Gå til innhold

Åpnet opp for at 12 åringer kan vaksineres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på om jeg vil vaksinere min tolvåring hvis det skulle bli aktuelt , jeg er selv fullvaksinert men å vaksinere mitt barn skremmer meg, hvem er det man kan kontakte slik at man får informasjon som man føler deg trygg på? Etter siste vaksine som nå er flere måneder siden så er jeg fortsatt kjempe sliten i kroppen, sliter men smak å luktesans å sover mye , nå vet jeg ikke om dette er en bivirkning men jeg vil ikke risikere at mitt barn blir påvirket slik av en vaksine. 

Anonymkode: d90ff...bc7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er så usikker på om jeg vil vaksinere min tolvåring hvis det skulle bli aktuelt , jeg er selv fullvaksinert men å vaksinere mitt barn skremmer meg, hvem er det man kan kontakte slik at man får informasjon som man føler deg trygg på? Etter siste vaksine som nå er flere måneder siden så er jeg fortsatt kjempe sliten i kroppen, sliter men smak å luktesans å sover mye , nå vet jeg ikke om dette er en bivirkning men jeg vil ikke risikere at mitt barn blir påvirket slik av en vaksine. 

Jeg hadde ikke vaksinert min datter, men min sønn - ja. Hvorfor? Fordi mange kvinner opplever kraftige, veldig langvarige blødninger, menssmerter og blødningsforstyrrelser som bivirkning av vaksinen. Man vet ikke hvorfor disse blødningene kommer, hvordan de vil påvirke ustabilt menssyklus hos en tenåring i fremtiden, hvilken effekt de vil ha for forplantningsevnen og kvinnehelse. Så lenge disse bivirkningene avfeies som "helt normalt" og man ikke er villig til å forske på hva de skyldes, blir det ingen vaksine til min 13 år gammel datter som fikk mensen for fire måneder siden. 

Anonymkode: 31a97...ad7

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke vaksinert min datter, men min sønn - ja. Hvorfor? Fordi mange kvinner opplever kraftige, veldig langvarige blødninger, menssmerter og blødningsforstyrrelser som bivirkning av vaksinen. Man vet ikke hvorfor disse blødningene kommer, hvordan de vil påvirke ustabilt menssyklus hos en tenåring i fremtiden, hvilken effekt de vil ha for forplantningsevnen og kvinnehelse. Så lenge disse bivirkningene avfeies som "helt normalt" og man ikke er villig til å forske på hva de skyldes, blir det ingen vaksine til min 13 år gammel datter som fikk mensen for fire måneder siden. 

Av barn så er det unge gutter som har fått de mest alvorlige bivirkninge: betennelse i hjerteposen. Men alle har blitt friske igjen. 

Anonymkode: f4491...bb5

• Liker 2
Skrevet

Ingen mister smaks og luktesans av vaksinen. Så du troller vel litt.

Hvis du ikke stoler på fhi, regjerningen eller helsevesenet får du  lese deg opp på Facebookveggen. Mange paranoide konspirasjonsteoretikere der. 

Anonymkode: 6ba47...506

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er litt motsatt av deg der. 
Er skeptisk til å vaksinere sønn på grunn av at jeg selv har fått noe som fremstår som hormonelle reaksjoner av vaksinen. (Uvanlig, ja, men har jeg fått, kan ungen også få.) 
Hva er garantien for at ikke forplantningsevnen til gutter påvirkes like mye som hos jenter, bare at det ikke er så åpenbare symptomer på det? 

Savner at noen går mer inn i de "litt uvanlige bivirkningene" og se om disse kan ha langtidseffekter som kan være veldig negative for unge. 

Om mitt reproduksjonssystem blir ødelagt er jo ikke så viktig. Jeg har fått de barna jeg skal ha. Men barn under 18 har ikke engang kommet dit. 

Anonymkode: fe2ad...c69

• Liker 2
Skrevet

Jeg må si jeg ser frem til at de ned til 12 år kan vaksinere seg. Har en sønn på 14 med astma og generelt litt nedsatt allmennhelse av diverse grunner, og jeg er livredd for at han blir smittet før han har fått vaksine. Er veldig urolig for hvordan han vil takle sykdommen, og tenker at forventede bivirkninger av vaksinen er mye mer håndterbare enn ukontrolerbar sykdom.

Anonymkode: ae039...b18

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du kan ikke regne med å få objektiv informasjon noe sted nå om du ikke selv oppsøker det. Man kan undersøke selv, og samtidig være kildekritisk. Ikke la deg mobbe av de som tror vi som ikke går kjerneinformasjon fra VG og nrk, bare bruker youtube. Forskning og tall er offentlig registrert i mange tilfeller. Det er bare å søke opp. Det fins anerkjente sider man kan holde seg til. 

