Gå til innhold

Dersom du er sjef og blir kalt for crazy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du da? Du kan si opp personen med umiddelbar virkning, eller du kan fortsette å samarbeide.

Hva velger du å gjøre?

Anonymkode: 2876a...131

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ble du kalt crazy er jo viktig å vite. 

Anonymkode: 505ac...54b

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke et ord jeg tar seriøst. Jeg vet uansett at jeg er noe utenfor normalen

Skrevet

Hva var grunnen?

Anonymkode: 7ee45...e2b

Skrevet

Å kalle noen crazy er uansett ikke oppsigelsesgrunn.

Gjør du det vil du slite juridisk om vedkommende går videre med saken. Her må du ta en ordentlig prat heller. 

Men hvis noen kalte meg crazy ville jeg gått litt i meg selv og tenkt over hvordan jeg var som leder. Og tatt en prat med vedkommende

Anonymkode: b803a...052

• Liker 7
Skrevet

Du kan ikke være sjef hvis du skal ta ting så personlig. 

Anonymkode: f1014...cfe

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker du er litt crazy om du tror du kan si opp noen fordi de kaller deg crazy.

Anonymkode: 98edf...07a

• Liker 4
Skrevet

Get over it. 

Skjer det på nytt igjen ville jeg tatt vedkommende inn til samtale for å spørre hva greia var. 

Hadde det da skjedd på nytt igjen ville jeg tatt vedkommende enda en gang inn, denne gang med tillitsvalgt, og gitt vedkommende en skriftlig advarsel pga dårlig oppførsel med begrunnelse "gjentakende utilbørlig opptreden - negativt for det psykososiale arbeidsmiljøet". 

Hadde det da skjedd enda en gang ville jeg satt i gang prosessen med å få vedkommende oppsagt. Ikke avskjed, men oppsigelse. Det er en stor prosess som jeg ville prioritert og dokumentert godt. 

Anonymkode: 26372...d31

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å kalle noen crazy er uansett ikke oppsigelsesgrunn.

Gjør du det vil du slite juridisk om vedkommende går videre med saken.

Det er ikke oppsigelsesgrunn som en enkelthendelse. 

Men skjer det gjentakende så er det faktisk det. 

Dog viktig at prosessen rundt oppsigelsen skjer etter lovverket og er godt dokumentert. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva gjør du da? Du kan si opp personen med umiddelbar virkning, eller du kan fortsette å samarbeide.

Hva velger du å gjøre?

Umulig å svare på når det ikke foreligger noe kontakt bak utsagnet. 

Men generelt vil jeg si, uenigheter er det som skaper fremgang. Har du ansatte som til en hver tid er enig med deg så skaper det ikke diskusjoner, og uten gode diskusjoner(og tidvis dårlige diskusjoner) så får man ikke frem alle vinklinger og dermed ikke alle eventualiteter som er nødvendig for å komme frem til den beste løsningen. 

Anonymkode: 38acb...a56

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt det så veldig tungt om noen kalte meg "crazy". 

Anonymkode: 294a8...f1c

• Liker 2
Skrevet

Jeg antar at det ikke er TS som er sjefen, men heller at TS eller noen TS kjenner har slengt med leppa. 

Ta det rolig og vær konstruktiv, det kommer man lengre med :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor ble du kalt crazy er jo viktig å vite. 

Har jeg sagt at jeg ble kalt for crazy?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke oppsigelsesgrunn som en enkelthendelse. 

Men skjer det gjentakende så er det faktisk det. 

Dog viktig at prosessen rundt oppsigelsen skjer etter lovverket og er godt dokumentert. 

Dette er andre gang på kort tid, kommer fra samme person, og "crazy utsagnet" kom skriftlig.

Det skjer typisk når den ansatte ikke får viljen sin. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er andre gang på kort tid, kommer fra samme person, og "crazy utsagnet" kom skriftlig.

Og? Er det en kollega du misliker som du håper mister jobben? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, her har ikke lederen gjort jobben sin. Hvis du er lederen så gjelder det deg.

Lederen må jo kalle vedkommende inn til samtale, og legge en presedens for oppførsel, og da også informere om alvorlighetsgraden i dette. Hvis ingenting gjøres så vil dette eskalere, gjerne på bekostning av ansatte. 

Dette er et problem som må takes ved roten! Og lederen må stille opp! Det er lederens forbanna jobb å ta tak i ukultur! 

Tåler ikke lederen å ta tak i slike ting så er lederen uegnet i sin rolle. 

• Liker 3
Skrevet

For øvrig: hvis det er du som kaller lederen crazy så er du barnslig og kjører en destruktiv linje for atferd. Slutt med det! Du biter deg selv i leggen.

Og hvis du kun er medarbeider til både den ansatte og lederen, så er det best å holde seg på avstand. Men skulle noe slikt skje mot deg så varsler du nærmeste leder momentant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...