Gjest Villfisker Skrevet 3. september 2021 #41 Del Skrevet 3. september 2021 flowerpower1 skrev (24 minutter siden): Dessverre går det ikke bare utover deg da. Men hele samfunnet. Og er man en av de uheldige, er det stakkers den. Å ta vaksinen garanterer heller ikke en normal hverdag igjen, selv om mange ønsker å tro at det er så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 3. september 2021 #42 Del Skrevet 3. september 2021 Ryddet for brudd på koronarommets regler. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 3. september 2021 #43 Del Skrevet 3. september 2021 Villfisker skrev (11 minutter siden): Og er man en av de uheldige, er det stakkers den. Å ta vaksinen garanterer heller ikke en normal hverdag igjen, selv om mange ønsker å tro at det er så enkelt. De fleste som blir innlagt nå er de uvaksinerte. Det garanterer ingenting men vi får aldri en normal hverdag igjen hvis ingen gidder og bidra i denne dugnaden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 3. september 2021 #44 Del Skrevet 3. september 2021 flowerpower1 skrev (1 time siden): De fleste som blir innlagt nå er de uvaksinerte. Det garanterer ingenting men vi får aldri en normal hverdag igjen hvis ingen gidder og bidra i denne dugnaden. Jeg sier hva jeg mener om saken, og tar det valget jeg mener er best for meg. I Israel f.eks, har de vaksinert langt større andel av befolkningen enn vi har. Likevel er det ingenting som tyder på at de nærmer seg en normal hverdag igjen. Ingen grunn til å tro at vi skal oppnå et annet resultat, med samme metode. Du står fritt til å brette opp armene hvis du vil det. Jeg vil det ikke. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sprudlepuddel Skrevet 3. september 2021 #45 Del Skrevet 3. september 2021 (endret) Villfisker skrev (På 3.9.2021 den 14.11): 😮 Endret 5. september 2021 av sprudlepuddel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 3. september 2021 #46 Del Skrevet 3. september 2021 Midterste rad skrev (16 minutter siden): au... Mente selvfølgelig ermene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikitaspin Skrevet 3. september 2021 #47 Del Skrevet 3. september 2021 Villfisker skrev (24 minutter siden): Jeg sier hva jeg mener om saken, og tar det valget jeg mener er best for meg. I Israel f.eks, har de vaksinert langt større andel av befolkningen enn vi har. Likevel er det ingenting som tyder på at de nærmer seg en normal hverdag igjen. Ingen grunn til å tro at vi skal oppnå et annet resultat, med samme metode. Du står fritt til å brette opp armene hvis du vil det. Jeg vil det ikke. 😉 De har egentlig ikke vaksinert flere, de var bare kjappe i begynnelsen, mange velger å ikke ta vaksinen. Et annet problem der er at risikogruppene ble vaksinert veldig tidlig og mange av dem er ikke beskyttet lengre, de får nå en 3. Vaksine. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 3. september 2021 #48 Del Skrevet 3. september 2021 Nikitaspin skrev (28 minutter siden): De har egentlig ikke vaksinert flere, de var bare kjappe i begynnelsen, mange velger å ikke ta vaksinen. Et annet problem der er at risikogruppene ble vaksinert veldig tidlig og mange av dem er ikke beskyttet lengre, de får nå en 3. Vaksine. Hmm.... Rart det snakkes om hyppig påfyll. Det gjør meg bare enda mer skeptisk. 🤔 Jeg vil gjerne ta feil, men vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 3. september 2021 #49 Del Skrevet 3. september 2021 Outlander skrev (5 timer siden): Det tviler jeg på. Et MINIMUM er redd selve spisen- de fleste i denne gruppen er nok noe helt annet, som ikke kan nevnes her uten denne blir slettet. Da påstår du at statsråden lyver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 3. september 2021 #50 Del Skrevet 3. september 2021 De få som jeg vet har takket nei/ikke svart er i hovedsak mennesker som sliter med (flere typer) angst. Ene personen tror jeg egentlig ønsker å ta vaksinen, men den sosiale angsten stopper vedkommende fra å møte opp i massevaksineringslokalene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 3. september 2021 #51 Del Skrevet 3. september 2021 flowerpower1 skrev (8 timer siden): Hvorfor ikke? Hvorfor skal vi som ikke skal ha den hele tiden måtte forklare oss? Dette er ett frivillig valg. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 3. september 2021 #52 Del Skrevet 3. september 2021 5 hours ago, Villfisker said: Jeg sier hva jeg mener om saken, og tar det valget jeg mener er best for meg. I Israel f.eks, har de vaksinert langt større andel av befolkningen enn vi har. Likevel er det ingenting som tyder på at de nærmer seg en normal hverdag igjen. Ingen grunn til å tro at vi skal oppnå et annet resultat, med samme metode. Du står fritt til å brette opp armene hvis du vil det. Jeg vil det ikke. 😉 Dette stemmer ikke. Vi har en god del flere vaksinerte og omtrent like mange fullvaksinerte. I tillegg har vi hatt lenger tid mellom dosene og gitt mange fler av modernas vaksine, som man mener gir bedre beskyttelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 3. september 2021 #53 Del Skrevet 3. september 2021 zemer skrev (18 minutter siden): Hvorfor skal vi som ikke skal ha den hele tiden måtte forklare oss? Dette er ett frivillig valg. Fordi det er interessant og høre hvorfor. Ingen må forklare noe, men er ganske spesielt at noen velger og tro at de har bedre peiling på corona og vaksiner enn det forskere og helsepersonell over hele verden har.