Gå til innhold

Hva tenker dere fremtiden? Barnevern pga nei til koronavaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et innlegg jeg leste tidligere i dag. Nå som snart yngre barn får tilbud om vaksinen og noen vil si nei til vaksinen til barna, tror dere konsekvensen er at for eksempel skoler eller andre offentlige instanser melder til barnevernet? 

Hvis det skjer, er egentlig vaksinen frivillig da? 🤷‍♀️

Anonymkode: 1273a...3a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kommer ikke til å skje. Det er langt viktigere for barnet å følge barnevaksinasjonsprogrammet, og man blir jo ikke meldt for å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 53586...b58

• Liker 7
Skrevet

Det vil jo ikke skje. Vaksinen er frivillig. 

Anonymkode: cdb19...142

• Liker 1
Skrevet

Det kommer ikke til å skje. Kanskje om barnet er i risikogruppe og risikerer helse/død av å ikke ta den. Da mener jeg at foreldrene mangler omsorgsevne og barnevernet er riktig etat.

Anonymkode: c9e0c...49f

• Liker 1
Skrevet

Hvis det skjer er den selvsagt ikke frivillig lenger.

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei, det kommer ikke til å skje. Det er langt viktigere for barnet å følge barnevaksinasjonsprogrammet, og man blir jo ikke meldt for å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 53586...b58

Godt poeng. Så det er absolutt ingen grunn til bekymringsmelding for å stå over koronavaksinen. Skal de prøve seg på noe tvangsgreier så bør den ha vært på markedet i minst flere år!

• Liker 5
Skrevet

Barnevernet har langt mer viktige ting å ta seg til. Om uvaksinert barn hadde blitt en prioritet innen barnevernet, ville jeg kalt det omsorgssvikt fra det offentliges side.

• Liker 3
Skrevet

Om en nekter å teste barn i Tyskland blir en meldt der. 

• Liker 1
  • Opprett ny...