Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Slutt med samboer og vi har et felles barn. I fjor jobbet han ikke, gikk pÅ sosialen. Vært i jobb siden februar. Regner nav ut bidrag ut fra ligninga i fjor?  I såfall får jeg vel ingenting. Han har en godt betalt jobb idag. 

Anonymkode: 95483...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere søkt nav om å fastsette bidraget? 

Anonymkode: 576c3...061

Skrevet

NAV bruker inntekt fra de 3 siste mnd for å regne ut bidrag. Fyll ut skjema på NAV sine sider, får de til å regne ut og kreve inn bidraget. Du betaler en engangsum på litt over 1000 kr for å få dem til å gjøre dette, men tro meg, det er verd pengene!

Skrevet

Hva slags samvær har dere avtalt? Det kan like gjerne hende at du må betale til han hvis dere har 50/50 feks.

Anonymkode: b3a3e...d2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva slags samvær har dere avtalt? Det kan like gjerne hende at du må betale til han hvis dere har 50/50 feks.

Tydeligvis ikke 50/50 da vettu, siden hun spør ;)

Anonymkode: a44b8...ae9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tydeligvis ikke 50/50 da vettu, siden hun spør ;)

Anonymkode: a44b8...ae9

Ingen selvfølge det, det er uendelig mye uvitenhet knyttet til samvær og regler, det ser vi stadig her inne. Mange tror at faren må betale bidrag uansett. Fordi sånn var det når de vokste opp. Ting er annerledes nå som alle kvinner er ute i jobb.

Skrevet

Vi kan sikkert anta at TS vil få bidrag basert på høyere samværsprosent. Ikke pga at far har en høyere betalt jobb enn henne. Han gikk tross alt på sosialen i vinter, så hvor sannsynlig er det at han plutselig fikk en bedre betalt jobb enn TS nå?

Anonymkode: 9215a...1ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei. Slutt med samboer og vi har et felles barn. I fjor jobbet han ikke, gikk pÅ sosialen. Vært i jobb siden februar. Regner nav ut bidrag ut fra ligninga i fjor?  I såfall får jeg vel ingenting. Han har en godt betalt jobb idag. 

Anonymkode: 95483...771

Nei, bare søk. De regner i fra søknadstidspunktet. Har han inntekt, eller eier noe som de kan ta pant i, så gjør de det om han ikke betaler. Det er lovpålagt. Jeg er nå i den situasjonen. Tipper nav innkreving vil iverksette lønnstrekk, da jeg tviler på at han vil betale. 

Anonymkode: 0998c...13d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...