Gå til innhold

Han er redd jeg vil forlate han når han blir feit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så etter mye fram og tilbake med lege har jeg fått overtalt ny gifte mannen min til å godta at de skal amputere beinet, og at jeg ikke bryr meg om det. Men behandlingen han trenger etterpå kommer til å gjøre at han vil smelle kraftig opp i vekt, og da de sier at det vil ta over et år før han kan begynne å trene det bort, først må han trene opp nye type muskler i beine for protesen og slikt. Har brukte å være feit før vi møtte hverandre, og ikke noe han sier bestandig, men når jeg prøver å gi han komplimenter sier han iblant ting som "det er bare fordi du ser den beste versjonen av meg selv" med det gliset rundt munnen fordi han vet at når jeg gir komplimenter er det ofte kode ord for andre ting. 

Etter han derimot fikk vite hva medisinene kom til å gjøre med kroppen hans vil han nå begynne å prøve å få enda flere leger, vi har vært hos så og si alle man kan gå til både vanlig og privat. Hvor de kan gjøre operasjonen men uten medisin, eller ihvertfall med en som ikke gjør noe med vekta. Han går med på å ikke ha six packen sin en stund, men han sier han fortsatt ser den feite guttongen i speilet iblant når han har en dårlig dag, og føler seg som en bedrager i noen annens kropp.

Hva kan jeg si og gjøre? Jeg vil ha mannen min, jeg gir blanke i hvordan han kommer til å se ut etter en så ekstrem livsendring. Han må aldri for min del få tilbake six packen, er ikke den jeg giftet meg med. Men han tror jeg ikke kommer til å ville ha sex med han og slutte å elske han. 

Anonymkode: e6359...c2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan tenke meg hvilken livskrise mannen din går igjennom nå og han er utrolig heldig med en så empatisk og omsorgsfull kone ved sin side❤️

Jeg jobbet lenge i hjemmesykepleien og har sett mange tilsvarende eksempler på denne problemstillingen. Det som ofte gikk igjen er bitterhet hos den syke parten. Bitterhet oppi sorgen over det som en gang var. Følelsen av bitterhet er naturlig i en slik situasjon, men det er viktig å jobbe med den for å ikke virre seg inn i en evig negativitet.

Bitterhet i seg selv har nok tatt knekken på mange forhold. Kanskje fordi den friske parten i forholdet  ikke orker den evige negativiteten hos den syke parten, og den syke er kanskje heller ikke mottagelig for oppmuntring og kjærlighet. Jeg har også sett eksempler der den syke parten gjør det slutt for at partneren skal få slippe å leve med hen. Da har nok ofte bitterheten gått over i depresjon.

Det kan være greit å være forberedt på mye negativ stemning hos mannen din i tiden fremover. Kanskje det til og med kan vær lurt å investere i terapi timer allerede nå. La han få noen å snakke med i krise-sorg prosessen. Kanskje dere skulle hatt noen å prate med begge to? 

Ellers kan du ikke gjøre så mye annet enn å fortsatt vise forståelse, din empati, kjærlighet og omsorg til mannen din.

Selv om han kanskje ikke alltid virker mottagelig for det, så setter det spor og vil gi ham en ekstra indre styrke❤️

Endret av Jullen
  • Liker 2
Skrevet

Han ser sikkert ikke fram til å bli tjukk, men hva vil operasjon/medikamenter gjøre med potensen hans? Er vel oftr det menn er redd for... 

Anonymkode: debe9...0b2

Skrevet

Han har virkelig ikke skjønt det han. Selvfølgelig vil du ikke forlate han bare fordi han legger på seg litt. Det er menn som er sånn, ikke kvinner. Men menn tenker at kvinner er slik som de er. Kvinner forlater bare mannen hvis han går ned i inntekt.

Anonymkode: e804a...610

Skrevet

Selvsagt forlater du han ikke, det skjønner jo jeg. Samtidig forstår jeg han godt jeg, har man en gang vært tjukk og så gått ned i vekt er den aller største skrekken å bli tjukk igjen. Det er mye verre enn å miste en fot. Selv om det endrer livet drastisk.

Foreslår noen timer hos parterapeut eller psykolog, fordi jeg tror dere trenger å ha en tredjeperson å snakke med for å lande dette her og for å unngå mange av de fellene dere kan gå i senere. Du høres ut som en god partner som vil det beste for mannen din, jeg ønsker dere inderlig lykke til!

Skrevet

Hvordan kan du love å ikke gå fra han?

Høres ut som en ugyldig garanti spør du meg. 

Om du går fra han fordi han har blitt en ussel og slem person, så vil han tenke at du går fra han pga overvekt.

En slik garanti ville jeg aldri ha gitt. 

Som jeg sier til samboeren min, er jeg i senga i morgen tidlig så er jeg her nok ut resten dagen også. Er jeg borte så har du tapt meg :) 

Anonymkode: 06021...bf9

• Liker 2
Skrevet

Jeg har selv gått opp i vekt og blitt bitter for det, og har nok tenkt at ekssamboer trakk seg unna pga vekt og ikke pga bitterhet, og så ble jeg enda mer bitter (For å være helt ærlig tror jeg nok det var begge deler). Det ble en vond sirkel, og det endte med brudd, hvor ei ny sto og ventet. Det hjalp ikke akkurat at hun var en "fitness babe".

(Forholdet vårt var uansett ikke bra, så bruddet var det beste for meg, altså!)

Anonymkode: f8df3...f0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan kan du love å ikke gå fra han?

Høres ut som en ugyldig garanti spør du meg. 

Om du går fra han fordi han har blitt en ussel og slem person, så vil han tenke at du går fra han pga overvekt.

En slik garanti ville jeg aldri ha gitt. 

Som jeg sier til samboeren min, er jeg i senga i morgen tidlig så er jeg her nok ut resten dagen også. Er jeg borte så har du tapt meg :) 

Anonymkode: 06021...bf9

Så det at hun lover å ikke slutte å elske ham på grunn av et endret utseende, er løgn hvis han tenker hun lyver?

Det var litt av en logikk. Jeg er glad du og den temmelig manipulerende logikken din ikke er gift med meg. 

Anonymkode: 52d81...0ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...