AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 ar en veldig snill og god kjæreste, som jeg gjerne ønsker å fortsette å være sammen med. Problemet er at vi har helt forskjellig kommunikasjon. Jeg føler ikke han gir meg noe (seksuell) oppmerksomhet. Jeg kommuniserer kjærlighet med fysisk kontakt. Sex, kyss, berøring. Jeg har sagt det til han flere ganger, men han fortsetter å fortelle meg hvor gla han er i meg, og at han er så gla for at vi er sammen. Han er tilfreds med sjelden sex, mens jeg selv gjerne vil hver dag De gangene han har lyst å ha sex, forstår jeg det ikke. han kan si "i kveld skal vi ha sex" og når vi legger oss, pusker ha meg på ryggen en halvtime og jeg sovner. Dagen etter sier han at jeg sovnet før han fikk begynt ordentlig. Jeg blir så frustrert, for når vi først har sex er den veldig god. Problemet er at jeg føler meg ikke komfortabel med at hver eneste gang, er det jeg som må starte showet. kommunikasjon er selvfølgelig tingen, men det virker ikke som vi forstår hverandre. Er det noe håp? Anonymkode: 420e2...f9c
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Jeg er også i en situasjon der kjæresten min vil ha mindre sex enn meg, jeg vil helst 4-7 dager i uka, han foretrekker 1-2. Jeg overlater til ham å ta initiativ til å signalisere at sexen skal bli, men jeg kan ta initiativ når vi først er på soverommet, der bytter vi på. Det jeg liker ved ham, er at sexen varer lenge hver gang, vi har så å si aldri quickies. Og at han kan snakke direkte om sex, både om hva han liker og vil og hva som er grensene hans. Han er også veldig glad i fysisk berøring og jeg føler meg mer elska av ham enn av eksen som kunne ha sex 6 dager i uka, jeg tror det er derfor jeg er ok med mindre sex. Når vi sees, gir kjæresten min meg alltid en stor bjørneklem og snuser meg på halsen, han kan også gjøre det om han bare ser meg i gangen. Mens eksen som gjerne hadde sex, mer kunne klemme meg om jeg ba om det. Og klemmer hans var ikke så dype. Han var heller flinkere på verbal kjærlighet og komplimenter, og kommuniserte ellers mer indirekte, med hint om sex, som din kjæreste. Eksen og jeg fikk det til å funke lenge, men vi var litt likere enn dere. Hvis man er ulike på mange punkter, er det mye gjort å nå hverandre. Kanskje dere kan lage et klart tegn, f.eks ta på nattlampa og skru på litt musikk betyr klar for sex? Anonymkode: a04d5...6a8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): ar en veldig snill og god kjæreste, som jeg gjerne ønsker å fortsette å være sammen med. Problemet er at vi har helt forskjellig kommunikasjon. Jeg føler ikke han gir meg noe (seksuell) oppmerksomhet. Jeg kommuniserer kjærlighet med fysisk kontakt. Sex, kyss, berøring. Jeg har sagt det til han flere ganger, men han fortsetter å fortelle meg hvor gla han er i meg, og at han er så gla for at vi er sammen. Han er tilfreds med sjelden sex, mens jeg selv gjerne vil hver dag De gangene han har lyst å ha sex, forstår jeg det ikke. han kan si "i kveld skal vi ha sex" og når vi legger oss, pusker ha meg på ryggen en halvtime og jeg sovner. Dagen etter sier han at jeg sovnet før han fikk begynt ordentlig. Jeg blir så frustrert, for når vi først har sex er den veldig god. Problemet er at jeg føler meg ikke komfortabel med at hver eneste gang, er det jeg som må starte showet. kommunikasjon er selvfølgelig tingen, men det virker ikke som vi forstår hverandre. Er det noe håp? Anonymkode: 420e2...f9c jeg tror sexyundertøy, lettkledd, fremheve rumpa mer og vise mer bryst. Anonymkode: 88989...d7a
