AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Hører om flere som har falske negative svar. Ei som testet to ganger pga mannen var smittet havnet i isolasjon, hun og barna testet negativ to ganger. Så på 10. dagen testet de begge positiv. Noen andre som har opplevd dette? Hele familien min er syk. Og kun negative tester (selvtester). Hoste, frysninger, vondt i kroppen, vond hals, snørrete, tungpust og diaré. Ikke alt på alle, men sykdomsfølelse på alle oss. Anonymkode: 7e38f...76e
Strange Doll Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Selvtester er ofte feil. Dere må ta vanlig test. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Strange Doll skrev (Akkurat nå): Selvtester er ofte feil. Dere må ta vanlig test. Hvorfor bruker se selvtester i skoler og barnehager i enkelte kommuner da? Håpløst å få time til vanlig test nå. Anonymkode: 7e38f...76e 2
Strange Doll Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor bruker se selvtester i skoler og barnehager i enkelte kommuner da? Håpløst å få time til vanlig test nå. Anonymkode: 7e38f...76e Jeg har snakket med coronatelefonen i tre forskjellige kommuner i dag og alle sier de selvtestene gir like mange feil svar som riktige. Jeg vet ikke hvorfor de gjør det. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Strange Doll skrev (4 minutter siden): Selvtester er ofte feil. Dere må ta vanlig test. Akkurat nå har vi ikke noe valg. Ved utbrudd i klassen så får vi selvtest for å teste hjemme. Umulig å få time til vanlig test her jeg bor med høyt smittetrykk og mange som tester. Det er forskjell på tester og håper at de vi får fra teststasjonen er bedre enn de som selges på apotek/byggevare/normal om det er de som ikke er bra nok? Anonymkode: 60a7f...ab1
Strange Doll Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat nå har vi ikke noe valg. Ved utbrudd i klassen så får vi selvtest for å teste hjemme. Umulig å få time til vanlig test her jeg bor med høyt smittetrykk og mange som tester. Det er forskjell på tester og håper at de vi får fra teststasjonen er bedre enn de som selges på apotek/byggevare/normal om det er de som ikke er bra nok? Anonymkode: 60a7f...ab1 Krysser fingrene for det Her hadde vi et tilfelle der det ble tatt en slik test som var negativ men personen testet positiv på vanlig test dagen etterpå.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Tror mange får negativ på grunn av at man ikke tar testen på riktig måte, i tillegg til at testen ikke er like pålitelig. Anonymkode: 0cf3a...c65 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Strange Doll skrev (6 minutter siden): Krysser fingrene for det Her hadde vi et tilfelle der det ble tatt en slik test som var negativ men personen testet positiv på vanlig test dagen etterpå. Hvor lenge gikk vedkommende med symptomer? Og hva gjorde at dere valgte å teste en gang til? Jeg skal på jobb denne uken og får svar på test i morgen, men har fått beskjed om at jeg kan jobbe fredag og helg dersom testen er negativ selv om jeg er syk. Helse, Anonymkode: 7e38f...76e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror mange får negativ på grunn av at man ikke tar testen på riktig måte, i tillegg til at testen ikke er like pålitelig. Anonymkode: 0cf3a...c65 Det er jo ikke så mange måter å teste på, er det? Hvor feil kam det være? Anonymkode: 7e38f...76e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor bruker se selvtester i skoler og barnehager i enkelte kommuner da? Håpløst å få time til vanlig test nå. Anonymkode: 7e38f...76e I nøden spiser fanden fluer. Det er fordi regjeringa var så opptatt med å sanke stemmer og åpne landet at de ikke tenkte på hva som reelt ville skje ved å fjerne nesten alt av tiltak i samfunnet. Og sette skoler på grønt nivå rett etter sommerferien. Folk kom fra utlandet og satte seg i klasserommet. De skulle planlagt bedre og oppbemannet. Eller åonet saktere dersom det er umulig å oppbemanne. Når det er sagt er det vel fremdeles så mange arbeidsledige her i landet at det burde være mulig å ansette flere smittesporere med rimelig relevant utdanning. Jeg sier ikke at det er feil å åpne, bare at de skulle planlagt litt bedre. Anonymkode: c3514...dbf
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo ikke så mange måter å teste på, er det? Hvor feil kam det være? Anonymkode: 7e38f...76e Mange som ikke tar pinnen langt nok oppi nesen fordi det er ubehagelig = ikke nok testmateriale.. Anonymkode: 0cf3a...c65 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mange som ikke tar pinnen langt nok oppi nesen fordi det er ubehagelig = ikke nok testmateriale.. Anonymkode: 0cf3a...c65 Den skal ikke langt opp i nesen. Det er hurtigtest som skal testes bare 2 cm inn og "skrape" nesesideveggen. Anonymkode: 7e38f...76e 2
Tone83 Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 Jeg kjenner en som fikk negativ på hurtigtesten og positiv på den vanlige. Men det er kanskje mulig å bære smittet uten at det vil vise på test tidlig i forløpet, slik at det er på slutten av karantene man får positiv test? Er jo en grunn til at man ikke kan teste seg ut på dag 1, ting skjer ikke sååå fort i kroppen. 2
Ulrikke Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 Strange Doll skrev (9 timer siden): Krysser fingrene for det Her hadde vi et tilfelle der det ble tatt en slik test som var negativ men personen testet positiv på vanlig test dagen etterpå. Det har jeg også vært borti fire tilfeller av. Stoler naturlig nok ikke særlig på hurtigtester... 2
Me for life Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 Vet om flere som fikk både en og to negative tester før den slo ut positivt. Det har ingenting med hvordan testen ble utført (her var det i tillegg på teststasjonen), men hvor lenge det hadde gått siden nærkontakt og smitte. I tilfellene jeg kjenner til slo ikke testene positivt ut før etter rundt syv dager etter smitte. 1
K@tt Skrevet 3. september 2021 #16 Skrevet 3. september 2021 Jeg fikk negativ hurtigtest og positiv pcr-test. Har vært to tilfeller med falskt positive tester her jeg bor, i to forskjellige tilfeller. Usikker på om det var hurtigtest eller ikke men jeg stoler i alle fall ikke på hurtigtester.
hablador Skrevet 7. september 2021 #17 Skrevet 7. september 2021 K@tt skrev (På 3.9.2021 den 23.43): Jeg fikk negativ hurtigtest og positiv pcr-test. Har vært to tilfeller med falskt positive tester her jeg bor, i to forskjellige tilfeller. Usikker på om det var hurtigtest eller ikke men jeg stoler i alle fall ikke på hurtigtester. Falsk positiv er vel aldri feil, vel? Det blir håpløst å vite, da en kan ha viruset uten symptomer. Men derimot falsk negativ, er det nok mange av, tror jeg.
Lilylune Skrevet 7. september 2021 #18 Skrevet 7. september 2021 Hva med falsk negativ pcr (ikke hurtig) på testestasjonen når man har symptomer? Er det vanlig? For da har man jo hatt enten korona viruset eller annet virus i kroppen en stund siden man har blitt syk
Gorbys Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 On 9/1/2021 at 11:51 PM, AnonymBruker said: Tror mange får negativ på grunn av at man ikke tar testen på riktig måte, i tillegg til at testen ikke er like pålitelig. Anonymkode: 0cf3a...c65 Enig med dette, er overraskende lett å gjøre feil med hurtigtestene. Slumset litt bevisst sammen med en kollega (vi testet oss selv, altså) for å teste ut hvor lite/mye som skulle til, og vi opplevde stadig vekk å få negativt svar når man egentlig skulle fått tilbake at noe var feil med testen. Jobbet på teststasjon frem til nå nylig, og hurtigtestene vi brukte fungerer på samme måten som de man kjøper på butikken. Eneste forskjellen var at våre ikke kom i porsjonspakker (eller hva man skal kalle det). Vi brukte aldri hurtigtester på folk uten symptomer på grunn av stor sjanse for falsk negativ.
K@tt Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 hablador skrev (12 timer siden): Falsk positiv er vel aldri feil, vel? Det blir håpløst å vite, da en kan ha viruset uten symptomer. Men derimot falsk negativ, er det nok mange av, tror jeg. Bare her jeg bor har det skjedd minst to ganger at man får falskt positiv test, så det skjer.
Anbefalte innlegg