AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Er dette vanlig? Jeg hadde egentlig gjort klart alt jobbmessig for at barnehagestart og høsten skulle gå rolig for seg. Så dukket det opp en mulighet jeg ikke kunne si nei til, men det resulterer i en veldig travel høst for min del og at far må ta barnehagetilvenningen. Han sier selv at han synes det er greit men for min del stikker det i mammahjertet… jeg vil så gjerne være der med barnet. Merker så godt at barnet reagerer når jeg plutselig går fra en hverdag med mye fri og 6 timers vakter kontra nå hvor jeg er borte 8 timer hver dag. Er det bare en reaksjon jeg har på «hverdagen» med jobb og barnehage? kjenner jeg bare vil vær med den lille ungen min, men så har jeg plutselig en million arbeidsoppgaver som henger over meg. Anonymkode: 43486...524
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Veldig vanlig. Det er ofte fedre som har siste del av permisjonen og bruker av den til tilvenning. Anonymkode: 7fd9a...22e 23
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 På avdelingen til mini så har det bare vært fedre med på tilvenningen 😊 7 barn og 6 fedre. Anonymkode: 7bbff...6b3 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Veldig vanlig, mannen tok også barnehagetilvenningen her👍 De gikk også masse på besøk til barnehagen siste del av permisjonen, så det ble en god overgang. Min ble mer mammadalt etter at jeg var tilbake i full jobb, det tror jeg også er helt normalt. Anonymkode: a1e15...1e7 3
Grønn Frosk Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 Mannen måtte ta tilvenningen på begge ungene våre. Det var han som hadde permisjon da. Jeg fikk ganske tette meldinger og oppdateringer da 😉 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 Setter man jobb foran barna, så burde man ikke vært foreldre. Det er min mening. Da er man ikke kommet ditt i livet at man har tid til og være foreldre. Anonymkode: 1e823...4a1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Setter man jobb foran barna, så burde man ikke vært foreldre. Det er min mening. Da er man ikke kommet ditt i livet at man har tid til og være foreldre. Anonymkode: 1e823...4a1 Skjerp deg Anonymkode: e750a...f6d 19
Carrot Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Setter man jobb foran barna, så burde man ikke vært foreldre. Det er min mening. Da er man ikke kommet ditt i livet at man har tid til og være foreldre. Anonymkode: 1e823...4a1 dust! Min mening er at slike som deg burde trå inn i dagens realitet.. Jobb er det som gjør det mulig å ha barn i stor grad, det sørger for et godt liv på alle måter.. Endret 2. september 2021 av Carrot 11
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Helt vanlig at far tar innkjøring, så ikke tenk på det hvertfall🙂 Anonymkode: a6c4e...579 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 Min mann tok tilvenningen på våre barn 😊 Anonymkode: 09061...14f 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Setter man jobb foran barna, så burde man ikke vært foreldre. Det er min mening. Da er man ikke kommet ditt i livet at man har tid til og være foreldre. Anonymkode: 1e823...4a1 Teller ikke far som forelder da eller? Hva er grunnen til at mor må ta tilvenningen og far ikke er bra nok? Anonymkode: a543f...162 17
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 Regner med at det blir pappaen som tar tilvenning her også. Han jobber offshore og er jo mye hjemme når han ikke er på jobb, så kanskje det blir mulighet for korte dager en periode. Så håper vi får det til å klaffe. Anonymkode: df9af...970 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er dette vanlig? Jeg hadde egentlig gjort klart alt jobbmessig for at barnehagestart og høsten skulle gå rolig for seg. Så dukket det opp en mulighet jeg ikke kunne si nei til, men det resulterer i en veldig travel høst for min del og at far må ta barnehagetilvenningen. Han sier selv at han synes det er greit men for min del stikker det i mammahjertet… jeg vil så gjerne være der med barnet. Merker så godt at barnet reagerer når jeg plutselig går fra en hverdag med mye fri og 6 timers vakter kontra nå hvor jeg er borte 8 timer hver dag. Er det bare en reaksjon jeg har på «hverdagen» med jobb og barnehage? kjenner jeg bare vil vær med den lille ungen min, men så har jeg plutselig en million arbeidsoppgaver som henger over meg. Anonymkode: 43486...524 Men ts, selv om det er vanlig at far tar tilvenningen og det går for de fleste supert, så er det selvfølgelig lov å kjenne på en vemodighet rundt dette Familien går inn i et nytt kapittel, en ny hverdag. Tillat deg selv å ha de følelsene, samtidig som du gleder deg over den spennende jobbmuligheten. Anonymkode: df9af...970 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Setter man jobb foran barna, så burde man ikke vært foreldre. Det er min mening. Da er man ikke kommet ditt i livet at man har tid til og være foreldre. Anonymkode: 1e823...4a1 Har man ikke (gode, stabile) jobber burde man ikke bære forelder etter min mening. Anonymkode: ae3ab...33b 2
Lula Skrevet 2. september 2021 #16 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Setter man jobb foran barna, så burde man ikke vært foreldre. Det er min mening. Da er man ikke kommet ditt i livet at man har tid til og være foreldre. Anonymkode: 1e823...4a1 Hvis det å ha 8 timers arbeidsdag er å sette jobb foran barna er det ikke mange her i landet som burde hatt barn! 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 2. september 2021 #17 Skrevet 2. september 2021 Helt vanlig. Jeg fikk nesten angst av å "gi han fra meg". En har jo tross alt vært sammen 24/7 i 1 år. Tok knapt 1 dag på jobb og jeg innså hvor mye jeg faktisk hadde savnet å være blandt voksne og å snakke om helt andre ting enn barn😅
solmåneogstjerner Skrevet 2. september 2021 #18 Skrevet 2. september 2021 Helt vanlig. Og egentlig tror jeg at tilvenningen går bedre da... ❤
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #19 Skrevet 2. september 2021 Helt vanlig, når jeg hadde min gutt på tilvenning var det også barn som bare hadde med seg far. Anonymkode: ab70d...17b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #20 Skrevet 2. september 2021 Jeg hadde tilvenningen med første barn og mannen hadde med andre. Da han var på tilvenning, var det flere andre fedre der. Jeg synes imidlertid også at det var litt sårt og skulle gjerne vært der for barna mine, men prøvde å tenke på at barna faktisk har det like godt med far Anonymkode: 5cece...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå