Gå til innhold

Barn med sprøyteangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn med angst for sprøyter, som har fått hjelp?

jeg har et barn som ikke tar vaksiner eller blodprøver. Skulle vi fått til det måtte vi holdt han fast og tvunget han. Det har vi allerede prøvd, og det har bare gjort det verre:(

Hvordan kan vi få hjelp med dette?

Anonymkode: 73b0c...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det samme da jeg var liten, og det eneste som hjalp var dessverre eksponering. Kroppen måtte lære seg at det ikke er i nærheten så farlig som angsten får det til å føles. Hvor gammel er barnet nå? Jeg tok ikke vaksine før jeg var rundt 12, da var jeg stor nok til å være litt mer rasjonell. Før det hylte jeg meg ut av helsesøsters kontor i fem år (poliovaksine). For BCG tok det 20 min. med overtalelse, men jeg tok den. Hadde også veldig tannlegeskrekk.

Nå tar jeg sprøyter og går til tannlegen uten problem, det er urolig deilig å ikke være redd lenger. Ble ikke ordentlig ferdig med det før etter at jeg fikk barn (er ikke så mye sprøyter i 20-årene, og gikk en gang til tannlegen på 10 år).

Jeg skjønner at direkte tvang kan gjøre vondt verre, men samtidig må han forstå at å la være ikke er et alternativ, det er kun gjennomføringen som kan diskuteres (premiering, ha med seg noen etc.). Regner med dere har testet bedøvelseskrem? Nå er det jo ideen om hvor skummelt og vondt det er som er problemet, ikke selve stikket, men om han kan gjennomføre med minst mulig smerte er det jo bra.

Anonymkode: f423d...519

Skrevet

Jeg var livredd da jeg var liten jeg og. Måtte bare gjøre det. Nå sitter jeg og ser på.

Det må bare gjøres.

Anonymkode: 5e204...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...