Venno Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Det snakkes om at de unge har ofret så mye i forbindelse med korona, og at derfor skal det være få restriksjoner nå. Synes det er et svik mot de unge. Ja, de har ofret mye... men nå når smitten florerer blant dem så driter vi i smittevern og restriksjoner. Alt for at de vaksinerte skal få kunne leve livet igjen. Nå ofrer vi de unge! Teste seg ut av karantene er i mine øyne stort sett en vits. Det vil jo bli inn og ut av karantene og testing hele tiden i perioder. Vet iallefall at om et av mine barn havner i karantene pga smitte i klassen, så holder jeg barnet hjemme hele karanteneperioden. Sender ikke barnet inn i et ormebol av mulig smitte. Hvorfor skal skolene på død og liv være på grønt nivå når det er så mye smitte i omløp? Burde ha vært gult nivå de fleste steder og rødt der deler utbredt smitte. Kjenner jeg blir både sint og bekymret på barn og unges vegne! 2
Sol12345 Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Helt enig. Barnehager og skoler er på grønt Nivå enda de ikke har fått tilbud om vaksine. Jeg har både barn i barnehage og skole og syns *tiltakene* på grønt nivå blant de uvaksinerte er uforsvarlig 2
Jhaawk Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 Sol12345 skrev (1 time siden): Helt enig. Barnehager og skoler er på grønt Nivå enda de ikke har fått tilbud om vaksine. Jeg har både barn i barnehage og skole og syns *tiltakene* på grønt nivå blant de uvaksinerte er uforsvarlig Nå skal vi heldigvis teste 2 ganger i uka snart. Etterhvert blir det enda tryggere når man tester før og etter hver time.
Gjest Paramount Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 De unge ønsker å leve så normalt som mulig, så raskt som mulig. Vi har allerede ødelagt et og halvt år av en viktig fase av livet deres. Å stenge ned og legge inn flere begrensninger er virkelig å svikte de unge. Ungdommer har fått livet i gave nå når de igjen kan begynne å leve. Vi voksne har et ansvar for å ikke smitte angsten vår over på dem, der ligger den store svikten.
Petra75 Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 Det er forventet at alle kommer til å bli smittet av korona en eller annen gang. Barn og unge blir veldig sjeldent særlig syke, mange som har smitten har ikke en gang symptomer. Det er nok verre for en ung å være innesperret i ukes- og månedsvis, for noe som uansett er uunngåelig (viruset kommer til å være rundt oss for all framtid, og om de ikke blir smittet nå, så blir de det senere). Så nei, vi svikter ikke de unge. 1
Example Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Vi har sviktet de unge lenge med noen av tiltakene man har hatt. Det vil igjen være å svikte dem dersom man ikke prioriterer skolegang nå. Kanskje er det på tide å rekke opp hånda og si "sorry, vi lurte dere, korona er ikke spesielt farlig for dere". Frykten for å bli smittet er vel kanskje verre enn sykdommen selv nå i disse dager for de unge. 2
Gjest Atheena Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 Nei, men vi har sviktet de unge ved alle begrensningene som har vært siste året. Fatter ikke at man tenker at grønt nivå er å svikte barna. Å stenge ned skolen atter en gang vil være å svikte barna.
Anbefalte innlegg