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 3. september 2021 #54 Del Skrevet 3. september 2021 flowerpower1 skrev (3 minutter siden): Fordi det er interessant og høre hvorfor. Ingen må forklare noe, men er ganske spesielt at noen velger og tro at de har bedre peiling på corona og vaksiner enn det forskere og helsepersonell over hele verden har.. Det er vel like lite interessant å høre hvorfor noen ikke vaksinerer seg, som å høre at de som vaksinerer seg gjør det for å kunne reise enkelt og få mer frihet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 3. september 2021 #55 Del Skrevet 3. september 2021 flowerpower1 skrev (7 minutter siden): Fordi det er interessant og høre hvorfor. Ingen må forklare noe, men er ganske spesielt at noen velger og tro at de har bedre peiling på corona og vaksiner enn det forskere og helsepersonell over hele verden har.. Nei, egentlig er det ikke interessant for deg og andre å høre grunnen. Grunnen til at folk spør er for å si at valget vi som ikke skal vaksinere oss er feil. Thats it... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 3. september 2021 #56 Del Skrevet 3. september 2021 Justlooking skrev (2 minutter siden): Det er vel like lite interessant å høre hvorfor noen ikke vaksinerer seg, som å høre at de som vaksinerer seg gjør det for å kunne reise enkelt og få mer frihet. Det er jo anbefalt og vaksinere seg, så man skjønner jo gjerne hvorfor folk velger det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 3. september 2021 #57 Del Skrevet 3. september 2021 Justlooking skrev (5 minutter siden): Det er vel like lite interessant å høre hvorfor noen ikke vaksinerer seg, som å høre at de som vaksinerer seg gjør det for å kunne reise enkelt og få mer frihet. Nemlig!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 3. september 2021 #58 Del Skrevet 3. september 2021 Jajajane skrev (8 minutter siden): Nei, egentlig er det ikke interessant for deg og andre å høre grunnen. Grunnen til at folk spør er for å si at valget vi som ikke skal vaksinere oss er feil. Thats it... Ja dere beviser jo mer og mer at det er feil når dere ikke klarer og forklare hvorfor engang.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 3. september 2021 #59 Del Skrevet 3. september 2021 Jeg har ingen tiltro til myndighetene, da de har vært uklare hele veien. Myndighetene lærer mer og mer for hver dag de også, så alt de sier er ikke nødvendigvis fasiten i det lange løp, men det er fasiten den dagen. Det tok evigheter før man fant ut at jorda var rund, man var innom flere "fasiter" før det motsatte ble bevist. Jeg tror ikke de bevisst ønsker oss dårlig, jeg mener bare at enhver autoritetsperson er da også kun et menneske, og kan ta feil, lære mer for hver dag osv. Covid skal selvfølgelig tas seriøst, jeg kjenner absolutt ingen som ikke mener det var en influensa med ekstra vondt i bryst og dårligere pust. Ingen jeg kjenner har ment dette var grusomt som det ble fortalt om, men at det var verre enn vanlig influensa. De fleste tallene stammer fra eldre, og i det hele bildet så er det ikke så mye fler dødsfall enn enkelte andre alvorlige influensaer. Om dette er pga munnbind og avstand? Idk..mest sannsynlig. Det at hele verden ble snudd på hodet over natta, og det virket som en apokalypse hvor folk hamstret inn dopapir, får meg bare til å huske på hvor egoistiske folk er når det kommer til frykt, alle har nok med seg selv. Hvis Erna drar på bursdag med flere enn det er lov og risikerer covid.. og hun vet mer om covid enn alle som ser nyheter, hvor dødelig er det da egt?? Jeg setter spmtegn til mye, også opphavet og etterforskningen av hvor covid kom fra. Og hvorfor shamer folk enkelte for å ikke ta vaksinen? "Hvis du er vaksinert så smitter du ikke folk", det er jo motbevist? Du kan like godt smitte folk som vaksinert, og da hjalp plutselig ikke vaksinen for andre enn deg selv? Jeg vil heller ta kvelden av covid, enn av blodpropp fra vaksina.. that's just me. Jeg hadde covid ifjor høst, for jeg merket det på lungene mine. Jeg røyker hver dag og har det fint, er helt frisk nå. Det kan gå begge veier og er veldig individuelt. La de som ønsker å være sikker få ta vaksinen, men ikke vær stygg mot de som velger å ikke. Det er dobbeltmoral, og vi alle har rett på vårt eget valg. Mange, som meg selv.. tørr ikke pga angst og frykt.. med tiden tror jeg de fleste vil ta den om de ser en bra virkning av den. Covid forsvinner ikke med det første, den må nok bare dø ut og bli mutert dårligere. De sterkeste overlever, og naturen rydder opp. Det er trist men sånn er det med sykdom.. De som får den og overlever vil bli hakket mer imun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jhaawk Skrevet 3. september 2021 #60 Del Skrevet 3. september 2021 flowerpower1 skrev (20 minutter siden): Ja dere beviser jo mer og mer at det er feil når dere ikke klarer og forklare hvorfor engang.. Ja jeg stusser på hvorfor ikke de uvaksinerte ikke klarer å gjøre rede for seg. Jeg har hørt tåplige grunner som angst for allergisjokk, eller at det er mye fram og tilbake med hvor effektive vaksinene er, samt noe konspirasjonsteori fjas om nobelprisvinnere og mrna-oppfinnere. Nå må folk våkne opp og stikke finger'n i jorda. Folk får gå inn på fhi.no og lese seg opp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg