AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Jeg har et barn med adhd og tourette, han sliter med eksplosivt sinne og det går ofte hardt utover ting. Nå mener eksen jeg skal erstatte og betale for tingene som har blitt ødelagt hos meg, eller som har vært hos meg og «plutselig» ikke virker etter noen dager hos han. jeg mener dette er urimelig, men han krever jeg skal gjøre opp for meg og at jeg ikke gjør nok for at ting ikke skal bli ødelagt. Hos han er det tydeligvis ingenting som blir ødelagt, noe jeg vet ikke stemmer. Er jeg egentlig urimelig? Jeg snakker med eksen de gangene ting har blitt ødelagt og har har ikke sagt noe om at han vil at jeg skal erstatte det, kom egentlig ut av det blå i dag. Anonymkode: 4663d...8c3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Hva slags ting snakker vi om? Potteplanter? Det kan vel ikke han bestemme du skal erstatte hjemme hos deg? iPhone? Det er en annen sak Anonymkode: 1d45a...785 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Da slutter dere rett og slett å ha ting som sendes frem og tilbake, vel. Anonymkode: 0dd0f...325 26
Maleficenta Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har et barn med adhd og tourette, han sliter med eksplosivt sinne og det går ofte hardt utover ting. Nå mener eksen jeg skal erstatte og betale for tingene som har blitt ødelagt hos meg, eller som har vært hos meg og «plutselig» ikke virker etter noen dager hos han. jeg mener dette er urimelig, men han krever jeg skal gjøre opp for meg og at jeg ikke gjør nok for at ting ikke skal bli ødelagt. Hos han er det tydeligvis ingenting som blir ødelagt, noe jeg vet ikke stemmer. Er jeg egentlig urimelig? Jeg snakker med eksen de gangene ting har blitt ødelagt og har har ikke sagt noe om at han vil at jeg skal erstatte det, kom egentlig ut av det blå i dag. Anonymkode: 4663d...8c3 mener du ting som er hans som gutten har tatt med hjem til deg? hvirfor lar han gitten ta med ting til deg som han er så redd for da? 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva slags ting snakker vi om? Potteplanter? Det kan vel ikke han bestemme du skal erstatte hjemme hos deg? iPhone? Det er en annen sak Anonymkode: 1d45a...785 Det kan være mobil, pc skjerm, PS kontroll, til og med en pc har jeg fått skylden for. Skal sies at ting har vært veldig turbulent og jeg har egentlig sagt at jeg ikke vil flytte ting mellom hjemmene da jeg aldri vet hva som kommer fra han. Jeg har ikke kjøpt nytt med en gang hvis ting har blitt ødelagt, men eksen gjør det. Da har eksen plutselig sagt at skjerm etc kan bli med til meg, noe jeg har tillatt- så det er sikkert feil av meg. Anonymkode: 4663d...8c3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Maleficenta skrev (4 minutter siden): mener du ting som er hans som gutten har tatt med hjem til deg? hvirfor lar han gitten ta med ting til deg som han er så redd for da? Det kan være gaver som barnet har fått, eller noe han har kjøpt. Hvis han mener ting blir så mye ødelagt hos meg så lurer jeg også på hvorfor han har valgt å sende det til meg. Anonymkode: 4663d...8c3
Maleficenta Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan være gaver som barnet har fått, eller noe han har kjøpt. Hvis han mener ting blir så mye ødelagt hos meg så lurer jeg også på hvorfor han har valgt å sende det til meg. Anonymkode: 4663d...8c3 er no fishy her. Vedder på at det var hjemme hos han det ble ødelagt og så juger han og sier det skjedde hos deg for å håve inn no penger fra deg. Dessuten om det er gaver gutten har fått av han så er det jo gutten sine egne ting. Du skal da ikke betale erstatning for at han ødelegger sine egne ting 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Maleficenta skrev (1 minutt siden): er no fishy her. Vedder på at det var hjemme hos han det ble ødelagt og så juger han og sier det skjedde hos deg for å håve inn no penger fra deg. Dessuten om det er gaver gutten har fått av han så er det jo gutten sine egne ting. Du skal da ikke betale erstatning for at han ødelegger sine egne ting Hæ? Hvordan i alle dager kom du til den konklusjonen? 😂😂😂 Anonymkode: 1d45a...785 6
Maleficenta Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hæ? Hvordan i alle dager kom du til den konklusjonen? 😂😂😂 Anonymkode: 1d45a...785 aner jeg et snev av ironi her? 🤣. Liksom you think?? Duuh.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 Tenk mer på å hjelpe sønnen din enn hvem som skal betale. Dere har feil fokus. Og hvorfor erstatter dere alt han ødelegger, barn har godt av å lære konsekvenser av sine handlinger. Anonymkode: 99fc3...07f 11
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 Strengt talt er det vel barnet som bør erstatte det som blir ødelagt? Anonymkode: d379b...380 4
PM75 Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 Jeg antar at det er barnefar, siden du prater om samvær. Og det er helt ulogisk at du skal betale for noe som blir ødelagt hos han.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 Snakker vi om en 5 åring eller en 15 åring her? Anonymkode: fdee4...157
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 Kondolerer TS. Hva kan man gjøre med en slik unge? Anonymkode: 8fbb5...16a
AprilLudgate Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 For en giftig og merkelig kommunikasjon 😬 Uansett: dere kan søke om stønad pga ekstra slitasje ved diagnoser. Den summen kan eventuelt benyttes til ting som får slitasje. Da fortrinnsvis barnets ting/klær. Folk her som mener et barn med Tourettes og ADHD skal erstatte selv er helt på bærtur og uempatiske. Har dere veiledning med foreldre/barn hvordan man kan redusere dette? Altså hvordan dere kan hjelpe barnet til å kanalisere dette over på noe mindre eventuelt ødeleggende? 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #16 Skrevet 2. september 2021 Jeg har sagt at om ting tas med til meg, så er jeg ikke ansvarlig for om det blir ødelagt. De er 10 og 12 år nå. Men det kommer også til å gjelde når de blir eldre. Nå har de fast kun mobil (ikke dyr) med frem og tilbake utenom skoleting og klærne de har på skoledagen. Anonymkode: d9ea9...589 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #17 Skrevet 3. september 2021 Altså, det er uansett en dårlig ide å drive og flytte ting som skjermer fram og tilbake. Skadepotensialet er nokså stort, selv for voksne, forsiktige folk. Ville vel heller ikke latt 10-12 åringer med disse diagnosene få PlayStation 5 ennå. Heller kjøpt opp brukte kontrollere til PlayStation 4 og hatt i bakhånd. For såvidt kjenner jeg ingen barn i den alderen som har PlayStation 5 ennå. Anonymkode: e04fb...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå