Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet i månedsskiftet Juli/August, og blødde hele August og til jeg fikk mensen den 29.August. Gravidtestene er positive enda, men kan se at de har blitt mye svakere! 👍🏼 

Mensen kom akkurat når den skulle forresten. 

Men kan eggløsningen bli forskjøvet siden jeg har hcg i kroppen? Eller vil den komme når den skal siden hcg er på vei ut av kroppen? Jeg mistet jo for ca 1 måned siden nå.  

Anonymkode: a2a99...317

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var til gynekolog cirka 2 uker etter jeg hadde SA så kunne hun se at eggløsning var på vei. Jeg tror derfor det er mulig å ha eggløsning selv om graviditetstestene slår ut positive enda. Jeg hadde positive tester i minst en måned etterpå. 

• Liker 1
Skrevet

men kommer eggløsning hvis jeg blør? jeg blør enda 

Skrevet

EL blir som oftest litt senere enn vanlig i første syklus etter SA ja.  Går an å ha EL både med hcg i blodet og at man blør. Er bare vanskelig å finne den da EL-tester ikke er til å stole på. Men vær obs på at du bør kontakte lege dersom du har positiv test 1 måned etter SA'en, da skal det følges opp.

Skrevet

men burde ikke alt være ute av kroppen og i orden når man har hatt ny mens? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

men burde ikke alt være ute av kroppen og i orden når man har hatt ny mens? 

Jo de siste restene pleier ofte å bli borte sammen med første mens. Det er derfor du må ta kontakt med lege om g-testen fortsatt er positiv. Slik at det blir fulgt opp.

• Liker 1
Skrevet
Amatariel skrev (55 minutter siden):

Jo de siste restene pleier ofte å bli borte sammen med første mens. Det er derfor du må ta kontakt med lege om g-testen fortsatt er positiv. Slik at det blir fulgt opp.

Testen er veldig svak. Jeg tenker jeg venter over helgen før jeg kontakter lege. Blødningen jeg har nå er liten, og det er bare brunt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 10.14):

Jeg mistet i månedsskiftet Juli/August, og blødde hele August og til jeg fikk mensen den 29.August. Gravidtestene er positive enda, men kan se at de har blitt mye svakere! 👍🏼 

Mensen kom akkurat når den skulle forresten. 

Men kan eggløsningen bli forskjøvet siden jeg har hcg i kroppen? Eller vil den komme når den skal siden hcg er på vei ut av kroppen? Jeg mistet jo for ca 1 måned siden nå.  

Jeg har mistet 3 ganger. Jeg har lært at hvis ikke testene blir negative er det enda rester i livmor og da har det vært nødvendig for meg med utskraping. Jeg vil anbefale og kontakte kvinneklinikken og be om å få ultralyd av livmor på grunnlag av langvarige blødninger og blødningeforstyrrelser og vedvarende positive graviditetstester.

Anonymkode: c8a2b...ca0

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har mistet 3 ganger. Jeg har lært at hvis ikke testene blir negative er det enda rester i livmor og da har det vært nødvendig for meg med utskraping. Jeg vil anbefale og kontakte kvinneklinikken og be om å få ultralyd av livmor på grunnlag av langvarige blødninger og blødningeforstyrrelser og vedvarende positive graviditetstester.

Da jeg var på undersøkelse for 10 dager siden fant hun ingenting på ultralyd. Dette var før jeg fikk mens. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Amatariel skrev (22 timer siden):

Burde jeg ringe inn til legevakt/sykehus??? 

Eller holder det med og vente til mandag? 

Skrevet

Jeg var selv på ultralyd mens aborten pågikk og 2 uker etter. 2 uker etter var det ingen rester igjen. Men jeg hadde uansett positive graviditetstester noen uker til.  Jeg trodde det var normalt at Hcg-nivået kunne holde seg høyt en stund? Testen ble jo negativ til slutt, så det burde vel ikke vært noen rester der som gynekologen ikke så da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Burde jeg ringe inn til legevakt/sykehus??? 

Eller holder det med og vente til mandag? 

Om du ikke har noen smerter så kan du fint vente. Bare følg med g-testen. Hvis den drøyer lenge med å bli negativ så ville jeg ringt legen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...