Gjest Elder Millennial Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 Jeg opplever det som ekstremt vanskelig. Det er vanskelig å lokke frem mer lyst enn hva den naturlige driven til partner er. Jeg har forsøkt å kle meg sexy, hinte , spørre direkte, kjæle og bygge opp stemninga i løpet av hele dagen, men likevel vekker det ikke mer lyst. Han prøver jo, skal få stjerne i boka for det, men det er fortsatt veldig forskjell på oss. Så nå har jeg egentlig gitt litt opp nå kjenner jeg, for det er så sårt å gå å kjenne på avvisning så ofte. Jeg lar avvisningen gå veldig inn på meg, så ideelt sett skulle jeg vel heller lært meg å takle avvisning bedre når jeg ikke klarer å øke lysten hans.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 Ominous skrev (30 minutter siden): Jeg opplever det som ekstremt vanskelig. Det er vanskelig å lokke frem mer lyst enn hva den naturlige driven til partner er. Jeg har forsøkt å kle meg sexy, hinte , spørre direkte, kjæle og bygge opp stemninga i løpet av hele dagen, men likevel vekker det ikke mer lyst. Han prøver jo, skal få stjerne i boka for det, men det er fortsatt veldig forskjell på oss. Så nå har jeg egentlig gitt litt opp nå kjenner jeg, for det er så sårt å gå å kjenne på avvisning så ofte. Jeg lar avvisningen gå veldig inn på meg, så ideelt sett skulle jeg vel heller lært meg å takle avvisning bedre når jeg ikke klarer å øke lysten hans. Jeg kjenner meg veldig igjen på det med avvisning. Jeg takler det dårlig, føler at det er meg det er noe feil med. Jeg vet jo at det ikke er noe i veien med meg eller forholdet vårt, bare at vi har forskjellige behov. Han er jo kjempefornøyd med sex en gang i uka, mens jeg føler at det er "noe feil med meg" siden han "bare" vil én gang i uka. Æsj vanskelig. Anonymkode: 420e2...f9c
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Forlat han før han forlater deg. Han er lei, men liker tryggheten. Han kan gjerne "være sammen med deg" men han vil søke spenning andre steder. Om han ikke gjør det allerede? Anonymkode: 833dc...df0
mumrikk1 Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 Har du snakket med han om hvordan du selv føler deg?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 Ominous skrev (41 minutter siden): Jeg opplever det som ekstremt vanskelig. Det er vanskelig å lokke frem mer lyst enn hva den naturlige driven til partner er. Jeg har forsøkt å kle meg sexy, hinte , spørre direkte, kjæle og bygge opp stemninga i løpet av hele dagen, men likevel vekker det ikke mer lyst. Han prøver jo, skal få stjerne i boka for det, men det er fortsatt veldig forskjell på oss. Så nå har jeg egentlig gitt litt opp nå kjenner jeg, for det er så sårt å gå å kjenne på avvisning så ofte. Jeg lar avvisningen gå veldig inn på meg, så ideelt sett skulle jeg vel heller lært meg å takle avvisning bedre når jeg ikke klarer å øke lysten hans. For oss som takler avvisning greit (som i at jeg ikke tenker at det er meg, men han), så er det heller ikke så enkelt å takle det faktum at man har så lite sex. Jeg ønsket sex med min kjæreste oftere enn han som bare ville 1 gang i uka, og da var det liksom satt at det var på fredag - da var det helg liksom, woop woop 😛 Til slutt mistet jeg mye av gnisten selv. Veldig uvant for meg å ha så lite sexlyst. Til slutt var det faktisk bare han som tok initiativ den ene gangen i uka. Dere bør snakke om det, eventuelt gå til terapeut før noe sånt skjer. Veldig trist å ikke kjenne igjen sitt eget seksuelle vesen fordi det blir så lite foret. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forlat han før han forlater deg. Han er lei, men liker tryggheten. Han kan gjerne "være sammen med deg" men han vil søke spenning andre steder. Om han ikke gjør det allerede? Anonymkode: 833dc...df0 For en konklusjon. Det er mange menn som ikke har så høy sexlyst. Anonymkode: 8674c...ba9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For en konklusjon. Det er mange menn som ikke har så høy sexlyst. Anonymkode: 8674c...ba9 .. Når de er lei sexen i forholdet og partneren ikke tenner seksuelt lenger. Anonymkode: 833dc...df0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): .. Når de er lei sexen i forholdet og partneren ikke tenner seksuelt lenger. Anonymkode: 833dc...df0 Nei. Dere må slutte å bygge opp om den myten om at menn alltid har lyst. Slutt å snakke på vegne av halve befolkningen. Anonymkode: 8674c...