Gå til innhold

Er det galt å date når en er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det galt om en mann blir sammen med ei mens en er gravid (uten at han er skyld i det)?

Anonymkode: 0c324...ece

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slettes ikke, livet er for kort til å drøye kjærligheten bare fordi man venter barn. Kunne fint ha datet en gravid :)

Anonymkode: 004a4...a6f

• Liker 7
Skrevet

Har faktisk sett gravide damer på datingapps 🙂 Tror kanskje de hadde vært i Danmark, de var i den alderen.

Vet ikke om noen menn vil involvere seg med en gravid dame da, spesielt ikke en ukjent dame fra ei datingside

Anonymkode: b9a38...2ac

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og er det galt om en mann blir sammen med ei mens en er gravid (uten at han er skyld i det)?

Selv hadde jeg ikke datet noen som var gravid, men alle får selvfølgelig gjøre som de vil. Når det er sagt vil jeg vel våge å påstå at det kan være en utfordrende situasjon å date i. En kan ikke forvente at mennene står i kø. 

Anonymkode: d9f27...a19

• Liker 6
Skrevet (endret)

Helt greit, men man bør være sikker på at vedkommende ikke har herpes i underlivet osv så et evt foster ikke blir smittet om man ikke har det fra før. Man må ikke ta det folk sier for god fisk. Snakk gjerne med vedkommendes venner før sex.

Endret av Majer
Skrevet

Rødt flagg.

Anonymkode: 791fe...0ae

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Som gravid opplever jeg kroppen min som mer privat og intimsonen øker. Sikkert en forsvarsmekanisme. Pluss at kroppen er i stadig endring. Ubehagelige gravideplager som luft i magen, sure oppstøt og vann i kroppen inviterer ikke akkurat til dating  

Men jeg kan skjønne at gravide damer hvor far ikke er i bilde ønsker å finne en erstatter. 

Anonymkode: 2a386...bc4

• Liker 6
Skrevet

Går jo helt fint det, men det er nok en del som neppe vil vurdere noe særlig annet enn sex da. Er nok ganske få som vil stille opp gjennom småbarnsperioden for et barn som ikke er hans, med mindre du er helt fantastisk og/eller han ikke har sjanse på noen andre.

Anonymkode: 096d6...2aa

• Liker 3
Skrevet
Majer skrev (57 minutter siden):

Helt greit, men man bør være sikker på at vedkommende ikke har herpes i underlivet osv så et evt foster ikke blir smittet om man ikke har det fra før. Man må ikke ta det folk sier for god fisk. Snakk gjerne med vedkommendes venner før sex.

Altså... spørre datens venner om han har herpes? Seriøst?

Anonymkode: 2de41...1e4

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Altså... spørre datens venner om han har herpes? Seriøst?

Anonymkode: 2de41...1e4

Neineinei😂

• Liker 2
Skrevet

På den alderen hadde jeg sett på det som et pluss. ( Jeg ønsket ikke i utgangspunktet være biologisk far)

Anonymkode: dc61c...eb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke gjort det. Som gravid opplever jeg kroppen min som mer privat og intimsonen øker. Sikkert en forsvarsmekanisme. Pluss at kroppen er i stadig endring. Ubehagelige gravideplager som luft i magen, sure oppstøt og vann i kroppen inviterer ikke akkurat til dating  

Men jeg kan skjønne at gravide damer hvor far ikke er i bilde ønsker å finne en erstatter. 

Anonymkode: 2a386...bc4

Jeg kunne fint gjort det - hadde helt motsatt effekt enn deg. Er vanligvis sjenert og privat av meg men som gravid mistet jeg alle kroppslige hemninger både fysisk og mentalt 😂 Hadde heller ikke en eneste plage. 

Jeg ser ikke problemet :) Selvsagt må man ta høyde for at menn trekker seg når de finner ut av det, ikke alle er interessert i å bli stefar etter bare få mnd. Med det sagt er det nok enklere å være stefar fra fødsel, enn å komme inn i livet til et større barn?🤷🏽‍♀️ Jeg ser uansett ingen problem med å prøve seg på dating som gravid.

Anonymkode: 344b6...955

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet :) Selvsagt må man ta høyde for at menn trekker seg når de finner ut av det, ikke alle er interessert i å bli stefar etter bare få mnd. Med det sagt er det nok enklere å være stefar fra fødsel, enn å komme inn i livet til et større barn?🤷🏽‍♀️ Jeg ser uansett ingen problem med å prøve seg på dating som gravid.

Anonymkode: 344b6...955

Det tror jeg du har rett i! Det er nok lettere å være med fra starten av ja.

Nei, det er nok ikke alle menn som er tøffe nok til å påta seg det ansvaret det er. Det må en ekte mann til for det.

0aa8ee15ff4518c8aef582ebfbde4038.png

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 17.23):

OK… dette blir brutalt, så les på eget ansvar.

Hva slags mann tror du har lyst til å bli sammen med en dame mens hun bærer en annen manns barn?

Altså ikke en dame som har barn fra tidligere forhold: En mann som velger en dame som bokstavelig talt har en annen manns barn inni seg når de blir sammen. Som kanskje skal være med på fødestuen når kjæresten hans føder en annen manns barn.

Jeg sier ikke at slike menn ikke finnes. Det jeg spør om er: Hva slags menn du tror dette er?

Selvfølgelig kan du date, for all del! Men regn med at de aller fleste menn du faktisk vil ha bare vil ønske å knulle deg uten noe påfølgende forhold.

Du er herved advart. Sorry.

Endret av ClausSaus
  • Liker 4
Skrevet

Jeg kunne godt date en gravid dame. Gravide er så deilig sexy.

Skrevet

Om en er gravid uten en partner skulle jeg tro det var en tid for å fokusere på andre ting enn å date, selv om jeg skjønner at det for noen kanskje kan føles som en "last call". Jeg tror samtidig en risikerer å gjøre seg enda mer sårbar i en allerede sårbar situasjon, så ville i det minste vært veldig forsiktig. Jeg er også usikker på hva slags menn en kan regne med å etablere noe med i en slik fase, og den fordomsfulle siden av meg tenker at det vil være en del tvilsomme typer i denne gruppen. Med det sagt; Finner en noen som virker som den rette tenker jeg en selvfølgelig må ta vare på det. 

• Liker 3
Skrevet
ClausSaus skrev (12 timer siden):

OK… dette blir brutalt, så les på eget ansvar.

Hva slags mann tror du har lyst til å bli sammen med en dame mens hun bærer en annen manns barn?

Altså ikke en dame som har barn fra tidligere forhold: En mann som velger en dame som bokstavelig talt har en annen manns barn inni seg når de blir sammen. Som kanskje skal være med på fødestuen når kjæresten hans føder en annen manns barn.

Jeg sier ikke at slike menn ikke finnes. Det jeg spør om er: Hva slags menn du tror dette er?

Selvfølgelig kan du date, for all del! Men regn med at de aller fleste menn du faktisk vil ha bare vil ønske å knulle deg uten noe påfølgende forhold.

Du er herved advart. Sorry.

Hva er egentlig forskjellen på å date en dame med barn fra før, og å date en som er gravid? Hvis en ikke har noe i mot å være stefar, skulle en jo tro at det var en fordel å være det helt fra barnet er i magen. Da kan man bygge en relasjon til barnet helt fra fødselen av.

Men jeg er enig i at det nok ikke vil være kø av beilere som ønsker å date en gravid kvinne.

Anonymkode: 54c1f...698

Skrevet

Rødt flagg, vis det er made inn Danmark for min del

• Liker 1
Gjest someone_here
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 19.50):

Det tror jeg du har rett i! Det er nok lettere å være med fra starten av ja.

Nei, det er nok ikke alle menn som er tøffe nok til å påta seg det ansvaret det er. Det må en ekte mann til for det.

0aa8ee15ff4518c8aef582ebfbde4038.png

Da må kanskje ekte kvinner adoptere flere barn. Biologi er vel uviktig, ikke sant?

Svar på trådens spørsmål: nei, det er ekkelt 🤮

Endret av someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 17.23):

Skyld var et pussig valg av ord...

Her finnes det vel omtrent like mange riktige svar som det finnes gravide, single damer og menn som vil date dem. Jeg kjenner ei som traff en mann omtrent samtidig som hun dro til Danmark for å få barn på egen hånd - han har gått 100% inn i papparollen fra første dag. Det jeg har tenkt litt på (men ikke spurt om, det er strengt tatt ikke min sak) er at han i den situasjonen ikke har noen rettigheter om det skulle bli slutt - og det har heller ikke ungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...