AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Del Skrevet 2. september 2021 Er det usunt å spise to egg hver dag? Min PT foreslo dette. Men hva med fare for økt kokesterol osv? Anonymkode: 46845...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10.54 Skrevet 2. september 2021 #2 Del Skrevet 2. september 2021 (endret) Det er ikke noen automatikk i at et høyt inntak av egg fører til høyt kolesterol, men noen er mer disponert for det enn andre. Jeg spiser tre egg om dagen de dagene jeg trener, og har gjort det en stund. Tenker jeg skal måle kolesterol hos legen en eller annen gang i løpet av høsten for å sjekke om det har hatt noen negative effekter. Endret 2. september 2021 av 10.54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 2. september 2021 #3 Del Skrevet 2. september 2021 Enig med @10.54 Sitat Summary In healthy people, even 6 eggs/day (the highest intake studied) doesn’t seem to adversely affect blood lipids. Some studies note no change in HDL or LDL; some note a benign increase in both; few note adverse changes in lipoprotein status. In healthy people, eggs have never been directly associated with an increase in cardiovascular risk — such an increase was merely assumed from an increase in circulating cholesterol. In unhealthy people, 1–4 eggs/day combined with a healthy low-carb diet may actually improve lipoprotein status (an effect likely due to the low-carb diet more than to the eggs). In unhealthy people with an obesogenic diet (notably one high in carbohydrate), egg consumption might negatively affect blood levels of cholesterol and lipoproteins. https://examine.com/nutrition/will-eating-eggs-increase-my-cholesterol/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. september 2021 #4 Del Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 8.17): Er det usunt å spise to egg hver dag? Min PT foreslo dette. Men hva med fare for økt kokesterol osv? Anonymkode: 46845...dd7 Det er hva slags fett du spiser som betyr mest med tanke på kolestrol. Olivenolje anbefales. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå