Gå til innhold

Romerne spiste ETT MÅLTID om dagen, og de var ikke feite.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hvorfor skal vi tvangsfôre oss selv med 3-6 fullstendige måltider, PLUSS snacks og kaloririk drikke, hver dag? Det er ikke rart det moderne mennesket er feitere enn slakteklare griser. Vi har MYE å lære av romerne, blant annet dette 👩‍🏫

Kilde:

https://www.bbc.com/news/magazine-20243692

Anonymkode: dc4bf...8a3

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste spiser kun 2 måltider om dagen 

Anonymkode: 2459f...e64

• Liker 3
Skrevet

Buddha spiste et riskorn om dagen og var feit. 

Anonymkode: b55ce...e70

• Liker 5
Skrevet

Ja, dette med at man mååå spise så ofte er en myte som matindustrien har overbevist oss om at er fakta.

Anonymkode: c5863...f31

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste spiser kun 2 måltider om dagen 

Anonymkode: 2459f...e64

Kilde?

De fleste spiser 4+ måltider om dagen. https://nhi.no/kosthold/ernaring/maltidene/

• Liker 5
Skrevet

Glad jeg ikke levde der og da. Hadde gått rundt konstant sulten 😳😅

Anonymkode: 3ceab...90e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Buddha spiste et riskorn om dagen og var feit. 

Nei, for svarteste helvete! Hva er dette for feilinformasjon? Ser Buddha feit ut kanskje?

buddha-statue-meditation-form-very-thin-body-sitting-under-cannon-ball-tree-black-white-can-see-bone-tendon-196073801.thumb.jpg.b997807a767b4f0942d29401f5ff7ee7.jpg

Ikke fortelle meg at du er en av disse amøbene som forveksler Budai med Buddha Gautama.

• Liker 12
Skrevet

Jeg har blitt sulten hvis jeg bare har spist 2 måltid hver dag. 

Anonymkode: 7bb92...bb2

• Liker 1
Skrevet

Buddha var forresten ikke "feit" som en over her sier :)

Anonymkode: 3ceab...90e

Skrevet

Helt enig. Jeg spiser kun et måltid om dagen og er aldri sulten. Grunnen til at man blir sulten av å spise 2-6 måltider om dagen er fordi man konstant har økt insulinnivå. Kroppen har nesten ingen tid til å fordøye. Man hiver og hiver innpå.

Anonymkode: 5702a...1ef

• Liker 9
Skrevet

Nei, for svarteste helvete! Hva er dette for feilinformasjon? Ser Buddha feit ut kanskje?

buddha-statue-meditation-form-very-thin-body-sitting-under-cannon-ball-tree-black-white-can-see-bone-tendon-196073801.thumb.jpg.b997807a767b4f0942d29401f5ff7ee7.jpg

Ikke fortelle meg at du er en av disse amøbene som forveksler Budai med Buddha Gautama.

*fortell

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da var det Budai jeg mente. Sorry, my bad. 

• Liker 1
Skrevet

Romerne hadde også fysisk aktive liv som de aller aller fleste av de tidligere sivilisasjonene. Det er så mange faktorer som spiller inn at det er tullete å basere det på bare hvor ofte de spiste.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt sulten hvis jeg bare har spist 2 måltid hver dag. 

Anonymkode: 7bb92...bb2

Det er ikke farlig å være sulten i blant. Man MÅ ikke gå rundt og være mett til enhver tid.

Jeg spiser to ganger om dagen, og har gjort det i hele mitt liv. Bortsett fra da jeg var barn, og foreldrene mine tvang i meg frokost, lunsj, middag og kvelds.

Anonymkode: 1c29d...a60

• Liker 9
Skrevet

Helt enig. Jeg spiser kun et måltid om dagen og er aldri sulten. Grunnen til at man blir sulten av å spise 2-6 måltider om dagen er fordi man konstant har økt insulinnivå. Kroppen har nesten ingen tid til å fordøye. Man hiver og hiver innpå.

Anonymkode: 5702a...1ef

Jeg har IBS og er blitt rådet til å spise lite og ofte fra jeg var barn av. Ofte får jeg diaré av å spise middag fordi magen min ikke tåler et stort måltid. Magesekken min hadde heller ikke hatt plass til  over 2000 kcal på en gang forøvrig. Jeg er sunn og slank ved å spise ca hver 3. Time. :)

Anonymkode: 545c5...040

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke farlig å være sulten i blant. Man MÅ ikke gå rundt og være mett til enhver tid.

Jeg spiser to ganger om dagen, og har gjort det i hele mitt liv. Bortsett fra da jeg var barn, og foreldrene mine tvang i meg frokost, lunsj, middag og kvelds.

Anonymkode: 1c29d...a60

Så bra for deg at du klarer deg med to måltid per dag! Det betyr ikke at alle andre gjør det vet du!😉

Går det for lang tid mellom hver gang jeg spiser får jeg hodepine, så jeg spiser fire måltid om dagen.

Anonymkode: 833c6...982

• Liker 3
Skrevet

OMAD dietten er da mange som følger nå også. Men mat er også godt, og livet er kort. Hvorfor ikke nyte all den gode maten vi har nå ? De hadde ikke akkurat samme variasjon som vi har nå, tar tid å smake alt! 

Anonymkode: 97488...931

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne mannen og legen spiser ett måltid om dagen, ser ut som han har funnet sin greie!

https://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3315

F6A0DE4E-846D-4947-8576-7B5E9339446A.jpeg

Anonymkode: 67d1c...92c

For lav fettprosent er usunt og over tid skadelig for kroppen. Så jeg vet ikke helt hva dette bildet skal bevise. 

Anonymkode: 545c5...040

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...