AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Heisann! Jobber meg gradvis tilbake til jobb og har aap i tillegg. Brukte 3 egenmeldingsdager forrige uke, men usikker hvordan jeg skal registrere disse på kommende meldekort? Kan jeg bruke egenmeldingsskjema samtidig som jeg får aap? Har sendt melding til min saksbehandler på Nav og spurt dette spørsmålet men ikke fått svar. Noen som kan reglene for en slik situasjon? Anonymkode: 41011...085
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Noen har rett til egenmelding, noen ikke. Mye lettere å sjekke med arbeidsgiver om de betaler deg for de dagene eller ikke. Får du lønn som vanlig fører du timer som vanlig. Får du ikke lønn krysser du av for syk de dagene og får aap i stedet. Anonymkode: 6fcb1...f8f 1
Mumia Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 17.43): Heisann! Jobber meg gradvis tilbake til jobb og har aap i tillegg. Brukte 3 egenmeldingsdager forrige uke, men usikker hvordan jeg skal registrere disse på kommende meldekort? Kan jeg bruke egenmeldingsskjema samtidig som jeg får aap? Har sendt melding til min saksbehandler på Nav og spurt dette spørsmålet men ikke fått svar. Noen som kan reglene for en slik situasjon? Anonymkode: 41011...085 Sjekk om du kan få noe hos klp også
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Jeg skal over på AAP nå, og i møte med NAV i forrige uke tok arbeidsgiver (kommune) opp denne problemstillingen. Verken de eller NAV visste, så de ba meg finne ut av det 🤷♀️😅 Anonymkode: 22946...ffc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Fra NAV sin side, så er reglene så enkle at får du lønn, så får du ikke AAP. Får du ikke lønn, så får du AAP i stedenfor. Så hvis arbeidsgivwr betaler seg lønn da du var syk, så må du skrive på meldekortet at du har vært på jobb, selv om du ikke har det. Anonymkode: e30d1...642
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg skal over på AAP nå, og i møte med NAV i forrige uke tok arbeidsgiver (kommune) opp denne problemstillingen. Verken de eller NAV visste, så de ba meg finne ut av det 🤷♀️😅 Anonymkode: 22946...ffc Du har ikke krav på å bruke egenmelding, men arbeidsgiver kan velge å tillate deg å bruke det. Så dette må arbeidsgiver ta stilling til. Blir du langtidssyk så blir du ikke sykmeldt av lege, og arbeidsgiver får ikke dekket noe fra NAV, slik de vanligvis gjør etter at arbeidsgiverperioden er over. Jeg har AAP, og har jobbet en prosentstilling en stund. Jeg har vært gjennom den runden med å finne ut hva som gjelder, og så informere arbeidsgiver. Men egentlig er det arbeidsgiver som bør sette seg inn i det. For min del godtar arbeidsgiver stort sett at jeg bruker egenmelding. Jeg har fastlønn, og det er mange ansatte, så da blir det visst styrete å skulle trekke meg og/eller endre på lønna mi hver måned. Men jeg har en dialog med sjefen, og vi avklarer om jeg bruker egenmelding eller ikke før jeg sender inn meldekortet til NAV. Når arbeidsgiver godtar egenmelding så fører jeg opp at jeg har hatt lønnet arbeid selv om jeg har vært syk. Anonymkode: 24dbd...52b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå