Gå til innhold

Hvorfor er kvinner på treningssenteret så anspente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fordi de ser meg og jeg er stygg? Kom jeg for nærme dem og er for stygg?

Eller er de redd for at en mann skal trakassere dem siden de har dårlige erfaringer?

PS. Jeg har ikke prøvd meg på eller snakket med disse. Jeg bare observerer at de er veldig anspente og jeg har smilt til dem for å avvæpne situasjonen. 

Anonymkode: c010e...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lever i en fæl tid, ettersom jeg er nødt til å si dette; går du rundt og smiler og flirer til damene på treningssenteret, kan de tro du gjør det fordi du vil elge deg innpå dem. Et forsøk på å bli kjent, sjekke dem opp.

Det er for ille at man ikke kan smile hyggelig til noen lenger av motsatt kjønn, uten å bli feiltolket, men sånn er det. Slutt å smile til dem. Se en annen vei og pass på dine egne saker i stedet.

Anonymkode: a572c...4a1

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi lever i en fæl tid, ettersom jeg er nødt til å si dette; går du rundt og smiler og flirer til damene på treningssenteret, kan de tro du gjør det fordi du vil elge deg innpå dem. Et forsøk på å bli kjent, sjekke dem opp.

Det er for ille at man ikke kan smile hyggelig til noen lenger av motsatt kjønn, uten å bli feiltolket, men sånn er det. Slutt å smile til dem. Se en annen vei og pass på dine egne saker i stedet.

Anonymkode: a572c...4a1

Åja så de blir mer creeped out av at jeg prøver ufarliggjøre situasjonen. 

Så det er fordi jeg er stygg? Hadde jeg vært kjekk så hadde de vel ikke hatt noe i mot at jeg «prøvde meg» selv om jeg ikke hadde tenkt å gjøre det. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så det er fordi jeg er stygg? Hadde jeg vært kjekk så hadde de vel ikke hatt noe i mot at jeg «prøvde meg» selv om jeg ikke hadde tenkt å gjøre det. 

Å bli glodd på når man er på trening, er ubehagelig uansett hvor kjekk han som glor er. Kan kun snakke for meg selv, men når jeg er på trening så er jeg der for å trene, og ikke for å få oppmerksomhet eller bli sjekka opp av menn. 

Endret av Trøst
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel heller settinga. Når jeg er på treningssenteret er jeg der for å trene, ikke for å bli kjent med folk. Om noen tar kontakt blir det en forstyrrelse for meg, uansett hvor velment det er. Nå er jeg introvert og jeg liker ikke å trene i det hele tatt, så det gjør nok akkurat meg spesielt uinteressert i interaksjon med andre mens det pågår.

Anonymkode: 2708c...224

• Liker 14
Gjest På druen
Skrevet

Kanskje du bare synes at de virker anspente, og det ikke har noe med deg å gjøre i det hele tatt. Snakk om å være innbilsk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke fordi du er stygg. Og jeg tviler forøvrig også sterkt på at du er stygg, men at du må jobbe med selvbildet ditt. 

Det er ikke noe gøy å bli stirret i senk på treningssenter, og det spiller ingen rolle hvordan mennene som gjør det ser ut. Jeg er selv på treningssenter for å trene og har opplevd blant annet at det har stått en gjeng for å se på når jeg har tatt markløft, selv om jeg kler meg i genser og bukse. Det er virkelig ikke noe gøy. 

Anonymkode: 3bdf2...9c3

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Må legge til, hadde jeg møtt deg på fjellet i stedet hadde jeg nok nikket og smilt tilbake og sikkert slått av en prat også om du insjet på det. Fordi det er en mye mer komfortabel og sosial setting for meg.

Anonymkode: 2708c...224

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

:Nikke:

Anonymkode: c7b2b...b61

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg er ikke mer anspent på treningssenteret enn andre steder, er sosialt litt ukomfortabel hvor enn jeg går. 

Ser jeg ekstra sur ut er jeg trolig bare veldig fokusert eller så har jeg nettopp tatt flytende kalk på ett sår jeg ikke visste jeg hadde og kjenner jeg lever ekstra godt. 

Skrevet

På treningssenteret føler jeg meg svett og stygg og blir ukomfortabel av at folk ser på 😂 jeg vil helst ikke ha relasjon til noen der fordi jeg ikke føler meg Ok når jeg svetter. 

Anonymkode: e51f1...11b

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser sur ut når jeg trener. Jeg er i min egen boble, og jeg er der for å trene og det er det. Jeg vil ikke prate med folk, og styrketrening gjør jeg alene. Er jeg på en gruppetime er det noe helt annet før/etter, men underveis hater jeg at noen skal småprate, og de som jubler og sånt synes jeg er kjempeteite, for da tar de ikke i nok når de har overskudd til det😆

• Liker 4
Skrevet

Hvis du ser at de er anspente så betyr det at du står og kikker på dem. Man ser ikke sånne ting om man bare sveiper blikket over rommet.

Slutt å stirre på dem. Det er det som gjør dem anspente. Det er ubehagelig å bli stirret på, spesielt på treningssenteret. Ikke smil for å "ufarliggjør situasjonen".

Hvor mange ganger må vi damer si dette før menn forstår: VI VIL IKKE BLI KONTAKTET AV MENN MENS VI TRENER. ALDRI.

Anonymkode: 4aae9...5d6

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Eh, jo. Man er der for å trene, ikke for å flørte eller være sosial eller bli beglodd. Virker som du har svært dårlig utviklede sosiale antenner.

• Liker 16
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Det kan ha noe med kroppsfiksering å gjøre.  Man ønsker ikke å bli vurdert og beglodd slike steder.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Eh, jo. Man er der for å trene, ikke for å flørte eller være sosial eller bli beglodd. Virker som du har svært dårlig utviklede sosiale antenner.

Jeg glodde ikke bare støtte på dem. Jeg minder min egen business så klart. Skal bli svær. Kanskje jeg får sjans på dere da ;)

Skrevet

Jeg har aldri oppført meg annerledes overfor menn ut fra utseende, samme med kvinner. Men det er klart at hvordan de ser på meg kan få meg til å føle meg komfortabel eller ukomfortabel. Om du overtenker og kikker på damer og grubler på om de synes du er stygg i en setting hvor folk ofte bare vil være i fred, så kan du lett gjøre folk utilpass.

Når jeg ikke behandler folk ulikt ut fra utseende så er det fordi det ikke spiller noen rolle for meg. Om noen andre trener på samme sted så kan det være hyggelig å slå an en prat om man er i humør til det, uansett hvem den andre er. Om man helst vil trene i fred så er det fint å ikke bli særlig lagt merke til. 

Det beste er å behandle menn og kvinner helt likt. Om du henger deg opp i at en person på treningsstudioet er kvinne, så kan det føles forstyrrende. Om du er en utadvendt type som gjerne snakker med hvem som helst, men tar hintet når andre ikke vil prate, så føles det helt greit. Om du stirrer på både menn og kvinner derimot kan du gjerne slutte med det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg glodde ikke bare støtte på dem. Jeg minder min egen business så klart. Skal bli svær. Kanskje jeg får sjans på dere da ;)

En person som tror at det å bli svær gir ham sjangs på damer som prøver å trene i fred på et treningssenter, får neppe sjangs på noen nei.

Anonymkode: 801d2...25c

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er dette som er ekkelt. Menn som kun ser oss som det motsatte kjønn og tror vi er up for grabs hvor som helst, og at alt som ikke funker ville funket om man var høy, eller trent, eller whatever. 

Jeg hang en periode med de godt trente folka på treningsstudioet, fordi jeg tilfeldigvis kjente et par av dem fra før. Ingen av dem forsøkte å sjekke meg opp, eller noe som helst ukomfortabelt. Og hadde de gjort det så hadde jeg unngått dem eller begynt å trene et annet sted. Det var komfortabelt å henge med dem fordi de var der for å trene og pratet med meg som de pratet med alle andre, som et annet menneske som også trente.

Jeg henger også med en masse utrente folk, er generelt en sosial person. Har samme prinsippene alle steder, vil bli sett som et menneske. Folk som tenker "omg, en jente, ser hun ukomfortabel ut, synes hun jeg er stygg, hadde hun ønsket stirringen min velkommen om jeg var kjekk, hadde vi hatt sex da?" er akkurar like creepy som "kjekke" men med stort ego som tror de er interessante for alle bare fordi de er kjekk eller har muskler (de fleste er heldigvis ikke sånn).

• Liker 17
Gjest Elder Millennial
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Trolig blir de andre gutta mer imponert over svææære muskler enn damene🙈🤣 

Ikke det damer liker muskler de å, men gutta er hakket hvassere til å gi hverandre skryt og komplimenter enn damene på dette punktet😅 Bare så du ikke får for store forhåpninger her🙈🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...