AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Jeg skal på en tur med noen venner og føler at jeg ikke helt vet hva jeg skal si til dem når det gjelder alkohol. De kommer nok til å fatte en mistanke. Men meg og partner har bestemt oss for å ikke dele nyheten med våre nærmeste før uke 12, og dermed heller vil jeg ikke si noe på denne turen. Hvordan kan man unngå denne kleine konfrontasjonen? Anonymkode: 502f6...0a7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Finn på en unnskyldning for å ikke bli med denne gangen, evt skaff deg venninner som ikke bedriver alkoholpress. Anonymkode: 84738...7e2 9
Blomsterpotta Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Si du nettopp har hatt ett magesår og orker ikke tenke tanken på alkohol i magesekken riktig ennå. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Si du går på Flagyl pga en infeksjon, og kan ikke drikke. (Kan gi antabus-effekt) Anonymkode: 0399a...ca6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Om du føler det er innafor kan du evnt si at dere prøver, og derfor ikke drikker i tilfelle det klaffer denne gangen og bare ikke er synlig på test ennå - men at du håper de ikke spør så mye fremover hvordan det går i tilfelle det tar lang tid, eller i tilfelle dere ikke vil si noe pga mulighet for SA. Det blir litt mindre løgn hvertfall Anonymkode: a23c3...ec0 17
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Du er på slutten av antibiotikakur for urinveisinfeksjon og har ikke lyst til å ødelegge den kuren, siden det var så inn i h.... vondt. Anonymkode: a63de...c69
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Er så lei av at det unormale er å si at man ikke ønsker å drikke. Hva skal du si, jeg synes det ikke var et dårlig forslag med å si at dere prøver. Det er en liten sannhet i det. Anonymkode: 605ba...217 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du føler det er innafor kan du evnt si at dere prøver, og derfor ikke drikker i tilfelle det klaffer denne gangen og bare ikke er synlig på test ennå - men at du håper de ikke spør så mye fremover hvordan det går i tilfelle det tar lang tid, eller i tilfelle dere ikke vil si noe pga mulighet for SA. Det blir litt mindre løgn hvertfall Anonymkode: a23c3...ec0 Gjør det noe om man lyver om dette? De 12 første ukene av svangerskapet? Trodde man kunne komme med de røverhistoriene man ville, fordi det er en privatsak og man må få lov å dele når man er klar. Jeg deler ikke denne nyheten med andre enn mannen før vi er klare. På direkte spørsmål fra venner feks hadde jeg glatt løyet for å kunne holde det privat og dele nyheten når det passer oss. Anonymkode: a63de...c69 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Jeg fylte alkoholfri vin i gamle flasker med skrukork. 😎 Har dog ikke venner som maser så veldig om alkohol, men de vet at jeg ofte drikker vin i sosiale sammenhenger, så ønsket ikke at de skulle gjette det da svangerskapet mitt hadde en del risikofaktorer som gjorde at jeg gjerne ville vente med å fortelle. Anonymkode: b59e6...7bd 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det noe om man lyver om dette? De 12 første ukene av svangerskapet? Trodde man kunne komme med de røverhistoriene man ville, fordi det er en privatsak og man må få lov å dele når man er klar. Jeg deler ikke denne nyheten med andre enn mannen før vi er klare. På direkte spørsmål fra venner feks hadde jeg glatt løyet for å kunne holde det privat og dele nyheten når det passer oss. Anonymkode: a63de...c69 Nei, det gjør ingenting å lyve om dette på noen måte, er mer hvis man er dårlig løgner og redd for å bli avslørt før man er klar for det, så er det ofte lettere å fortelle noe som teknisk sett er sant heller enn noe annet personlig. Mente absolutt ikke at det er galt å "lyve" i en sånn sammenheng, mer at det kan føles vanskelig Anonymkode: a23c3...ec0 1
Brunello Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 Hvorfor sier dere ikke bare at dere prøver å bli gravid, og at dere derfor har kuttet alkohol. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, det gjør ingenting å lyve om dette på noen måte, er mer hvis man er dårlig løgner og redd for å bli avslørt før man er klar for det, så er det ofte lettere å fortelle noe som teknisk sett er sant heller enn noe annet personlig. Mente absolutt ikke at det er galt å "lyve" i en sånn sammenheng, mer at det kan føles vanskelig Anonymkode: a23c3...ec0 Ok skjønner😊 Jeg drikker svært sjelden så folk spør aldri om årsak til at jeg ikke drikker lenger. De blir heller overrasket når jeg faktisk tar en øl😅 Anonymkode: a63de...c69
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg fylte alkoholfri vin i gamle flasker med skrukork. 😎 Anonymkode: b59e6...7bd Samme her. Dvs, druejuice, ikke alkoholfri vin side den smaker høgg😝 Før førstemann var det alltid noen som maste, både i prøvetiden og da jeg var gravid. Var det ikke venner var det venner av venner, kolleger eller mannens venner. Da var det greit med «vin». Anonymkode: 5455e...5d6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du er på slutten av antibiotikakur for urinveisinfeksjon og har ikke lyst til å ødelegge den kuren, siden det var så inn i h.... vondt. Anonymkode: a63de...c69 Er vel ingen som går på denne gamle myten? Anonymkode: ac13f...afd 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er vel ingen som går på denne gamle myten? Anonymkode: ac13f...afd Hva er det som er myte? Anonymkode: a63de...c69
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #16 Skrevet 1. september 2021 Du kan prøve å bestille alkoholfritt i skjul. Det er jo mye som ser ut som alkohol uten å være det. Alkoholfri øl, vin, ingefærøl, drinker? Men ikke alltid så lett da. Antibiotikakur funker sikkert også. Hvis du skal på hjemmefest kan du prøve å se etter alkoholfrie ting som ikke er veldig tydelig merket med at det er alkoholfritt. Har hjulpet noen med det en gang, og det er mulig Anonymkode: 51d50...5df
Amatariel Skrevet 1. september 2021 #17 Skrevet 1. september 2021 Ved starten av drikking kan du si at du venter litt med øl/vin, og heller ønsker et glass brus/vann. Bruk gjerne litt lett hodepine som unnskyldning. Utover kvelden får de andre mer og mer og drikke blir mer uoppmerksomme. Men helt edru kan du ikke fremstå nei, for da gjetter/tror alle "gravid!" (synd, men sånn er dette samfunnet). Så litt utpå kvelden må du late som du drikker litt. Vet ikke hva som er enklest der og da. Enten bare holde en ølboks og si "skål" med de andre, hell vin i et glass men sørg for å helle litt og litt ut eller bland deg en alkoholfri drink på kjøkkenet. Det er fascinerende hvor uoppmerksomme folk rundt kan være utover kvelden når det gjelder akkurat hva og hvor mye andre drikker. Om du tror dette blir helt umulig å gjennomføre så er det nesten å bli hjemme som er alternativet, evnt. alliere deg med èn venninne som vet. Alt blir mye enklere om du har en medhjelper. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva er det som er myte? Anonymkode: a63de...c69 At man skal unngå alkohol ved antibiotikakur. Anonymkode: ac13f...afd 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 Det enkleste er å finne en unnskyldning til å ta bilen. Nest enkleste er å late som du drikker - om du liksom-nipper til et vinglass, lager deg en alkoholfri drink, eller lignede. Antibiotikakur og lignede unnskyldninger gjennomskues vanligvis, men de fleste er høflige nok til å late som ingenting. Anonymkode: 5aa39...c2c 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #20 Skrevet 2. september 2021 Lat som du drikker? Kjøp alkoholfri vin, ta evt. over på annen vinflaske om det er veldig synlig hvilken vin det er Lag drinker. Bare dropp alkoholen. Alkoholfri øl og cider. Hvis du har de i en pose i kjøleskapet, så kan du helle over i glass. Anonymkode: 5d88f...207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå