AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Jeg har nettopp startet på masterutdanning og føler jeg har valgt helt feil. Jeg føler heller ikke jeg sitter med samme kompetanse eller engasjement for faget som mine medstudenter, og føler meg ofte helt dum under diskusjoner i seminarene. Er veldig redd for at jeg ikke kommer til å klare å motivere meg, og ikke klarer å tilegne meg den kompetansen jeg trenger. Har veldig lyst til å hoppe av, men føler ikke jeg har så mange andre alternativer. Sitter med en bachelor som ikke egentlig er relevant for noe jobb, og har kun 2 år igjen med støtte fra lånekassen. Kunne jo kanskje startet en ny utdanning, men jeg har liksom ikke noe jeg brenner for. Er derfor redd for å velge feil igjen, siden dårlige livsvalg er noe jeg er kjempegod på. Føler jeg har kastet bort mye tid og studiegjeld, og skulle ønske jeg kunne skru tilbake tiden og ta andre valg. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå.. Anonymkode: 927ec...793
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Da må du rett og slett lete opp alternativer. Hva med å søke jobber parallelt med studier frem til jul, så ser du om du får napp? Fortsett på studiet inntil du har noe annet. Hvor mye bedre stilt er du på arbeidsmarkedet etter en fullført master? Hvilke andre studier tenker du evt på, om du vurderer noe nytt? Og hvordan er arbeidsmarkedet der? Anonymkode: fbc5a...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå