AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Det er mannens sædkvalitet som er problemet her, mine egg er friske og fine. Alt så ellers også bra ut hos meg. Legen sa at så lenge det var prøverør så skulle det få bra selvom mannens sæd var dårligere enn vanlig. Så jeg skal snart i gang med medisinene og sånn sett er derfor ikke uttak og innsett langt unna. Jeg er så spent og lurer på et par ting fra dere som vet. Nr 1 er- gjør det vondt ved uttak/innsett av egg? Og nr 2- hvor mange forsøk hadde dere? Anonymkode: 66e7d...1d7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Noen opplever smerte. Men man får noen smertestillende først og de fleste opplever kun ubehag og noe trykk. Studier viser at den type IVF har en 50-80% suksessrate. Anonymkode: e3090...959
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 Kan snakke for meg sjølv, hadde egguttak for 14 dager siden og det va noe av det jævligste eg har gjort. Men kroppen min responderte ikkje på alt av smertestillende som ble gitt i det hele tatt.. Men egginsettningen merka eg ingenting til. Anonymkode: e3fe9...bd2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Første egguttak; ikke vondt. Gravid på første ivf forsøk. Han er nå 6 år Søskenforsøk; Ble super dårlig og hadde vondt etter egguttak. Kjemisk graviditet på første forsøk. Fikk 3 egg på frys Skal snart inn for frysforsøk. Lykke til, håper det klaffer på første forsøk for deg ❤ Anonymkode: 093d2...173
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg er i samme situasjon som deg. Vi var til utredning både på riksen og privat(Hausken). Vi fikk beskjed på Riksen at mannen min sin sædkvalitet var sånn både og mens på Hausken sa de at det var lav. Jeg valgte å prøve privat først. Jeg hadde egguthenting på fredag (8. oktober). Det gjorde vondt og jeg hadde smerter i ca. 2 døgn. Merker at jeg ikke kan være like aktiv som før. Jeg er mye oppblåst og har smerter pga Cylogest. Det var jeg også da jeg var gravid i tidlig august, men mistet det i slutten av august. Jeg har vært på en berg og dalbane følelsesmessig siden da siden jeg har fått tett oppfølging om hvordan befruktningen har gått. De fikk ut 9 egg og befruktet 8 av dem med ICSI. Bare 5 av dem ble befruktet og nå i dag 11. oktober er det kun 3 som har klart seg. To av dem hadde flere celledelinger. Veldig spent om jeg får satt inn en på onsdag eller ikke. Håper alt har gått bra hittil 😊 Anonymkode: 9773f...8cb 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er i samme situasjon som deg. Vi var til utredning både på riksen og privat(Hausken). Vi fikk beskjed på Riksen at mannen min sin sædkvalitet var sånn både og mens på Hausken sa de at det var lav. Jeg valgte å prøve privat først. Jeg hadde egguthenting på fredag (8. oktober). Det gjorde vondt og jeg hadde smerter i ca. 2 døgn. Merker at jeg ikke kan være like aktiv som før. Jeg er mye oppblåst og har smerter pga Cylogest. Det var jeg også da jeg var gravid i tidlig august, men mistet det i slutten av august. Jeg har vært på en berg og dalbane følelsesmessig siden da siden jeg har fått tett oppfølging om hvordan befruktningen har gått. De fikk ut 9 egg og befruktet 8 av dem med ICSI. Bare 5 av dem ble befruktet og nå i dag 11. oktober er det kun 3 som har klart seg. To av dem hadde flere celledelinger. Veldig spent om jeg får satt inn en på onsdag eller ikke. Håper alt har gått bra hittil 😊 Anonymkode: 9773f...8cb Hva slags smerter får du av cyclogest? Anonymkode: 7ea30...2dc
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 Hei Ingen smerter på uttak (har hatt 4 stk). Innsett kjentes som menssmerter i mens de holdt på, helt greit og overkommelig altså 👍🏻 Vi har hatt icsi pga sædkvalitet, gravid med nr 2 nå 🥰 Anonymkode: a4643...ac5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er i samme situasjon som deg. Vi var til utredning både på riksen og privat(Hausken). Vi fikk beskjed på Riksen at mannen min sin sædkvalitet var sånn både og mens på Hausken sa de at det var lav. Jeg valgte å prøve privat først. Jeg hadde egguthenting på fredag (8. oktober). Det gjorde vondt og jeg hadde smerter i ca. 2 døgn. Merker at jeg ikke kan være like aktiv som før. Jeg er mye oppblåst og har smerter pga Cylogest. Det var jeg også da jeg var gravid i tidlig august, men mistet det i slutten av august. Jeg har vært på en berg og dalbane følelsesmessig siden da siden jeg har fått tett oppfølging om hvordan befruktningen har gått. De fikk ut 9 egg og befruktet 8 av dem med ICSI. Bare 5 av dem ble befruktet og nå i dag 11. oktober er det kun 3 som har klart seg. To av dem hadde flere celledelinger. Veldig spent om jeg får satt inn en på onsdag eller ikke. Håper alt har gått bra hittil 😊 Anonymkode: 9773f...8cb Vi er på nesten samme løp og samme resultater - bare jeg er en dag foran deg og du ett egg foran meg 🤓 Uthenting torsdag, 8 egg, 4 befruktet. Jeg vet ikke hvor mange har klart seg før i morgen på innsett, men hvis vi følger samme formel, er jeg en bak deg, så kanskje 2 har klart seg nå 🤞 Håper alt går bra med dine! Anonymkode: 2bc82...54f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå