Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på noe om Instagram.. 

Jeg har ikke kommunisert med exkjæresten på instagram siden 17. Mai 2021. Og han liker ikke bilder på min profil lenger, han har ikke gjort det siden mars/april. Og han legger ikke ut noe som helst på instagram, ikke innlegg ellee stories. 

Jeg lurer derfor på hvorfor han dukker opp som topp 3 på mine stories på instagram. Hans profilbilde vises blant de tre profilbildene som vises i venstre hjørne når en ser på sin egen story. Og han dukker også alltid opp blant nr.2-3 øverst på listen når jeg går inn på listen over hvem som har sett storyene mine. 

Jeg har ikke tenkt på han på månedsvis og vi prater ikke i lag lenger. 

Hvorfor kommer han opp der på storyene? 

Hva er systemet til Instagram? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi han ser storyene dine

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor sletter du ikke?

Anonymkode: 3db3f...209

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du kan velge å skjule storiene og innleggene til alle du følger. Jeg har gjort det med flere, eksempelvis de som legger ut 100 bilder i stories hver dag enten det er reklame for produkter eller innlegg om div jeg ikke kunne brydd meg mindre om etc. 

Gå inn på profilen til den det gjelder, trykk på ‘Følger’ > ‘Varsler av’ også huker du av ‘Stories’ eller ‘Innlegg’ eller begge deler eller så bare slutter du å følge ham. Det enkleste er ofte det beste.

Endret av t0nje
  • Liker 2
Skrevet
Lacuna skrev (23 timer siden):

Fordi han ser storyene dine

Spørsmålet er hvorfor kommer han nest øverst på listen, som regel alltid? 

Skrevet (endret)

Spørsmålet er hvorfor kommer han blant de øverst på listen, som regel alltid nest øverst? Det er rart. Moren min er alltid på øverste plass, så han og så søsteren min. Men de kommuniserer jeg jo daglig eller ukentlig med der på instagram.. ikke han.. 

jeg lurer på hva algoritmesystemet til instagram er.. tror de jeg vil se han og derfor setter han synlig for meg? 

Endret av Emma_123
Skrevet
Emma_123 skrev (Akkurat nå):

Spørsmålet er hvorfor kommer han nest øverst på listen, som regel alltid? 

Det kan være flere årsaker til dette. De som kommer øverst er vel de som mest kommuniserer med profilen din på et eller annet hvis. 

1. Du ser mye på profilen hans

2. Han ser mye på profilen din

3. Instagram anser fremdeles at dere har "mye kontakt" 

• Liker 3
Skrevet
Lacuna skrev (16 timer siden):

Det kan være flere årsaker til dette. De som kommer øverst er vel de som mest kommuniserer med profilen din på et eller annet hvis. 

Takk for svar ❤️

Da er det nr 2, interessant 

Skrevet
Emma_123 skrev (1 minutt siden):

Takk for svar ❤️

Da er det nr 2, interessant 

Så lenge du får han opp på historiene dine, så ser han dem

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke skjønne at det skal ha sammenheng. Kanskje før, men ikke nå lenger. Jeg har en bedriftsprofil som jeg søker opp konstant fra min private profil. Tuller ikke 🤣 Jeg sjekker Story, highligts, reels, liker og lagrer innlegg osv (hehehe) ++ Jeg er min egen største fans 😂

Jeg kommer likevel opp nesten nederst av seere på Story....

Anonymkode: b33fd...3c8

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-9-2 den 1.07):

Hvorfor sletter du ikke?

Anonymkode: 3db3f...209

Fordi at for en del unge i dag så er HELE livet på SoMe, de tror det er slik det skal være, stakkars.

Anonymkode: 0395b...b01

• Liker 2
Skrevet (endret)

Løsningen er da og blokkere han. For han følger med på hva du gjør. Noe jeg selv personlig synes er både ubehagelig og ekkelt.

Endret av L'Eau D'Issey
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 22.23):

Kan ikke skjønne at det skal ha sammenheng. Kanskje før, men ikke nå lenger. Jeg har en bedriftsprofil som jeg søker opp konstant fra min private profil. Tuller ikke 🤣 Jeg sjekker Story, highligts, reels, liker og lagrer innlegg osv (hehehe) ++ Jeg er min egen største fans 😂

Jeg kommer likevel opp nesten nederst av seere på Story....

Hahaha

du virker bare veldig søt 🤣

Skrevet
Emma_123 skrev (4 timer siden):

Hahaha

du virker bare veldig søt 🤣

Hahaha, takk😂🙌🏻 

• Liker 1
Skrevet

Dette har nok med at dere hadde mye kontakt/aktivitet før det ble slutt. Instagram bruker lang tid på å få med seg at kontakten egentlig er brutt. 

Anonymkode: 8e8de...a3e

Skrevet
Lacuna skrev (På 3.9.2021 den 1.08):

Nei, det har kun å gjøre med hvem som ser det først. Denne fyren er vel rett og slett mye på Instagram og liker å se igjennom alle stories ofte.

Anonymkode: 4e3bf...1c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det har kun å gjøre med hvem som ser det først. Denne fyren er vel rett og slett mye på Instagram og liker å se igjennom alle stories ofte.

Anonymkode: 4e3bf...1c0

Nei. Når jeg legger ut stories så er det alltid de samme som er øverst, uavhengig av hvem som ser den først. Det er helt klart noe algoritmer inne i bildet, men nøyaktig hvilke kan jeg ikke si med sikkerhet, men jeg ANTAR at det er noe arla det jeg skrev

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...