Gå til innhold

Menn med god inntekt og en del penger, sliter dere på damefronten??

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter som mange damer hevder at kvinner ikke går etter penger men personlighet og kjemi, er det realiteten?? Eller er det sant som enkelte menn hevder??? 

Jeg er overbevisst at flere enn noen få damer går etter mannfolk med god råd. Etter å ha pratet med mange damer oppover en langt liv. 

Endret av Bente1234
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan vel ha god kjemi med en med god råd. Hvorfor skulle disse mennene slite bare fordi damer går etter de de har kjemi med 

Anonymkode: 32052...6f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man kan vel ha god kjemi med en med god råd. Hvorfor skulle disse mennene slite bare fordi damer går etter de de har kjemi med 

Anonymkode: 32052...6f6

Helt enig. Jo mere penger han har, jo bedre kjemi har jeg funnet ut av at jeg har med han. Og jo mindre penger en mann har, jo dårligere kjemi har vi.

Merkelig det der.

Anonymkode: ecb7b...2d9

• Liker 5
Skrevet

Alle vil vel ha økonomisk trygghet i en partner, tenk å finne ut at parter har masse gjeld! Men kjemien kan være helt topp uansett hvordan hans økonomiske situasjon er. Men en del voksne kvinner, sikkert også yngre, verdsetter økonomisk ansvar, og klarer forhåpentligvis å bruke både hodet og hjertet når de velger seg partner. Så er det de som vil hjelpe, forandre og stille opp for «badboyen» sin. Tror ikke det er så lurt. Ts, er du lavtlønnet og lurer på om det er årsaken til at kvinner du har sett på er sammen med menn med bedre økonomi enn deg selv?

Anonymkode: 82a7c...067

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en prestisjefylt utdanning og karriere, høy lønn og ganske stor formue. Jeg har absolutt ikke draget for å si der slik 😅 Tror kanskje det trekker litt ned å være arbeidsledig eller ufør, i hvertfall for de litt opp i årene. Men at økonomi tiltrekker damer i Norge stemmer ikke.

Bra økonomi er nok noe mange synes er et pluss, men det avgjør ikke om en mann blir valgt.

Anonymkode: a5cb7...2c5

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
Bente1234 skrev (30 minutter siden):

Etter som mange damer hevder at kvinner ikke går etter penger men personlighet og kjemi, er det realiteten?? Eller er det sant som enkelte menn hevder??? 

Det er vel ikke slik at man enten har penger eller en god personlighet?

Jeg vil tro at personer av begge kjønn med en trygg økonomi og sympatisk personlighet er attraktive?

Skrevet
Bente1234 skrev (29 minutter siden):

Jeg er overbevisst at flere enn noen få damer går etter mannfolk med god råd. Etter å ha pratet med mange damer oppover en langt liv. 

Helt ærlig, jeg har opplevd menn i begge endene av skalaen. Og for meg er det faktisk viktig at vi har noe økomomisk frihet, men ikke sånn at jeg blir fullstendig økonomisk avhengig. Et par hundre tusen i året mer enn meg, er ganske perfekt. Og det er fordi yrket mitt er underbetalt sammenlignet med utdanningsnivå og andre yrker. Jeg tjener ca 500.000 i året, da blir det viktig for meg at mannen tjener rundt 700.000. Har fått kjeft av venninner for å være overfladisk, men med de erfaringene jeg sitter med så har jeg innsett at hvis jeg skal ha det bra i fremtiden så er jeg nødt til å tenke fornuftig for min egen del. Mange bra menn som tjener rundt 700 i året. 

Anonymkode: 5c085...1e9

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle vil vel ha økonomisk trygghet i en partner, tenk å finne ut at parter har masse gjeld! Men kjemien kan være helt topp uansett hvordan hans økonomiske situasjon er. Men en del voksne kvinner, sikkert også yngre, verdsetter økonomisk ansvar, og klarer forhåpentligvis å bruke både hodet og hjertet når de velger seg partner. Så er det de som vil hjelpe, forandre og stille opp for «badboyen» sin. Tror ikke det er så lurt. Ts, er du lavtlønnet og lurer på om det er årsaken til at kvinner du har sett på er sammen med menn med bedre økonomi enn deg selv?

Anonymkode: 82a7c...067

Jeg har gjeldsordning men jeg går ikke etter menn med høy lønn.. jeg går etter kjemi og hvordan vi passer sammen..eneste jeg krever er jobb og førerkort og ikke røyk. Da kommer de langt. Jeg jobber også.  eks venner da jeg ikke har det lengre heller... har ok økonomi de da men ingen av de har gått etter mannfolk med høy økonomi men begge tjener bra så lever de jo deretter da og da faller jeg jo ut av bildet fort da..men gjør jo ikke meg noe det da. Jeg har min egen agenda. De som har vært sammen siden videregående har jo opparbeidet seg god annsinitet og lønn. Men når jeg har snakket med yngre jenter..så er de mer fokusert på at han f.eks skal ha fin bil, og gjerne offshore arbeider osv osv... så mulig det er mer slik nå enn det var for 30 år siden.. Jeg bare har tanker i hodet når noen påstår at damer ikke går etter mannens økonomi mens noen menn hevder at det gjør damer og har de penger så vasser de i damer.. så er en diskusjon en kan diskutere..

Endret av Bente1234
  • Liker 1
Skrevet

Kjenner flere evig single menn som tjener bra. Klart kvinner setter pris på slikt, men det hjelper lite at fyren har penger om han ikke har selvtillit og ofte blir helt anonym sosialt. De jeg snakker om er forskere, programmerere og slikt, som var uattraktive nerder gjennom hele oppveksten og studieårene, og aldri lærte seg å flørte.

Har en kamerat på 41 som nylig ble headhuntet til en stilling der han tjener rundt 900k, han eier en svær, ny leilighet rett utenfor Oslo, og ser helt ok ut. Han er en grei fyr, men damene finner ham ikke sjarmerende overhode, han har aldri hatt kjæreste og er såvidt meg bekjent fortsatt jomfru.

Anonymkode: 18a17...a05

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner flere evig single menn som tjener bra. Klart kvinner setter pris på slikt, men det hjelper lite at fyren har penger om han ikke har selvtillit og ofte blir helt anonym sosialt. De jeg snakker om er forskere, programmerere og slikt, som var uattraktive nerder gjennom hele oppveksten og studieårene, og aldri lærte seg å flørte.

Har en kamerat på 41 som nylig ble headhuntet til en stilling der han tjener rundt 900k, han eier en svær, ny leilighet rett utenfor Oslo, og ser helt ok ut. Han er en grei fyr, men damene finner ham ikke sjarmerende overhode, han har aldri hatt kjæreste og er såvidt meg bekjent fortsatt jomfru.

ha ha ha... høres litt ut som 40 year old virgin.... er litt synd da..men kan de ikke flørte språket og dette og omgås kvinner så blir det nok vanskelig. 

Skrevet
Bente1234 skrev (4 timer siden):

Det er egentlig så enkelt at en del kvinner gjør det, mens andre ikke. Finner nok ikke noe fasitsvar her fordi alle kvinner ikke er like der, det er i alle fall min erfaring som mann. 

Anonymkode: 87330...4c3

Skrevet

Det er jo ikke sånn at jeg pleier å si hva jeg kjenner i den fasen hvor man bygger kjemi, så jeg tviler litt på påstanden om at damer bare går etter inntekt. Det er i alle fall andre ting som også spiller inn minst like mye.

Skrevet
Bente1234 skrev (4 timer siden):

Spot on den der. 

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (2 timer siden):

ha ha ha... høres litt ut som 40 year old virgin.... er litt synd da..men kan de ikke flørte språket og dette og omgås kvinner så blir det nok vanskelig. 

Kvinner er velgerne. Dårlig unnskyldning å skylde på «flørting» og «ikke omgås kvinner». 

Er man bra nok blir man valgt. Kvinner vet hva de vil ha. 

Anonymkode: e7103...70c

Skrevet
15 hours ago, Jdz said:

Det er jo ikke sånn at jeg pleier å si hva jeg kjenner i den fasen hvor man bygger kjemi, så jeg tviler litt på påstanden om at damer bare går etter inntekt. Det er i alle fall andre ting som også spiller inn minst like mye.

Det er nok heller slik at man blir valgt bort av enkelte om ikke økonomien er god nok. Utseende er første barriere, sjarm og personlighet er andre, og inntekt/eiendom/økonomisk ryddig er tredje.

13 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinner er velgerne. Dårlig unnskyldning å skylde på «flørting» og «ikke omgås kvinner». 

Å kunne flørte, sjarmere og underholde er en sentral del av å være bra nok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nja. Du blir neppe valgt hvis du ikke gjør deg tilgjengelig og gir et godt førsteinntrykk, uansett hvor bra du er som mann.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok heller slik at man blir valgt bort av enkelte om ikke økonomien er god nok. Utseende er første barriere, sjarm og personlighet er andre, og inntekt/eiendom/økonomisk ryddig er tredje.

Å kunne flørte, sjarmere og underholde er en sentral del av å være bra nok.

Jdz skrev (15 minutter siden):

Nja. Du blir neppe valgt hvis du ikke gjør deg tilgjengelig og gir et godt førsteinntrykk, uansett hvor bra du er som mann.  

Kvinner vet jo hva de vil ha allerede før de ser deg. De bruker bare noen hundre millisekunder på å bestemme om du er det de vil ha. 

Skrevet
Jdz skrev (16 timer siden):

Dette tenker jeg også. Jeg spør aldri hva daten tjener. Gjør folk det?🤔 Selvfølgelig får man jo en pekepinn ut fra yrke, men det er jo ikke bare inntekt som gjelder i forhold til å ha god råd. Man må feks tjene betydelig mer i storbyene for å kunne bo greit enn på mindre steder. Og folk kan ha tjent mye penger utenom jobb feks ved å ha vært heldig på boligmarkedet. Høy innntekt betyr ikke automatisk at folk klarer å styre økonomien heller, så det finnes mange der med MYE gjeld. Så om folk går etter intekten kan de virkelig gå på en smell.

Anonymkode: f35bc...3c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kvinner vet jo hva de vil ha allerede før de ser deg. De bruker bare noen hundre millisekunder på å bestemme om du er det de vil ha. 

Hvis det stemmer burde jeg være en av de som sliter på damefronten. Likevel har jeg aldri følt at jeg gjør det.

Skrevet

Har en gård til 25 mill man har odel på og en familiebedrift man har hvert med å starte men ikke hvert på en date på ti år. 

men får flere likes når jeg flasher penger en når jeg er anonym om det. 

flere sier både her og ellers at det er viktig å finne en som liker den du er for deg. Men det hjelper ikke f eks når jeg så en jente hadde fått 41.000 likes å selv har man brukt bare i år 20.000 på tinder boost og fått 30 likes. (Når jeg flashet skikkelig og var litt yngre hadde jeg et par tusen damer som trykte like, men det er nok flere faktorer i bildet som at det er flere brukere «seriøse» brukere som har hatt med fotograf for å ta bilder og jenter sviper mindre til høyre da de ikke vil ha tusen matcher.)

Anonymkode: ef772...4f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...