Gå til innhold

Norges dummeste rundkjøring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stilig... hva skjer når det blir glatt?

Syns forøvrig at den siste kommentaren i reportasjen var den beste... i dette tilfellet vil jeg jo tro at ulykkestallet vil gå opp...

:ler2::ler2::ler2:

Skrevet

Herregud!

Har kommet over endel dustete rundkjøringer, men der tar jo kaka. Har jo kommet til skilt der det står rundkjøring om 100 m, men jeg har aldri sett den, bare kjørt tvers over.

Skrevet

Dette er nok dessverre bare en av mange flerre idiotiske veikonstruksjoner i lille Norge.

Vi burde ha tvangsflyttet landet vårt ut i resten av verden.

Skrevet

Jeg ser at mange som svarer, ikke klarer å holde latteren tilbake, og det er forsåvidt forståelig. Jeg må derimot si at jeg synes det er både sjokkerende og dypt tragisk at en slik rundkjøring har blitt bygget. For tenk bare på hva som ligger foran av arbeid:

* Noen i trafikketaten foreslår en rundkjøring

* Tegninger studeres

* Rundkjøringen planlegges i detalj, noe som betyr at alle avstander og størrelser er målt og funnet akseptable

* Planene godkjennes

* Oppdraget om å bygge rundkjøringen settes ut på anbud, eller planene leveres til det selskapet som har fått kontrakten med å utføre alt veiarbeid, eller kommunen leverer planene til en egen avdeling som utfører denne typen arbeid, og disse lager et kostnadsoverslag

* Endelig godkjenning gis

* Planene leveres til et arbeidslag

* Arbeidslaget ankommer stedet og utfører arbeidet

* Arbeidet ferdigmeldes

Og ikke på noe tidspunkt har noen klart å si "vent, dette ser da riv, ruskende galt ut?"

Her burde hodene i sannhet rulle.

Skrevet

Åh, hjelpe meg. Går det an? :ler:

Gjest Spacegirl
Skrevet (endret)
Jeg ser at mange som svarer, ikke klarer å holde latteren tilbake, og det er forsåvidt forståelig. Jeg må derimot si at jeg synes det er både sjokkerende og dypt tragisk at en slik rundkjøring har blitt bygget. For tenk bare på hva som ligger foran av arbeid:

* Noen i trafikketaten foreslår en rundkjøring

* Tegninger studeres

* Rundkjøringen planlegges i detalj, noe som betyr at alle avstander og størrelser er målt og funnet akseptable

* Planene godkjennes

* Oppdraget om å bygge rundkjøringen settes ut på anbud, eller planene leveres til det selskapet som har fått kontrakten med å utføre alt veiarbeid, eller kommunen leverer planene til en egen avdeling som utfører denne typen arbeid, og disse lager et kostnadsoverslag

* Endelig godkjenning gis

* Planene leveres til et arbeidslag

* Arbeidslaget ankommer stedet og utfører arbeidet

* Arbeidet ferdigmeldes

Og ikke på noe tidspunkt har noen klart å si "vent, dette ser da riv, ruskende galt ut?"

Her burde hodene i sannhet rulle.

Jamen det er jo ikke noe galt med selve rundkjøringen egentlig. Bygningen som ligger helt inntil skal rives, og rundkjøringen skulle egentlig ikke åpnes før bygningen var borte. Men sånn som det er nå, så ser det jo unektelig ganske komisk ut :ler:

Endret av Fairy
Skrevet
Herregud!

Har kommet over endel dustete rundkjøringer, men der tar jo kaka. Har jo kommet til skilt der det står rundkjøring om 100 m, men jeg har aldri sett den, bare kjørt tvers over.

Da er det kanskje du som er dustete?

Skrevet
:ler2: Hehe, ja det er mange idiotiske rundkjøringer. For å nevne et sted, så tror jeg Hokksund slår alle. Herregud, begynner nesten le hver gang jeg kjører gjennom den byen. Der er det ikke lett å vite hva som er tenkt som rundkjøringer. Bara å kjøra rett over!!!! hhahaa :hoho::hoho::hoho:
Skrevet

Norge er et land fullstendig uten visjoner. Også når det gjelder rundkjøringer. Typisk norsk å tenke isolert og ikke i sammenheng med alt det andre rundt.

:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...