Gå til innhold

Jeg har fått barn, og mamma vet ikke om det..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har valgt å kutte all kontakt med moren min fordi hun har behandlet meg og søsknene mine veldig dårlig egentlig hele livet. Vi snakker psykisk og fysisk vold, med klaps og nedlatende snakk om oss og faren vår når vi ikke "oppførte" oss slik hun ville. Vi har alle slitt litt psykisk gjennom livet men har heldigvis klart oss godt som voksne likevel. Moren vår er ekstremt selvsentrert med kort lunte, og pappa gikk heldigvis fra henne da hun var utro flere ganger mot han. 

Da jeg brøt all kontakt ble hun veldig sint, men hun har omsider klart å la være å prøve å kontakte meg, også gjennom søsknene mine, heldigvis. Det er kanskje fem år siden vi hadde noe med hverandre å gjøre nå. 

Nå har jeg fått mitt første barn. Jeg ønsker ikke at hun skal vite noe om dette, men samtidig synes jeg det er ekkelt å høre at søsknene mine synes det er veldig rart g slitsomt at moren vår ikke vet noe om det. Begge søsknene mine har litt kontakt med moren vår, de sier at de prøver å sette grenser for henne for at det skal gå an, og at det er verre å bryte all kontakt siden vi alle bor i samme by.  Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre, og håper noen har noen råd til meg.

Anonymkode: 2df31...d89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du at du vil at dine søsken må holde det hemmelig at du har fått barn? Altså, du kan jo la være å ha kontakt med din mor selv om dine søsken forteller henne at du har fått barn? 

Til syvende og sist er det du selv som må finne ut hva som er rett for deg. Selv om jeg også har en mor jeg ikke har kontakt med fordi hun er psyko, så betyr ikke det at jeg kan gi deg råd om hva du bør gjøre, fordi hva som er rett for meg er ikke nødvendigvis rett for deg.

Anonymkode: df428...a1c

• Liker 2
Skrevet

Vi har alle vårt tenker jeg, for min del så hadde jeg ikke sagt noe men jeg er ikke i den situasjonen at jeg har søsken som har kontakt med den forelderen jeg har kuttet. Kuttet ut min forelder helt når jeg var 19 og har ikke angret en dag, det å få barn gjorde meg bare enda sikrere på at jeg hadde valgt riktig. Aldri om jeg hatt utsatt mitt barn for det uvesenet.

Det man ikke vet har man ikke vondt av, hun fortjener da ikke å vite at du har barn. At dine søsken har problem med dette er deres valg, de har valgt å ha kontakt med henne da må de respektere dine ønsker om at du ikke vil hun skal vite at du har barn.

Anonymkode: 06978...809

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, men jeg synes også at det er litt mye å forvente at søsknene dine skal holde det hemmelig. En ting er at de ikke aktivt deler det med henne, men det er ganske krevende å alltid passe på å formulere seg uten forsnakkelser eller vendinger som får den man snakker med til å stusse. Jeg ville nok blitt veldig sliten av det dersom jeg skulle holde noe lignende skjult for mine søstre. 

Jeg forstår godt at du ønsker å sette noen grenser for deg selv, men jeg ville forsøkt å finne ut hvordan du kan opprettholde grensene dine _selv om_ du har fått barn, fremfor å velge det å skjule det som strategi. Hvis dere alle bor på samme sted, vil hun trolig finne ut av det før eller siden - hva gjør du da? Tenk over det, og vurder om det kanskje er noe du kunne ha begynt med allerede nå. Som sagt så forstår jeg godt at dette er en vanskelig situasjon og at det enkleste er å be dem om å ikke dele informasjonen, men det kan være svært krevende å holde på andres hemmeligheter. Da tenker jeg ikke bare på det å faktisk holde det for seg selv, men alle båndene man legger på seg selv i kommunikasjonen med den andre for å klare det. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker det er en hemmelighet som vil bli vanskelig å holde over tid. Hvis hun besøker dine søsken så må de evt gjemme bilder av barnet ditt som de evt har. Og dere bor i samme by ser jeg. Oddsen for at dere møtet på hverandre er jo ganske stor. Samme We det at andre som kjenner deg og henne forteller henne det fordi de ser deg med et barn. Jeg ville bare latt henne få vite det uten å gjøre noe mer ut av det. Da slipper du å tenke hva hvis. 

Anonymkode: f809d...d6d

Skrevet

Jeg tenker som de andre at dine søsken må få slippe å holde dette hemmelig. Du må ikke ha kontakt med henne selv om du har fått barn. Din mor får se bilder hos dine søsken hvis hun har behov for det. Det er ingen menneskerett å få møte eller ha noe med barnebarnet å gjøre. 

Hun har ødelagt den sjansen for seg selv til å ha kontakt med deg og da også dine barn.

Men for dine søsken vil dette bli en veldig belastning å skulle holde hemmelig!

Anonymkode: 96282...b19

• Liker 2
Skrevet

Tenker at det ikke er noe problem å være søsken av deg og si til vår mor at du ikke ønsker at vi sier noe om ditt liv. 

Helt uproblematisk. 

Anonymkode: 54cab...9bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i en lignende situasjon, hvor søsken har kontakt med moren vår, og jeg ikke. Jeg har fortalt søskenet mitt at jeg ønsker ikke at moren vår skal vite noenting om livet mitt, og hen respekterer selvfølgelig det. Om det er "slitsomt" for søsknene dine er det faktisk kun deres problem som de må deale med selv.

Anonymkode: 4d7e9...9c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...