Gjest Embla s Skrevet 25. september 2005 #1 Del Skrevet 25. september 2005 Og nei, jeg mener ikke forfattere, men norsk musikk. Selv er jeg svoren DeLillos fan, og det er først og fremst pga tekstene. jeg syns de har tekster som dekker det meste og de er skrevet så bra uten å være for tydelige. Også handler de ofte om følelser og tanker som kan føles sære og vanskelige, eller enkle og banale. Yndlingssangen min er kanskje "Tøff i pyjamas". Syns den beskriver så godt hvordan man noen dager rett og slett føler seg topp/bunn uavhengig av ytre faktorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2005 #2 Del Skrevet 25. september 2005 (jeg tenkte på forfatterne ) Kan du repetere for meg hvem de fire store innen musikk er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 25. september 2005 #3 Del Skrevet 25. september 2005 (jeg tenkte på forfatterne ) Kan du repetere for meg hvem de fire store innen musikk er? ← Klart det! DeLillos, DumDumBoys, Jokke og Valentinerne, og Raga. (Skjønt i mitt hode er det DiDerre ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2005 #4 Del Skrevet 25. september 2005 OK, det var faktisk de jeg tenkte på. Jeg må si at musikken fra alle disse bandene gir meg flashbacks til videregående, kanskje spesielt Raga Rockers. Jeg foretrekker De Lillos, på grunn av tekstene som jeg synes er skikkelig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 25. september 2005 #5 Del Skrevet 25. september 2005 DeLillos har gode tekster (bortsett fra neste sommer, som er en dum sang som ikke har noe av DeLillos-poesien), men det er Jokke, Raga og Dum dum jeg elsker. De utgjør soundtracket til de morsomme årene. Klarer ikke å rangere dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 25. september 2005 #6 Del Skrevet 25. september 2005 cc-cowboys har bedre tekster og musikk enn raga rockers,, mener de har solgt langdt flere plater også faktisk. men det er meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 25. september 2005 #7 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg liker DeDerre - de andre sier meg lite eller ingenting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2005 #8 Del Skrevet 25. september 2005 DeLillos har gode tekster (bortsett fra neste sommer, som er en dum sang som ikke har noe av DeLillos-poesien), men det er Jokke, Raga og Dum dum jeg elsker. De utgjør soundtracket til de morsomme årene. Klarer ikke å rangere dem. ← Enig, og så vil jeg legge til CC Cowboys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2005 #9 Del Skrevet 25. september 2005 Og jeg som har billett til Raga men ikke kan gå fordi det er julebord på jobben den dagen............................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
englefjes Skrevet 25. september 2005 #10 Del Skrevet 25. september 2005 For meg er det ingen over DumDum (pga tekster, musikken, bandet. ALT) Liker Jokke veldig godt. Og Raga godt. DeLillos liker jeg litt, kan en del av sangene osv, men for meg er de helt uinteressante i sammenligning med Prepple & co. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kafka Skrevet 25. september 2005 #11 Del Skrevet 25. september 2005 For meg er det ingen over DumDum← vet vi vel, englefjes En av mine venner er bestiss med preple og er hjemme hos ham akkurat nå faktisk. Preple er svoren Norton (m.sykkel) entusiast vet du Jeg kan be ham hilse fra deg om du vil :icon_smile: Wow, kjartan har helt villt fantastiske tekster englefjes. Jeg har lest en del av de i det senere. Helt uten musikken deres. Bare tekst. Den står like godt alene som fantastisk er! Sweet :icon_razz: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dum Perignon Skrevet 25. september 2005 #12 Del Skrevet 25. september 2005 Er det ikke deilig å ha noen å hate? Selv hatet jeg CC Cowboys en gang i tiden; erkeharry kopister av de fire originalene. Jeg klarer ikke rangere DeLillos, Jokke og DumDum Boys, rekkefølgen mellom dem avhenger av dagsform og musikkens formål. For en artig fyr, for en morsom humor! Man kan alltids håpe at den føflekken er en tumor DeLillos er originalene, i den forstand at de breaket mens de andre holdt på med sitt (Wannskrækk etc). Johnny Fredrik hørte jeg da jeg som 14-åring klarte å snike meg inn på Rockefeller, og etter den var det umulig å ikke være fan! Hjernen er tross alt alene! Hei hei, Guri Mette, skal si du ser ut På samme konserten var forresten Jokke også. For jeg var full av drit, og hu