En blir hele tiden sett på som de "rare" på en slik liten plass så for å få fred med deg selv hadde jeg flyttet litt mer sentralt. Norge er ikke så moderne på alle steder enda. Men håper bygda de er mer tolerant enn bygda mi var da. Er nå lenge siden det nå da men jeg husker det godt. 

Jepp, sånn er det. De fleste folk på bygda er jo greie folk, men det er mer homofobi der fortsatt enn i byen. Og det snakkes om homofile på en måte som at det virker rart. Det er like vanlig nå som før at mange unge folk flytter fra bygd til by og kommer ut av skapet. I byen er det ingen som bryr seg om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...