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Dere må slutte å bygge opp om den myten om at menn alltid har lyst. Slutt å snakke på vegne av halve befolkningen. Anonymkode: 8674c...ba9 Hvis mannen er vil ha sex med dama, hvor går han da? Han kommer jo ikke til å runke frem til han dør! Anonymkode: 833dc...df0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis mannen er vil ha sex med dama, hvor går han da? Han kommer jo ikke til å runke frem til han dør! Anonymkode: 833dc...df0 Jo, det kan han. Det høres forresten ut som en bra låt. Last track: Runker til jeg dør. Anonymkode: 8674c...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, det kan han. Det høres forresten ut som en bra låt. Last track: Runker til jeg dør. Anonymkode: 8674c...ba9 Da var en veldig naiv tankegang. Lykke til med den! Anonymkode: 833dc...df0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da var en veldig naiv tankegang. Lykke til med den! Anonymkode: 833dc...df0 Takk!!!! 😄 Anonymkode: 8674c...ba9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 Trener han, har han overskudd, føler han seg vel i seg selv? Høre ut som han mangler gnist, får han det ikke snart kommer forholdet til å ende. Anonymkode: 81c96...000
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #16 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Forlat han før han forlater deg. Han er lei, men liker tryggheten. Han kan gjerne "være sammen med deg" men han vil søke spenning andre steder. Om han ikke gjør det allerede? Anonymkode: 833dc...df0 Det hadde vært interessant å vite hvem du er siden du er så skråsikker. Anonymkode: fbe06...74a
Fioljenta Skrevet 2. september 2021 #17 Skrevet 2. september 2021 (endret) Det der høres ut som en sånn klassisk «Vi har forskjellig kjærlighetsspråk»-utfordring kombinert med sexlyst-forskjeller. Men jeg tror det er håp hvis dere virkelig ønsker å satse. Tre tips: 1. Les dere opp på kjærlighetsspråk. Du er jo bevisst på dette, men det tar tid å faktisk skjønne partnerens kjærlighetsspråk hvis det er annerledes enn ditt eget. Og enda lengre tid før det blir naturlig å snakke et «nytt språk» flytende. Ta gjerne en test og diskuter resultatene. Dere kan for eksempel begge si to ting som gjør at dere føler dere elsket og dere har lyst til at den andre skal prøve litt fremover. 2. Eksperimenter med hva som tenner lysten hans. Det kan også være lurt å finne ut hva som sperrer lysten hans (stress, prestasjonskrav etc.). Lav sexlyst er normalt, men hvis han har lyst på mer sex, så handler det om å finne ut hva som tenner ham og hva som senker lysten hans. 3. Kanskje dere kan prøve et lite sex-prosjekt? Lære noe nytt? Noen ganger kjører man seg inn i et spor og da kan det være en ide å få noen ideer utenfra. Kanskje det blir lettere å ha sex når dere ikke må være kreative selv? Vi har i alle fall hatt mye glede av det. Jeg har samlet mange ideer rundt omkring på nettet. Til sist føltes det så egoistisk ut å ikke dele dem. Derfor har jeg laget en nettside der jeg har skrevet opp en haug ideer (prøv f.eks. en av guidene). Håpet er jo at flere får glede av ideene. 🤗 Ooops. Ble litt langt. Tror jeg ble litt revet med. Igjen… 🥴 Endret 4. september 2021 av Fioljenta
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #18 Skrevet 2. september 2021 Fioljenta skrev (2 minutter siden): Det der høres ut som en sånn klassisk «Vi har forskjellig kjærlighetsspråk»-utfordring kombinert med sexlyst-forskjeller. Men jeg tror det er håp. Tre tips: 1. Les dere opp på kjærlighetsspråk. Du er jo bevisst på dette, men det tar tid å faktisk skjønne partnerens kjærlighetsspråk hvis det er annerledes enn ditt eget. Og enda lengre tid før det blir naturlig å snakke et «nytt språk» flytende. Ta gjerne en test og diskuter resultatene. Dere kan for eksempel begge si to ting som gjør at dere føler dere elsket og dere har lyst til at den andre skal prøve litt fremover. 2. Eksperimenter med hva som tenner lysten hans. Kanskje du kan foreslå at du har lyst til å teste hva som skjer hvis du suger ham litt hver morgen. Bare et lite minutt eller så. Ikke nok til at han kommer, men nok til at tankene hans stilles inn på sex-kanalen. Hvis det blir en vane, oppleves det ikke som initiativ. Det kan også være lurt å finne ut hva som sperrer lysten hans (stress, prestasjonskrav etc.). Lav sexlyst er normalt, men hvis han har lyst på mer sex, så handler det om å finne ut hva som tenner ham og hva som senker lysten hans. 3. Kanskje dere kan prøve et lite sex-prosjekt? Lære noe nytt? Noen ganger kjører man seg inn i et spor og da kan det være en ide å få noen ideer utenfra. Kanskje det blir lettere å ha sex når dere ikke må være kreative selv? Vi har i alle fall hatt mye glede av det. Jeg har samlet mange ideer rundt omkring på nettet. Til sist føltes det så egoistisk ut å ikke dele dem. Derfor har jeg laget en nettside der jeg har skrevet opp en haug ideer (prøv f.eks. en av guidene). Håpet er jo at flere får glede av ideene. 🤗 Ooops. Ble litt langt. Tror jeg ble litt revet med. Igjen… 🥴 Eller bare innse at typen er lei? Det letteste. Sex og lyst skal komme av seg selv, ikke av å gjøre punkt 1 - 3. Han er lei, vil videre, men liker tryggheten. Blir pga det. Kom deg ut TS Anonymkode: 833dc...df0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #19 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller bare innse at typen er lei? Det letteste. Sex og lyst skal komme av seg selv, ikke av å gjøre punkt 1 - 3. Han er lei, vil videre, men liker tryggheten. Blir pga det. Kom deg ut TS Anonymkode: 833dc...df0 Sex og lyst kommer ikke alltid av seg selv, nei. Det er en av hovedpoenget til Esther Perel. Men hvis man ikke ønsker å jobbe med forholdet, så er det selvfølgelig lettest å ligge på latsiden og gå eller gi opp. Anonymkode: 8674c...ba9 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 2. september 2021 #20 Skrevet 2. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Eller bare innse at typen er lei? Det letteste. Sex og lyst skal komme av seg selv, ikke av å gjøre punkt 1 - 3. Han er lei, vil videre, men liker tryggheten. Blir pga det. Kom deg ut TS Anonymkode: 833dc...df0 Det er jo ofte slik at det ikke er så lett å bare gå heller. De fleste har bygget ett helt liv sammen og er da ikke aktuelt å skrote hele forholdet kun for at man tror den andre er lei? Si nå at TS sin partner faktisk er lei ( selv om jeg tviler på det om sexlysten har vert jevnt lav gjennom hele forholdet) hvorfor skal hun da gå i fra han istedenfor å prøve å fikse forholdet? Hvis alt annet er bra i forholdet, men det kun er forskjellig sexlyst som er utfordrende så vil nok de fleste prøve å få forholdet til å fungere likevel. Jeg tenker at dette med forskjellig lyst og forskjellige kjærlighets språk kan være veldig utfordrende i langvarige forhold, jeg tror også at det er grunnen til at man vokser fra hverandre og at så mange ikke holder sammen livet ut. Synes fortsatt man kan gi forholdet en real sjanse før man kaster inn håndkleet. Enten så går det bra, eller så går det over. Endret 2. september 2021 av Elder Millennial skriveleif
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå