Gå til innhold

Pet- scan, svar med en gang?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært på pet- scan, utredning for demens. Var inne og tok det, like etterpå kommer sykepleieren ut og sier bildene var fine.

Noen som har tatt det før, og vet om man får tilbakemelding så fort? Eller kan det være hun mente noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk svar kort tid etterpå, tror det gikk en time så fikk jeg svar. Utredet for kreft.

Anonymkode: 2d667...ddc

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg fikk svar kort tid etterpå, tror det gikk en time så fikk jeg svar. Utredet for kreft.

Anonymkode: 

Takk for svar :) gikk kanskje 20 min. Hun sa det mens vi satt på venterommet. Skulle videre på en undersøkelse til, da sa hun hvor jeh skulle vente og at bildene var fine.

Kan det være at resultatet var bra, altså?

Skrevet
Anonym-bruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar :) gikk kanskje 20 min. Hun sa det mens vi satt på venterommet. Skulle videre på en undersøkelse til, da sa hun hvor jeh skulle vente og at bildene var fine.

Kan det være at resultatet var bra, altså?

Jeg vil tro dette betydde at bildene var fine/bra som i god kvalitet, du trenger ikke ta nye og blir nå sendt videre i systemet. 

Anonymkode: d18f4...754

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg vil tro dette betydde at bildene var fine/bra som i god kvalitet, du trenger ikke ta nye og blir nå sendt videre i systemet. 

Anonymkode: d18f4...754

Åja, så det var ikke resultatene hun kom med? 

Jeg svarte, åja så fint. Og var veldig letta. Hun sa ikke noe mer så tenkte kanskje det var at resultatet var bra 

Skrevet

Brukes PET-scan til å sjekke for demens? Trodde det var vanligere med MR…

Anonymkode: e972e...30f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Brukes PET-scan til å sjekke for demens? Trodde det var vanligere med MR…

Anonymkode: e972e...30f

Har tatt begge deler. 

Skrevet

Som en annen sa, at bildene er fine betyr at kvaliteten er god, ikke noe annet. Det er en radiolog som skal se på og vurdere bildene, og det kan ta tid. 

Anonymkode: 16d2f...ff0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som en annen sa, at bildene er fine betyr at kvaliteten er god, ikke noe annet. Det er en radiolog som skal se på og vurdere bildene, og det kan ta tid. 

Men det er jo rart å si. Da tror man jo at resultatet er bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En annen over skrev hun hadde fått resultatet etter 1 time, så er tydeligvis mulig.

Skrevet

Det kommer litt an på sykehuset/helseregionen. Har de nevrolog ansatt lokalt som kan vurdere bildene der og da?

Her tar radiolog bildene, men de sendes til et annet sykehus i helseregionen for tolkning.

Anonymkode: ab162...3d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kommer litt an på sykehuset/helseregionen. Har de nevrolog ansatt lokalt som kan vurdere bildene der og da?

Her tar radiolog bildene, men de sendes til et annet sykehus i helseregionen for tolkning.

Det er jeg ikke sikker på. Tror det, ettersom legen jeg ble henvist av sa de var veldig flinke på sånne ting der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tipper en radiograf tar bildene. Radiologene er veldig flinke til å tolke bildene, men som regel vet de ikke hvor på-knappen til maskinen er engang. Det er bare i amerikanske sykehus-serier at legene utfører alle radiologiske prosedyrer helt selv uten hjelp fra kvalifisert personell.

Anonymkode: 93db0...b5a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tipper en radiograf tar bildene. Radiologene er veldig flinke til å tolke bildene, men som regel vet de ikke hvor på-knappen til maskinen er engang. Det er bare i amerikanske sykehus-serier at legene utfører alle radiologiske prosedyrer helt selv uten hjelp fra kvalifisert personell.

Anonymkode: 93db0...b5a

Så det er ingen mulighet at de allerede Så bildene var bra?

Skrevet

En radiograf tar bilder og prosesserer. En radiolog (som regel ko-signeres det også) med spesialfelt innen nukleærmedisin tolker bilder og skriver svar. Dette tar tid. Radiografen sier alltid fra om bildene er bra, da menes bra bildemessig, kvalitet og du ikke behøver flere bilder.

Anonymkode: c25ff...e90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...