Anonymkode: ca0e5...129

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ingen mister smaks og luktesans av vaksinen. Så du troller vel litt.

Hvis du ikke stoler på fhi, regjerningen eller helsevesenet får du  lese deg opp på Facebookveggen. Mange paranoide konspirasjonsteoretikere der. 

Anonymkode: 6ba47...506

og

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det du nevner er symptomer på sykdommen, ikke bivirkning fra vaksinen. 

Informasjon får du fra myndighetene, det er pressekonferanse nå. (Hvis du ikke stoler på myndighetene får du fine noen du "stoler på" på Youtube.)

Anonymkode: f4491...bb5

Men myndighetene tar de beste valgene for samfunnet som helhet, ikke nødvendigvis de beste valgene for mitt barn. Jeg er ikke interessert i at hun skal utsettes for en vaksine for å hjelpe å beskytte eldgamle mennesker og folk med livsstilsykdommer, eller at hun skal vaksineres for at myndighetene skal slippe å sørge for at vi har adekvat intensiv-dekning her i landet. Jeg er kun interessert i hvor stor risikoen er for at hun personlig skal bli alvorlig syk eller få alvorlige senvirkninger av covid-10. Siden hun allerede har vært smittet, uten et eneste symptom, er jeg mer bekymret for vaksinen enn for sykdommen. Det sagt er jeg selv fullvaksinert, i solidaritet med samfunnet. Men en ting er å risikere min egen helse for samfunnet, noe helt annet å risikere barnet mitt.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må si jeg ser frem til at de ned til 12 år kan vaksinere seg. Har en sønn på 14 med astma og generelt litt nedsatt allmennhelse av diverse grunner, og jeg er livredd for at han blir smittet før han har fått vaksine. Er veldig urolig for hvordan han vil takle sykdommen, og tenker at forventede bivirkninger av vaksinen er mye mer håndterbare enn ukontrolerbar sykdom.

Anonymkode: ae039...b18

Mine to nieser med astma har hatt corona, ingen av dem ble syke i det hele tatt. Men hvis sønnen din har så alvorlig astma at han mange ganger per kalenderår blir lagt inn på sykehus på grunn av det skjønner jeg at du ønsker vaksine. Hvis ikke, er ikke astma noe som gir særlig økt risiko.

Anonymkode: 15ed0...3d3

• Liker 4
Skrevet

Jeg troller ikke med mine symptomer, å jeg bryr meg ikke om folk er litt dømmende. Jeg ønsker alle svar, å jeg gjør gode undersøkelser ang vaksinen, men skal jeg vaksinere det mest dyrebare jeg har så vil jeg føle meg veldig sikker å trygg på at jeg gjør riktig valg. Det å skulle ta stilling til å vaksinere sitt barn er svært tøft valg, å man blir jo redd for å gjøre store feil her. Hi

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt skal jeg det. Nå er det vurdert og de har gjennomgått mye forskning. Risikoen for barna er mindre enn å få korona. Jeg gjør selvsagt alt jeg kan for å beskytte det mest verdifulle. De faglige rådene og deres sterkeste anbefaling tilsier vaksinering. Om noe galt skulle skje skal jeg i allefall vite at jeg gjorde det som var faglig begrunnet. Hadde jeg valgt å ikke vaksinere og barna har vært blant de som er heldig har jeg hengt meg. 

Anonymkode: 48f6a...c11

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg troller ikke med mine symptomer, å jeg bryr meg ikke om folk er litt dømmende. Jeg ønsker alle svar, å jeg gjør gode undersøkelser ang vaksinen, men skal jeg vaksinere det mest dyrebare jeg har så vil jeg føle meg veldig sikker å trygg på at jeg gjør riktig valg. Det å skulle ta stilling til å vaksinere sitt barn er svært tøft valg, å man blir jo redd for å gjøre store feil her. Hi

Jeg forstår deg, sliter selv med ettervirkninger lenge etter dose 1 og 2. Men er mer redd for covid 19 . Men jeg har ikke lyst å gi barna vaksinen før vi vet hvor trygg den er. Syns det er ett ekstremt tungt og vanskelig valg.  

Anonymkode: de468...fcf

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for brudd på kvinneguidens koronaregler.

Vintermorgen, mod

Skrevet

Jeg er fullvaksinert og har ingen plager etter vaksinen men jeg er uansett skeptisk til å vaksinere de yngre, spesielt guttene da de har fått denne betennelsen i hjerteposen. Nå slipper jeg å forholde meg til dette med det første da mitt barn ikke er gammelt nok ennå så vi har fortsatt litt tid på oss. Blir spennende å se hvordan ting utvikler seg og hvordan dette virker inn på en ung kropp over tid.

Kjenner jeg er bekymret for hverdagen både med vaksine og uten, noen barn kommer jo til å bli skikkelig syke uansett.

• Liker 1
  • Opprett ny...