var drita full og det var kjærlighet ved første....nananana.... Wannskrækk var ikke der. Ikke lenge etter kom imidlertid de magiske ordene Glansen har gått ut av sølepyttene. Helt ny feeling for meg... - og jeg gikk inn i en drøm. En vill en. Et band som løser den uforsonlige konflikten mellom Knudsen og Ludvigsen gjennom å spille inn og videreformidle deres geniale Kan det være nødvendig å være så sint? står likevel kanskje igjen som Kongene på haugen når alt kommer til alt. I morgen mener jeg sikkert noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 27. september 2005 #13 Del Skrevet 27. september 2005 Er det ikke deilig å ha noen å hate? Selv hatet jeg CC Cowboys en gang i tiden; erkeharry kopister av de fire originalene. Jeg klarer ikke rangere DeLillos, Jokke og DumDum Boys, rekkefølgen mellom dem avhenger av dagsform og musikkens formål. For en artig fyr, for en morsom humor! Man kan alltids håpe at den føflekken er en tumor DeLillos er originalene, i den forstand at de breaket mens de andre holdt på med sitt (Wannskrækk etc). Johnny Fredrik hørte jeg da jeg som 14-åring klarte å snike meg inn på Rockefeller, og etter den var det umulig å ikke være fan! Hjernen er tross alt alene! Hei hei, Guri Mette, skal si du ser ut På samme konserten var forresten Jokke også. For jeg var full av drit, og hu var drita full og det var kjærlighet ved første....nananana.... Wannskrækk var ikke der. Ikke lenge etter kom imidlertid de magiske ordene Glansen har gått ut av sølepyttene. Helt ny feeling for meg... - og jeg gikk inn i en drøm. En vill en. Et band som løser den uforsonlige konflikten mellom Knudsen og Ludvigsen gjennom å spille inn og videreformidle deres geniale Kan det være nødvendig å være så sint? står likevel kanskje igjen som Kongene på haugen når alt kommer til alt. I morgen mener jeg sikkert noe annet. ← Var svoren Dum Dumfan for snart 20 år siden. Om jeg blir like fan nå når den nye skiva kommer er jeg tvilende til. Jeg har blitt eldre og idetifiserer meg mer med DeLillos nå. Ikke er de så slitsomme å høre på heller..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 27. september 2005 #14 Del Skrevet 27. september 2005 DeLillos og Jokke funker ikke helt for meg, men Dum Dum er beyond ... tja, ikke alt, men veldig mye. Deilig gammel, ekte Norsk rock! Digger også Raga og CC :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #15 Del Skrevet 27. september 2005 Digger DeLillos, Dum Dum er topp, Jokke er bra - men kan bli litt slitsomt. Raga Rockers er bare kult på en skikkelig rølpete fest syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 27. september 2005 #16 Del Skrevet 27. september 2005 Ble bare varm om hjertet, nå jeg. Elsker alle fire Det er jo hele ungdomstiden min, dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dum Perignon Skrevet 28. september 2005 #17 Del Skrevet 28. september 2005 Men dere: Fremdeles finnes det ikke piller mot møkkete vann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 28. september 2005 #18 Del Skrevet 28. september 2005 DeLillos og Jokke funker ikke helt for meg, men Dum Dum er beyond ... tja, ikke alt, men veldig mye. Deilig gammel, ekte Norsk rock! Digger også Raga og CC :-D ← Kan egentlig ikke fordra pinglevinglepipestemma til Lillo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 23. oktober 2005 #19 Del Skrevet 23. oktober 2005 For meg er DumDum Boys det største, eneste og beste norske rockeband gjennom tidene. Kjartans rockepoesi og Prepples rå stemme har fått meg til å fryse på ryggen mer enn en gang. Tekstene treffer meg så til de grader, musikken likeså, og når en kjenner historien så treffer mange av tekstene "midt i magen". På scenen gir de alt. De eldes med stil og er om mulig bedre enn noensinne. Både jeg og mannen har vært DumDum-frelst i snart 20 år. Og Kafka....du kan be kompisen din hilse Prepple fra meg og si: Takk for en fantastisk konsert i Bergen i høst. Jeg var der....oh yeah! Den konserten har jeg levd på i over en måned nå. Du og resten av gjengen er utrolig dyktige og bare helt rå på scenen. Love fra Cinnamon og mannen, som venter i spenning på ny plate.... Jeg forventer jo selvfølgelig en hilsen tilbake nå da, Kafka.... :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 23. oktober 2005 #20 Del Skrevet 23. oktober 2005 Har absolutt ikke noe forhold til noen av dem - altfor typisk østlandsk for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå