Gå til innhold

Tørke klær i kjeller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i firemannsbolig oppført på 50 tallet. Har tørket klær i stua hele tiden, men driver nå å pusser opp og ønsker ikke ha klær stående i stuen lenger. Balkong er for liten til klestørk, begge soverommene er i bruk, er kun stuen det er plass. I kjelleren har jeg en bod, som bare er min, den har ventilasjons luke og lurer på om jeg kan tørke klær der nede?

Anonymkode: c1ec4...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Bor i firemannsbolig oppført på 50 tallet. Har tørket klær i stua hele tiden, men driver nå å pusser opp og ønsker ikke ha klær stående i stuen lenger. Balkong er for liten til klestørk, begge soverommene er i bruk, er kun stuen det er plass. I kjelleren har jeg en bod, som bare er min, den har ventilasjons luke og lurer på om jeg kan tørke klær der nede?

Det vil jeg jo anta, med mindre det står noe annet i vedtektene? Kan være lurt med en avfukter for sikkerhetsskyld

Anonymkode: 1b110...43a

Skrevet

Det kommer an på kjelleren. Bor også i flermannsbolig fra femtitallet, og her er det så rått i kjelleren at klærne ville blitt ødelagt. Andre steder jeg har bodd ville det gått helt fint.

Er boden såpass at du kan lagre klær og lignende? Er det isolert kjeller? Er det rent på boden? Er det typisk bod/kjellerlukt der?

Skrevet
Taluno skrev (10 timer siden):

Det kommer an på kjelleren. Bor også i flermannsbolig fra femtitallet, og her er det så rått i kjelleren at klærne ville blitt ødelagt. Andre steder jeg har bodd ville det gått helt fint.

Er boden såpass at du kan lagre klær og lignende? Er det isolert kjeller? Er det rent på boden? Er det typisk bod/kjellerlukt der?

Boden er ikke akkurat ren, støvsuget litt der i går. Det lukter kjeller, men hvor fuktig det er der vet jeg ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Boden er ikke akkurat ren, støvsuget litt der i går. Det lukter kjeller, men hvor fuktig det er der vet jeg ikke.

vel der har du svaret ditt, vil du gå rundt å lukte kjeller? 

Anonymkode: 312ad...994

• Liker 3
Skrevet

Kjøp en tørketrommel?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En liten radikal tanke herfra: hva med å tørke klærne ute?
Jeg regner med at dere har et fellesareal der du kan sette et tørkestativ.  :)

Anonymkode: dbe1c...d2e

• Liker 1
Skrevet

Luftavfukter.

Anonymkode: 6f6e8...6e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klærne vil mest sannsynlig trekke til seg støv og møkk, og lukte kjeller, men ja, du kan nok tørke klær der. Men vil anbefale deg å tenke deg nøye om, kjellerlukt som setter seg i klærne går ikke alltid bort ved vask senere heller, så den dagen du ikke vil gå rundt å lukte kjeller bør klærne byttes ut. 

Jeg for min del ville aldri tørket klær ett sted hvor det lukter mye kjeller/loft. Og iallefall ikke om boden/tørkestedet ikke er like rent som typisk oppholdsrom. Jeg tørker på badet, har kjøpt tørkestativ som passer i dusjen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...