Gå til innhold

Hva gjør dere som kun har fått 1. Dose og jobber med folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 1. Trimester og har derfor kun en dose covid vaksine, jobber med folk og kjenner at det bekymrer meg om jeg skal være nær flere ulike personer hver dag.

Hvordan løser dere andre i lignende situasjoner det?

Anonymkode: 52ecd...682

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50% svangerskapspenger og tilrettelegging for å begrense antall nærkontakter. Er dog umulig å begrense nærkontakter totalt i min jobb. 

Anonymkode: 317a1...4a0

Skrevet

Jeg rakk ikke å få noen doser før jeg ble gravid. Jobber som vanlig og ser an smittesituasjonen i byen jeg bor.

Anonymkode: 7fe2f...44a

Skrevet

Svangerskapspenger. 

Anonymkode: 952ed...c5b

Skrevet

Svangerskapspenger for mesteparten av stillingen, og det lille som var mulig å tilpasse av stillingen gjøres på hjemmekontoret. (Har fått null vaksinedoser men svarte allikevel, jobber som lærer i stor by med mye smitte).

Anonymkode: 55697...252

Skrevet

I samme situasjon som ts. Tenker at en dose i det minste er en god del bedre enn ingen, eller? 

Anonymkode: 961a8...339

Skrevet

Kjenner ikke noen som bare har fått en dose. Men som sykepleier så bruker vi munnbind i pasientkontakt hos pasienter som ennå ikke er fullvaksinert. For å beskytte dem mot uforholdsmessig potensiell mengde  smittestoff ved evt asymptomatisk smitte hvis vi er nærmere enn én meter. 

Anonymkode: 7fbfb...fb0

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I samme situasjon som ts. Tenker at en dose i det minste er en god del bedre enn ingen, eller? 

Anonymkode: 961a8...339

Dette tenker jeg også, og har fått senket skuldrene betraktelig etter at jeg bestemte meg for vaksinering. Tar selvsagt fortsatt hensyn og holder avstand. Spiser lunsj på kontoret i stedet for i fellesrommet og deltar på teams på de møtene der det er mulig. Ikke alltid det lar seg gjøre, men passer på å holde god avstand i møte med klienter. 

Anonymkode: 1ee7c...91c

Skrevet

Jeg er i første trimester og har kun 1.dose. Jeg jobber med munnbind når jeg er hos pasienter og prøver å sitte med litt avstand til kollegaer under lunsj, møter o.l. I tillegg spriter jeg telefoner, nøkler osv før bruk. 

Anonymkode: 25c87...f96

Skrevet

Er lærer og fikk svangerskapspenger i graviditeten for å unngå mange nærkontakter og smitte, jobbet redusert og med tilpasninger.

Anonymkode: 172de...8cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...