AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Kom over denne idag. Hva er det som gjør at narkotikabruk er mer vanlig i Danmark sammenlignet med Norge og Sverige? Er det urbanisering? Anonymkode: 7fec6...5ab
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Lettere smugling inn i landet? de har jo ikke kontroller på grensene som i Norge Anonymkode: e91ff...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Lettere smugling inn i landet? de har jo ikke kontroller på grensene som i Norge Anonymkode: e91ff...ac6 Ja det kan det være. Anonymkode: 7fec6...5ab
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Interessant å se at det kun er 11% som har prøvd i Portugal, til tross for at Portugal avkriminaliserte narkotikabruk i 2001. Anonymkode: 705fb...33d 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Interessant å se at det kun er 11% som har prøvd i Portugal, til tross for at Portugal avkriminaliserte narkotikabruk i 2001. Anonymkode: 705fb...33d Og der ryker argumentene til NPFF. Legalisering/avkriminalisering fører ikke nødvendigvis til mer bruk. Man tar bort mye av spenningen. Anonymkode: 7fec6...5ab
Cuntzilla Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Interessant å se at det kun er 11% som har prøvd i Portugal, til tross for at Portugal avkriminaliserte narkotikabruk i 2001. Anonymkode: 705fb...33d Formuleringen er jo "illegal drug", så dermed vil kanskje avkriminalisering gjør at denne statistikken blir lavere? Altså at man ikke teller med det som er avkriminalisert. I min lille erfaring med Danmark, så har jeg sett mye mer avslappet holdning til hasj der enn i Norge, men nå inkluderer jo min lille erfaring noen turer til Roskilde. Men jeg har jo gått bak folk i København også som har røyket hasj midt i gågaten omtrent, det føles fra min subjektive erfaring som at det ikke akkurat er noe politiet slår noe særlig ned på. Kanskje det er litt som med drikking i parker i Norge, det er egentlig ikke lov, men ikke noe politiet tar deg for heller. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 7 minutter siden, Cuntzilla said: Formuleringen er jo "illegal drug", så dermed vil kanskje avkriminalisering gjør at denne statistikken blir lavere? Altså at man ikke teller med det som er avkriminalisert. Tror du har helt rett i dette Anonymkode: 27e7c...0db
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #8 Skrevet 3. september 2021 Hadde du hørt ut som om du har en potet i halsen når du snakker og landets høyeste «fjell» er 100 + meter, da hadde du også dopet deg. Anonymkode: 9a8d5...4f6
Mango Skrevet 3. september 2021 #9 Skrevet 3. september 2021 Helt sikkert for at Danmark har en mye mer liberal holdning til rusbruk generelt, enn vi er i Norge.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #10 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde du hørt ut som om du har en potet i halsen når du snakker og landets høyeste «fjell» er 100 + meter, da hadde du også dopet deg. Anonymkode: 9a8d5...4f6 eh, okay? 🙄 Anonymkode: f1a4f...613
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #11 Skrevet 3. september 2021 Mer liberal lovgiving. Når en er sløv med lovgivningen blir det mange narkiser. Anonymkode: 6bb9e...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå