Gå til innhold

Dårlige uvaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar meg selv i å si det, for jeg har ikke hørt andre foreldre si det til barna sine i barnehagen. Men når jeg enten skal hente barnet eller bare si noe til det i barnehagen så sier jeg «heia vennen min!» eller «mamma skal dra nå vennen» Etterpå ser jeg at de ansatte ser på meg? Vet ikke hvorfor.. kanskje de synes det er rart? Jeg har god dialog med de. Men, er det noe galt i å si disse tingene? Er jo sånn jeg pleier å snakke til barnet mitt hjemme, så vanskelig å la være i farten. Jeg gjorde også noe som var litt flaut, jeg var lei meg da jeg skulle dra, barnet var også veldig lei seg. Jeg ga barnet en stor klem, hold h»n inntil meg og kysset et kyss på munnen/kinnet. Stoppet opp og tenkte «Hmm, så hun at jeg kysset barnet? Hva tenker hun om det? Har lest litt her og der om mange meninger om at dette er galt, så man kan aldri vite hva andre tenker. 

Anonymkode: d8d08...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke noen av de tingene er galt. Helt normalt. Tror ikke de barnehageansatte ser rart på deg egentlig. Sikkert bare noe du føler. 

Anonymkode: e4f32...2f0

• Liker 4
Skrevet

Hvasa?

Jeg sier fortsatt vennen til jentungen offentlig (privat har vi enda flere kosenavn som gullina, tuppelure, frøken fryd etc) og hun er ti år. Det hender seg jeg ramler inn i tredjeperson som 'mamsen' også, men da kun privat. Nusse på munnen gjorde vi til hun sluttet med det - husker ikke når det var, men før skolestart i alle fall.

Det er nok ingen som ser rart på deg - det er bare du som er redd for å skille deg ut. Vær deg selv overfor barnet ditt, det skaper trygghet.

Anonymkode: cd092...537

• Liker 1
Skrevet

Må legge til, en gang i tredje da jeg hentet på SFO så hoppet hun på meg og ville tydelig ha klem, da løftet jeg henne opp og sa 'mmmm, yndlingsjenta mi'. En ansatt hørte det og sa 'åh så godt det må være å få høre slike gode ord'. 

Skrevet

Kysser du barna dine på munnen? Er ikke det litt....spesielt? 😫

Anonymkode: b2529...a97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kysser du barna dine på munnen? Er ikke det litt....spesielt? 😫

Anonymkode: b2529...a97

Ganske vanlig og helt uskyldig. Vanligvis styrt av ungene selv, både at det oppstår og forsvinner. Vi snakker om en nuss, ikke klining liksom.

• Liker 2
Skrevet

Du har sosial fobi, slik overtekning er ikke normalt 

Anonymkode: ac1e2...c7b

• Liker 2
Skrevet

Vil ikke tro de tenker noe negativt om der. Jeg omtaler meg selv som mamma ofte når jeg leverer/henter, det henger bare igjen fra når hun var mindre. Og hver dag jeg leverer så gir hun klem og nusser meg(hun som vil). Jeg synes bare det er fint og har aldri opplevd at de ansatte ser på det som noe negativt, mer positivt siden de smiler alltid når det skjer. 

Anonymkode: e236e...70b

Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet? Hva er det liksom de skal reagere på? Alle foreldre sier vel hadet til ungen sin før de går? 

Anonymkode: c2a7f...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...