Gå til innhold

Butikken H&M ber meg levere inn attester for høyere lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg har nettopp begynt i butikken H&M og ble bedt om å ta med vitnemål, jobbstrategi etc for å få høyere lønn. 

Tingen er at jeg vet ikke helt hvilke attester de mener. 

Jeg holder på med en master, er på førsteåret. Skal jeg da vise dette? Selv om masteren ikke er fullført? Får jeg noe for dette året? 

Å levere attes for bachelor og videregående er ok. 

Men arbeidsattester? 

Jeg jobbet på en klesbutikk for 7 år siden. Må jeg kontakte denne butikken igjen for å få attest? Da jeg var så ung så hadde jeg ikke hørt om attester. 

Holder det at det står på skatteetaten eller hvor det er at jeg hadde en 40% stilling i min forrige jobb eller må jeg kontakte min forrige jobb og få attest? 

Mer det andre måter å få attester på enn å kontakte gamle arbeidsgivere? Det er ikke sikkert den personen jeg hadde som leder er leder lenger for eks. 

Hva konkre er det som trekker opp lønnen? Per år arbeidet? Eller hvor høy stilling en har hatt tidligere? 

Teller også kurs jeg har tatt? 

Trenger sårt hjelp.. og vil ikke spørre den nye lederen min på H&M

Anonymkode: 1f14f...194

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbattest ble byttet om til jobbstrategi i første setning, mente jobbattest

hilse Ts

Anonymkode: 1f14f...194

Skrevet

Hei, jeg er usikker. I fare for å gi feil info så tror jeg det er høyere lønn per fullførte utdanning/grad.

Usikker på det med arbeidsattester, lurer på det samme.. så vil følge tråden..

• Liker 1
Skrevet

For at de skal vite hvilket lønnstrinn du kan få så må du levere attest fra alle tidligere arbeidsplasser med stillingsprosent og hvor lenge du jobbet der.

De skal ikke ha noe om master før den er fullført, men annen utdannelse, kurs som kan være relevant til jobben bør være med.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som er organisert der? Alltid lurt å spørre de. Jeg jobber i staten, så ikke sikkert de gjør det samme hos hm. Men her er det utdanning og arbeidsattester som gjelder. Tror man må ha jobbet minimum 20% for å få uttelling. Du må kontakte tidligere arbeidsgiver for attest. Trenger ikke stå mer enn "Kine jobbet hos oss fra xx-xx i fast 40% stilling" signert av arbeidsgiver. Utskrifter fra skatteetaten eller lønnslipper osv godtas ikke som dokumentasjon hos oss i alle fall.

Anonymkode: 8ee8b...91d

Skrevet

I butikk får du uttelling på butikkjobben du har hatt tidligere ikke høyere utdanning. Så det de trenger er vel attest fra den forrige butikken og eventuelt vitnemål fra vgs. Du må nok kontakte den forrige sjefen, eventuelt om du har arbeidskontrakt fra den forrige jobben der det står prosentstillingen du hadde. 

Anonymkode: 2dcf9...647

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...