Gå til innhold

Ås eller Nesodden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par fra Oslo som gjerne vil kjøpe et rekkehus på over 100 kvm. Dette har vi ikke råd til i Oslo, så vi har vurdert Nesodden eller Ås. 

Nesodden begynner å bli veldig dyrt, og vi ser vi får mer for pengene i Ås. Men jeg lurer på om Nesodden mentalt føles nærmere? Ser også at toget til Ås kun går 1 gang i timen om kvelden, mens Nesoddbåten har to avganger. Nesoddbåten er vel også veldig stabil og har vel tilnærmet aldri noen forsinkelser?

Jeg kjenner bedre til Nesodden, så luer også på om noen her bor i Ås og kan si litt om hvordan det er å være innflytter der?

Anonymkode: 6ade7...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen tvil, Nesodden. Du får sjøen, naturen men samtidig nærme byen. I rushen går båten 4 ganger i timen utenom rush går den 2 ganger i timen.   

Anonymkode: 15c37...3c3

• Liker 2
Skrevet

Nesodden er veldig fint for å pendle inn til Oslo. Men skal du dra noe sted med bil er Ås 30 minutter nærmere alt. Så kommer det an på hva som er viktigst for dere. Ås er en universitetsbygd med mange innflyttere og sterk befolkningsvekst, så det bør være relativt enkelt å bli kjent med folk.

Anonymkode: 7a21f...90d

Skrevet

Nesodden er veldig kronglete hvis dere ikke bor i nærheten av tangen. Samtidig så har Nesodden en spesiell sjarm som Ås ikke har på samme måte. 

Anonymkode: 1a7fd...7cf

• Liker 1
Skrevet

Uten tvil Nesodden ,nærhet til sjøen og marka.
Anbefaler ikke lengre syd enn Fjellstrand på vestsiden eller Fjordvangen på østsiden med tanke på reisetid til Oslo.
Nesoddbåten er alltid i rute, kan ikke huske sist båten stod stille og det går hurtigbåt til/fra Lysaker.
Jeg er i allefall sjeleglad at jeg kan kose meg med en kaffekopp på båten hver gang jeg hører de kollegaene mine som sliter med VY forsinkelser, buss for tog og at dem sliter med å hente i barnehage pga. forsinkelser.
Ja, det er kronglete med bil ut hit og du får 30 min. ekstra kjørevei, men stedet på sommeren gjør det vært det.
Negativt er at det mangler lensmannskontor og at ungdommen ligger over landsgjennomsnittet når det gjelder narkotikabruk. Det kunne også vært bedre tilbud her ute for ungdom som ikke driver med idrett.
Og vi innfødte vil egentlig ikke ha flere tilflyttere til Kommunen :P
Godt valg!

Anonymkode: 62fc3...c8d

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. :)  Jeg tror egentlig mitt eneste argument for Ås er at vi får mer bolig der. Det med bil og reisevei er jo et godt argument, men i hverdagen er det reisevei til jobb som er viktigst. Pluss hvis man gjør ting på kvelden i Oslo er det mer fleksibelt med båt 2 ganger i timen.

Flytter vi til Nesodden blir det nærme båten og tangen i alle fall. :)

Har også hørt det er en del rus der, og det er jo veldig synd. Gjøres det noen spesielle tiltak mot det? 

Anonymkode: 6ade7...a7c

Skrevet

Tror jeg ville valgt Ås, men kommer jo selvsagt ann på hvor på Nesodden med tanke på skole og barn også. Det er langt til Oslo med bll fra Nesodden, og med båt er du stort sett avhengig av buss for å komme til og fra båten. Det er flere skoler, og barnehager i Ås, det er kort vei til Ski og Drøbak med både buss og bil. Toget går til Oslo t/r, mister en toget til Ås, kan en ta toget til Ski og bussen videre som tar ca 15 min. Til Ski går det ofte tog.

Ås har en bra VGS skole, litt enklere om dere skal ha barn med tanke på skole, det er VGS på Nesodden, men ikke så mange linjer og litt sånn halvveis. Det går buss til Frogn vgs som ligger i Frogn kommune, men sjeldent med busser den veien.

Vi bor selv i Drøbak, og jeg personlig ville ikke bodd på Nesodden eller i Ås, men skulle jeg valgt ville det blitt Ås siden vi har ungdommer i hus

Anonymkode: 92b39...10a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...