Palmetreet Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 (endret) Planen har vært å male stua før vi skal selge. Så vi endte opp med å sparkle alle hullene. Men nå er jeg usikker på om det er noe vits i å male hele stua før salg, for de som kjøper vil kanskje male det til sin egen farge uansett? For er en enormt stor stue, og tenker det er mye jobb å male den. Og at det kanskje er helt unødvendig arbeid. Vil verdien gå ned hvis jeg ikke maler eller har ikke dette noen betydning? Ville du latt være å kjøpe hvis stua ikke var malt, men sparklet og klar for maling? Endret 1. september 2021 av Palmetreet
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Palmetreet skrev (2 minutter siden): Planen har vært å male stua før vi skal selge. Så vi endte opp med å sparkle alle hullene. Men nå er jeg usikker på om det er noe vits i å male hele stua før salg, for de som kjøper vil kanskje male det til sin egen farge uansett? For er en enormt stor stue, og tenker det er mye jobb å male den. Og at det kanskje er helt unødvendig arbeid. Vil verdien gå ned hvis jeg ikke maler eller har ikke dette noen betydning? Ville du latt være å kjøpe hvis stua ikke var malt, men sparklet og klar for maling? Om du har sparklet så må du male. Hvis ikke ser det jo bare sinnsykt uferdig og halvgjort ut. Hadde ikke fått noen god følelse av det. Anonymkode: 261f1...072 28
mereo Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du har sparklet så må du male. Hvis ikke ser det jo bare sinnsykt uferdig og halvgjort ut. Hadde ikke fått noen god følelse av det. Anonymkode: 261f1...072 Dette! Halvgjort er jo ikke akkurat noe som tiltrekker seg kjøpere. 6
Gjest Elder Millennial Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Jeg vil ha min egen stil og ser på de fleste hus som renoveringsobjekter skal jeg være helt ærlig. Det skal godt la seg gjøre at ett hus er helt strøkent og just i min stil. Jeg ville ikke brukt tid og penger på å male stuen halvveis hvertfall. Det må være strøkent, ellers kan du likegodt la være.
Gjest theTitanic Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Tenk på hvor mye førsteinntrykket har å si. Hvor viktig det er å møblere og male riktig for å gi et godt inntrykk, selv om kjøperne vet godt at møbler ikke følger med. Det er verdt så mye at boligselgere betaler dyrt for god fotograf og dyrt for stylingfirma til å style og å bruke sine møbler på visningene og enda så lønner det seg med god margin.
GlutheaMaxima Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Om veggen så jevn og fin ut og var helt klar for å males hadde jeg ikke brydd meg. Vil sjelden beholde fargene andre folk har valgt uansett. Jeg er forøvrig på boligjakt nå for tiden, og syns bare det er positivt om det er noen små «mangler», for da får jeg følelsen av at jeg også har sjans, og dessuten kan gjøre ting på min måte. Kanskje det kommer an på hvilken prisklasse det er snakk om? Eller kanskje det bare er meg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Jeg ville vært skeptisk til å kjøpe av noen som ikke engang gidder å male ferdig før salg. Lurer da på hvor mye annet vedlikehold som ikke er gjort. Anonymkode: 224b3...151 18
newman01 Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 Selvfølgelig må man male veggene hvis man skal selge. Mal hvitt, det ser ok ut på bilder, og det er lett for kjøpere på visning å visualisere andre farger. Og på toppen av det hele: Det blir lettere for kjøper å male selv i ønsket farge når de flytter inn. Male vegger og fikse småting er det billigste tiltaket man kan gjøre i forkant av salg, og det lønner seg 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 Du bør male, ja. Dersom stua er halvferdig så begynner jeg, som boligkjøper, å lure på hva annet som er «halvveis» ved boligen. Her bor det tydeligvis folk som ikke gidder å gjøre ting ordentlig, liksom. Dessuten, hvis det er nymalt så MÅ ikke kjøper male før de flytter inn, de kan ta andre ting først og male NPR de får tid. Anonymkode: 835ba...f7b 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Vi har akkurat lagt ut vår bolig for salg og har lagt ned en god del penger og arbeid i å få den så presentabel som mulig. Vi har kvittet oss med fiskebeinstapet i stua og tatt vekk grusom struktur bak ovn og på pipe, og har lagt parkett i hele overetasjen for å få likt gulv over alt. Vi har også hyret stylist og fått leid møbler i hele huset, og bildene er helt fantastiske. Vi har akkurat solgt en annen bolig i en annen del av landet, der vi sto for styling selv. Forskjellen er enorm. Vi gjør ikke dette for å få høyest mulig pris, men for i det hele tatt å få solgt boligen. Jeg tror likevel vi vil få igjen det vi har lagt i den. Så mitt tips er: MAL! Anonymkode: 2d1cf...f47 1
Palmetreet Skrevet 2. september 2021 Forfatter #11 Skrevet 2. september 2021 Takk for gode tips 😄 Da blir det maling
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 Mal en kontrastvegg der det er sparklet så slipper du male alle veggene? Anonymkode: 9da60...da9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #13 Skrevet 3. september 2021 GlutheaMaxima skrev (På 1.9.2021 den 21.42): Om veggen så jevn og fin ut og var helt klar for å males hadde jeg ikke brydd meg. Vil sjelden beholde fargene andre folk har valgt uansett. Jeg er forøvrig på boligjakt nå for tiden, og syns bare det er positivt om det er noen små «mangler», for da får jeg følelsen av at jeg også har sjans, og dessuten kan gjøre ting på min måte. Kanskje det kommer an på hvilken prisklasse det er snakk om? Eller kanskje det bare er meg. Du synes det er positivt med halvgjorte jobber fordi du da føler at det er så uattraktivt at ingen andre vil ha det og du da kan få kjøpt det billig? 😂 Det argumenterer jo 150% for hvorfor TS definitivt skal male og gjøre ferdig jobben 😂 Anonymkode: 261f1...072 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #14 Skrevet 3. september 2021 Du bør male, du vil jo ha mest mulig for boligen. Anonymkode: 352d5...bcb
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #15 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 21.29): Om du har sparklet så må du male. Hvis ikke ser det jo bare sinnsykt uferdig og halvgjort ut. Hadde ikke fått noen god følelse av det. Anonymkode: 261f1...072 Ts kan like godt henge opp bilder. Ts: de aller, aller fleste som kjøper bolig kjøper det de ser. De kjøper huset ditt etter stylingen - sofaen, blomstene, de grønne plantene, den friske inneluften, solen gjennom vinduene, badet som du har stylet som et spa og soverommet som du har latt som er et hotellrom. Det er langt viktigere at du gjemmer alt som smaker av arbeid og strev enn at du maler. Folk flest evner ikke se at tapet er slitt og romløsningen dårlig. De tenker ikke på når det elektriske var nytt og at solen forsvinner klokken 18.30. Har du en stygg vegg? Heng opp et bilde. Har du en stygg sofa? Lån en med naboen. Ikke kast bort tid på å pusse opp. Anonymkode: a1aef...824 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #16 Skrevet 3. september 2021 Halvferdig arbeid trekker veldig ned på visning og på bildene i annonsen. Færre møter opp på visning, med mindre de er veldig opptatte av akkurat den beliggenheten. Da er ikke veggfargen så farlig. Anonymkode: 0fc8f...538 1
GlutheaMaxima Skrevet 4. september 2021 #17 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du synes det er positivt med halvgjorte jobber fordi du da føler at det er så uattraktivt at ingen andre vil ha det og du da kan få kjøpt det billig? 😂 Det argumenterer jo 150% for hvorfor TS definitivt skal male og gjøre ferdig jobben 😂 Anonymkode: 261f1...072 Hahah, jeg tror nok egentlig du har rett. 😆 Men det bør stå: «Halvgjorte jobber som er ekstremt enkle å fullføre selv». Vil jo ikke ha et halvgjort kjøkken, liksom. Selv om jeg etterhvert begynner å tenke at TS bør male, er jeg ikke heeelt sikker på at det er det eneste riktige. Jeg er jo en reell representant for folk som potensielt vil komme og se på leiligheten, så jeg skrev det jeg umiddelbart tenkte for å tilføre litt flere synspunkter til tråden. I det fryktinngytende Oslo-boligmarkedet virker det som om man nærmest er nødt til å ha et finn-varsel som heter «oppussingsobjekt» om man er en vanlig dødelig. Så joda, jeg får faktisk litt høyere puls og stor trang til å gå på visning når jeg ser litt stygge vegger. Jeg kan vel ikke være den eneste som tenker slik. Og hvis det er flere som meg, har plutselig TS en gjeng maleklare folk på visning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå