AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Jeg er ikke verdens mest ondskapsfulle person, men jeg kan av og til klikke og oppføre meg stygt (jeg skjems veldig over det). Nå har jeg de siste årene prøvd å få litt selvutvikling og bli en bedre versjon av meg selv. Jeg merker at jeg liker meg selv og tenker noen ganger at jeg hadde likt å ha en som meg som venn. Jeg har begynt å lytte mer enn jeg prater, jeg gjør tjenester uten å forvente noe tilbake jeg vil bare gjøre noen glad. Jeg har begynt med litt frivillig arbeid og er mye bedre kontakt med meg selv og føler også jeg utstråler mer positivitet og glede nå.. Jeg synes det er vanskelig å få meg nye venner. Har prøvd mye, men folk er så lukka. Derfor ender jeg ofte i ren desperasjon å ta kontakt med gamle venner, gamle flørter osv bare for å ha noen å snakke med. Men jeg merker jo at de ikke har så lyst til å ha kontakt pga sikkert de husker meg som den jeg var før. Merker at de prøver avrunde samtalen. Jeg gjør meg selv sårbar og sier: kunne vi bare prata sammen i sånn 5min, jeg føler meg så alene. Vil vite hvordan det går med deg og hva du har gjort siden sist. Og jeg får da ofte tilbake: Ja, greit da (med en irritert tone i stemmen og de vil avrunde samtalen fort) med ekser og flørter; De svarer ofte ikke før den dagen de er full og trenger meg for sex. Ja her har jeg også pga ensomhet gått med på sex fordi jeg sårt trengte kontakt med noen. Ja så jeg føler på en måte at ingen vil ha meg. De gamle vennene mine flykter vekk fra meg når jeg tar kontakt mens potensielle nye venner er skeptiske og gir meg ikke en sjanse. Så da blir jeg lei meg og tenker at jeg kanskje ikke har forandra meg i det hele tatt og at jeg vil forbli venneløs resten av livet. Føles som jeg er utestengt fra alle leirer og folk tenker sikkert bare Ååånei ikke hu, når jeg kommer gående 🥺 Føler meg lite verdt.. Anonymkode: b75ba...25c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Oppførte du deg stygt mot de gamle vennene dine? Har du isåfall bedt om unnskyldning og forklart at du prøver å endre den oppførselen du har slitt med tidligere? Tenker at det er en fin start iallefall. Anonymkode: 1ffbe...c8e 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 On 9/1/2021 at 8:17 PM, AnonymBruker said: Oppførte du deg stygt mot de gamle vennene dine? Har du isåfall bedt om unnskyldning og forklart at du prøver å endre den oppførselen du har slitt med tidligere? Tenker at det er en fin start iallefall. Anonymkode: 1ffbe...c8e Ja, jeg har bedt om unnskyldning. Mange sier at det er greit, men ting blir ikke som før. Folk jeg har blitt kjent med i senere tid har det også med å forsvinne 🥺 hvorfor vet jeg ikke, jeg oppfører meg pent og prøver å bli kjent med de... vet ikke helt hvem jeg skal kontakte hvis jeg trenger hjelp eller hvis noe skjer. Og føles som jeg aldri vil få en ny sjanse hos noen og bare må leve med at jeg er en dust som kun fortjener ensomhet og kalde skuldere Anonymkode: b75ba...25c 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg har bedt om unnskyldning. Mange sier at det er greit, men ting blir ikke som før. Folk jeg har blitt kjent med i senere tid har det også med å forsvinne 🥺 hvorfor vet jeg ikke, jeg oppfører meg pent og prøver å bli kjent med de... vet ikke helt hvem jeg skal kontakte hvis jeg trenger hjelp eller hvis noe skjer. Og føles som jeg aldri vil få en ny sjanse hos noen og bare må leve med at jeg er en dust som kun fortjener ensomhet og kalde skuldere Anonymkode: b75ba...25c Det høyrest ut som om du må finna styrke i deg sjølv, ikkje hos andre. Prøv å først bli din eigen bestevenn, der du set mest pris på ditt eige selskap, før du inviterer folk inn. ❤️ Kanskje ny hobby eller småturer? Anonymkode: d0bbd...545
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #5 Skrevet 3. september 2021 Tror det er lurt at du ikke "ber de snakke i fem minutter til fordi du er så ensom osv", det vil bare ødelegge relasjonen/ bekrefte det du ikke ønsker - at du skal føle deg mindreverdig. Jeg tror heller ikke det er noen god idé å drive å ringe gamle ekser... Prøv heller å ta vare på noen få av dine gamle venner - velg ut de som er viktigst/ du tror vil møte deg på en bra måte, og ikke vær for needy, da kan du bli skjøvet bort. Og så er det å oppsøke nye bekjentskaper gjennom felles interesser osv. Det virker som om du har veldig behov for å bli sett (det har vi alle altså - men noen ganger blir man litt underernært, og da kan man bli needy og skyve folk fra seg når det er det motsatte man ønsker). Noen timer hos psykolog er også å anbefale. Det høres ut som om du trenger litt støtte. Godt du har lagt om til en ny kurs - ønsker deg lykke til! Anonymkode: a5b9d...d95
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #6 Skrevet 3. september 2021 Å gjøre endringer med seg selv vet vi alle ikke er lett, så vær stolt over deg selv. Kanskje du skal godta at du er i en periode du er mer ensom, at det da blir lettere å takle? Har du familie du kan oppsøke? Mer frivillig arbeid? Meld deg som hundepasser? Anonymkode: afef0...e33
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Det er jo sånn det blir når folk i voksen alder oppfører seg dritt, da hverken gidder eller trenger en å ha den personen i livet sitt. Hadde aldri funnet meg idet. En gang men ikke flere ganger over tid. Skjønner folk ikke orker, sorry men sant. De husker deg som den du var og de har gått videre, ingen gidder ha venner som er ufine. Mange av dem vil ha det bilde i hodet sitt av deg som de valgte kutte ut Anonymkode: fb586...7b0 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 Jeg hadde heller ikke stolt på at noen som hadde oppført seg jævlig plustelig visstnok skal ha endret seg Og du presser deg jo fortsatt på andre mennesker. Istedetfor å respektere at de sier nei, tvinger du dem til å snakke videre med deg. Det høres ikke som du har endret deg. Det er fortsatt du som står i sentrum og du tvinger folk til å gjøre det du vil. Anonymkode: eaf63...f5c 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #9 Skrevet 4. september 2021 Det kan høres ut som du fremstår litt needy og desperat etter å få venner, og det skremmer bort nye bekjentskaper. Det tar gjerne tid å bli kjent med nye mennesker, og det må skje naturlig. Har du prøvd å bli med i "hey girl"-grupper eller "aktivitetsvenn"? Der finner du i det minste andre som aktivt leter etter nye bekjentskaper. Anonymkode: f27d6...ab0 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #10 Skrevet 4. september 2021 Det blir veldig desperat å «tigge» om oppmerksomhet. Jeg er selv mye alene, men orker ikke å ha needy mennesker tett på. Det stjeler for mye av meg😌 Og selv om jeg prøver å være rund i kantene, er det mange nok ekle kommentarer over år, så fester de seg. Om mennesker endrer seg, så husker hjernen min. Og jeg ønsker ikke det ubehaget det innebærer; å mer eller mindre måtte tvinges til kontakt fordi vedkommende er desperat. Sorry!❤️ Anonymkode: 5c0e0...ad0
Rosatoast Skrevet 4. september 2021 #11 Skrevet 4. september 2021 Syntes det blir feil å presse deg på gamle bekjente, når du hører at de vil avslutte så tvinger du dem til å prate. Dette er faktisk slemt, og jævlig egoistisk. De avsluttet vennskap med en god grunn, så her burde du bare forholde deg ganske ydmykt. Hvorfor skal de hjelpe deg og være der for deg, når du har oppført deg som du har gjort? Unnskyld for at jeg sier det, men det er en grunn til at du føler deg ensom. Det du sitter i nå er konsekvensen av dine egne handlinger, så jeg syntes det er helt kvalmt å høre hvordan du beordrer disse folka til å lytte til deg, faktisk. Venner kommer, og venner går. Du kommer til å finne nye venner, men med den desperasjonen du beskriver så virker det ikke genuint og heller ikke at du vil bli venn med fordi DE er interessante, men heller fordi DU er ensom. Så her burde du gå noen runder med deg selv. For jeg tror du er utrolig selvsentrert og ikke eier så mye empati, for det er jo nettopp det du beskriver at du sliter med. Beklager for hard tilbakemelding, men jeg tror du trenger det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå