AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Del Skrevet 1. september 2021 til å erstatte ødelagte organer, fremfor organdonasjon. Slik at vi slipper dette tullet med organdonor, venteliste, organhøsting, svart marked, etc.? Anonymkode: a6eaa...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 2. september 2021 #2 Del Skrevet 2. september 2021 Organer er jo så forskjellige. Pacemakere har jo eksistert lenge. Ledd, klaffer og noen blodårer finnes allerede. En utfordring er at kroppen frastøter objekter den oppfatter som fremmede. Det jeg tror vil komme er at vi kan dyrke nye organer basert på arvestoffet til pasienten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Del Skrevet 2. september 2021 stan skrev (1 time siden): Organer er jo så forskjellige. Pacemakere har jo eksistert lenge. Ledd, klaffer og noen blodårer finnes allerede. En utfordring er at kroppen frastøter objekter den oppfatter som fremmede. Det jeg tror vil komme er at vi kan dyrke nye organer basert på arvestoffet til pasienten. Behovet er størst for nyrer. Deretter lever, hjerte, lunger og bukspyttkjertel. Så tenker først og fremst på slike organer. Anonymkode: a6eaa...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 2. september 2021 #4 Del Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Behovet er størst for nyrer. Deretter lever, hjerte, lunger og bukspyttkjertel. Så tenker først og fremst på slike organer. Anonymkode: a6eaa...986 Lever tror jeg de har klart å dyrke kunstig. De tar celler fra pasienten, dyrker de og så setter tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå