Gå til innhold

Jeg skal vel ikke betale for legetimene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og har i den forbindelse vært to ganger hos legen, men etter det jeg har forstått skal det være gratis når det er svangerskapsrelatert. I går sjekket jeg betalingsautomaten, hvor det kom opp et gebyr på 59 kroner. Regner med det var utgiften til blodprøvene jeg tok, men hun som tok blodprøvene kom og stoppet meg og sa det var gratis, og at det var lagt inn noe feil. I dag fikk jeg SMS med faktura på 128 kroner, noe jeg regner med er for selve konsultasjonen med turnuslege. Hadde nesten trodd at hun som stoppet meg skulle rette opp feilen når hun visste den var der? Før jeg ringer legekontoret for å høre vil jeg bare forsikre meg om her at alle svangerskapsrelaterte legetimer er gratis?

Anonymkode: 18709...205

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er gratis når det er relatert til svangerskapet. Kan ta betalt for utstyr, som feks sukkerdrikken ved glukosebelastningstesten, eventuelle bandasjer ol.

Anonymkode: 883c2...39a

• Liker 7
Skrevet

59 er typisk forsendelsesgebyr, du ble gjerne henvist til ordinær ultralyd? Gebyret dekkes ikke av HELFO. Fakturaavgift dekkes heller ikke. Ring og spør, så sletter de om det er en feil. 

• Liker 5
Skrevet
Biloba skrev (3 timer siden):

59 er typisk forsendelsesgebyr, du ble gjerne henvist til ordinær ultralyd? Gebyret dekkes ikke av HELFO. Fakturaavgift dekkes heller ikke. Ring og spør, så sletter de om det er en feil. 

Dekkes sykemelding?

Anonymkode: 98f01...2a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dekkes sykemelding?

Nei, man skal betale for at legen skriver ut sykmelding.

Anonymkode: fdf22...178

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, man skal betale for at legen skriver ut sykmelding.

Anonymkode: fdf22...178

Ok,det var ikke noe regning på legekontoret når jeg skulle betale på maskinen, hvor finner jeg den?

Skrevet

Ingen legetimer koster kr 59,-

En må betale for materiell, henvisninger, sykemeldinger etc. 

Betalingsmaskinene finnes som regel ved inn-/utgangen av legekontoret, hør med personalet

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok,det var ikke noe regning på legekontoret når jeg skulle betale på maskinen, hvor finner jeg den?

Bruker legekontoret Pasientsky?

Anonymkode: b5b05...042

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker legekontoret Pasientsky?

Anonymkode: b5b05...042

Usikker, kan prøve å logge inn der og se om jeg finner regningen der:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Usikker, kan prøve å logge inn der og se om jeg finner regningen der:)

Fant ikke ut av det, er pasientsky en betalt tjeneste eller er det noe alle har som helse Norge?

Og jeg brude vel uansett ha fått sms varsling om faktura der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...